نوشته شده توسط : مهناز محمدی

انواع مدل چشم

در این مقاله انواع فرم چشم به منظور انجام آرایش معرفی خواهد شد. شناخت نوع چشم برای انتخاب نوع آرایش و سایه چشم به کار رفته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دوره آموزش میکاپ و گریم

البته ذکر این نکته نیز بسیار ارزشمند است که نوع چشم تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نوع آرایش چشم، نوع آرایش ابرو، نوع آرایش مژه‌ها، آرایش لب و گونه‌ها و سایر موارد دارد. حتی به جرات می‌توان بیان نمود که نوع چشم می‌تواند اثرگذاری بسیار زیادی بر روی رنگ انتخاب برای آرایش پوست شما داشته باشد. در آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان در کلاس‌های آموزش میکاپ و گریم، دوره آموزش آرایش و پیرایش و همچنین آموزش خود آرایی اصول انتخاب آرایش درست را با توجه به نوع مدل چشم به هنرجویان عزیز آموزش داده می‌شود.

انواع مدل چشم

چشم بادامی (Almoned Eyes)

یکی از انواع حالت چشم، مدل چشمان بادامی می‌باشد. این نوع چشم حالتی کامل و خوب برای انجام آرایش است چرا که اگر خطی افقی و عمودی از مرکز چشم ترسیم کنید میبینید که از هر طرف خطوط رسم شده موازی هستند. نکته‌ای که درباره این چشم‌ها وجود دارد این است که معمولا باید به این مدل چشم عمق داده شود و از طریق آرایش کمی آنها را درشت تر کنیم. هنر پیشگانی همچون آنجلینا جولی چشمانی بادامی دارند.

توجه کنید که در آرایش چشمان بادامی معمولا آرایش لب‌های حجیم و آرایشی که به صورتی گونه‌های شما را متمایز کند، چندان جالب نخواهد بود. رنگ رژ لب قرمز بطوریکه لب‌های شما را کشیده نشان دهد برگ برنده این نوع آرایش خواهد بود.

انواع مدل چشم

چشم گرد (Round Eyes)

یکی از انواع شکل چشم، چشم گرد می‌باشد این مدل چشم‌ها به چشم‌های آهویی نیز معروف اند. در چشمان گرد اگر که خطی قائم و افقی از مرکز چشم ترسیم شود مشاهده می‌کنید که زیر خط افقی قسمت اعظمی از سفیدی چشم وجود دارد. این نوع چشم‌ها پهنا بیشتری دارند و کمتر کشیده شده اند به همین خاطر باید در آرایش سعی کنید که این چشم‌ها کشیده تر دیده شوند و پهنای آنها را کم کنید.

برای چشمان گرد نکته مهم آرایشی استفاده از مژه‌های بلندتر از حالت معمول است. این کار باعث می‌شود تا از گرد بودن چشم شما در حالت دایره‌ای کاسته شود و کمی چشمان شما به حالت بیضی مانند در بیایند.

نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که حتما خط چشم کشیده و بلند بکشید.

انواع مدل چشم

چشم با پلک افتاده (Hooded Eyes)

یکی از انواع فرم چشم، چشم با پلک افتاده می‌باشد. در این مدل، حالت افتادگی در چشمان و پلک وجود دارد که مانع از این می‌شود که پلک‌های چشم دیده شوند. این نوع از پلک‌ها به خاطر افتادگی، به صورت و چشم‌ها حالتی خمار می‌دهند پس یکی از زییاترین پلک‌ها محسوب می‌شوند. یک نکته خیلی مهم این است که برای چشمان با پلک‌های افتاده آرایش هایی بیشتر جلب توجه می‌کنند که با ملایمت همراه بوده و چهره شما را صمیمی تر نشان دهد. آرایش هایی با رنگ‌های جیغ چندان برای این نوع چشم‌ها توصیه نمی‌شوند.

انواع مدل چشم

چشم رو به پایین (Down-turned Eyes)

یکی دیگر از انواع چشم، چشم‌های رو به پایین است. در این مدل از چشم‌ها اگر شما خط افقی رو در نظر بگیرید مشاهده می‌کنید که گوشه خارجی چشم از اون خط پایین تر اومده. در این نوع از چشم‌ها حتما باید آرایش شما به گونه‌ای باشد که چشم‌ها را به سمت بالا لیفت کند. در غیر این صورت یعنی در حالتی که چشم‌های شما به سمت پایین لیفت داده بشود شما را انسانی غمگین و ناراحت نشان خواهد داد.

برای این نوع چشم‌ها دو نکته بسیار مهم را باید به خاطر بسپارید.

  • اول ابروهایی کشیده و کمان شکل داشته باشید.
  • و دوم از مژه‌ها با حجم بالاتری در انتهای چشم استفاده کنید.

انواع مدل چشم

چشم فرو رفته (Deep-set Eyes)

این مدل از چشم‌ها پلک‌های بزرگی دارند که به سمت داخل چشم فرو رفته و گود هستند. در آرایش این چشم‌ها شما برای سایه زدن میتوانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید چرا که مقدار زیادی پلک در اختیار دارید. نکته مهم در آرایش این چشم‌ها این است که باید آرایش را به گونه‌ای انجام دهید که چشم شما گودتر نشان داده نشود. در این نوع از چشم‌ها نیز آرایش ملایم عمیقا توصیه می‌شود. معصومیت خاص نقطه قوت این نوع از آرایش هست. پس با آرایش غلیظ معصومیت این چهره‌ها را نباید از بین برد.

انواع مدل چشم

چشم به هم نزدیک (Close-set Eyes)

در این نوع چشم‌ها در حد فاصل بین دو چشم، به اندازه‌ای کمتر از یک چشم تک، فاصله وجود دارد. در حالت عادی بین دو چشم به اندازه یک چشم تک فاصله هست.
پیشنهاد می‌کنیم که حتما آرایش را به گونه‌ای انجام دهید که صورت شما را به کناره‌ها به صورت کشیده تری نمایش دهد.

انواع مدل چشم

چشم‌های از هم فاصله دار (Wide-set Eyes)

در این چشم‌ها فاصله بین دو چشم از یک چشم تک بیشتر است. آرایش صورت باید به گونه‌ای باشد که فاصله چشم‌ها را بیشتر نشان ندهد، به طور مثال آرایش گونه‌ها باید به صورتی باشد که بیرون از چشم‌ها قرار بگیرد تا نشان بدهد که چشم‌ها در داخل این آرایش قرار می‌گیرند و صورت را جمع تر نمایش بدهد.
فراموش نکنید که کمی کشیده تر بودن لب‌ها در این حالت میتواند به جذابیت شما کمک کند. البته اصلا نباید از حد اعتدال خارج بشوید.

انواع مدل چشم

چشم‌های رو به بالا

در این چشم‌ها اگر که یک خط افتی از میان چشم‌ها ترسیم کنیم گوشه‌های بیرونی چشم در بالای این خط قرار می‌گیرد. آرایش این چشم‌ها باید به صورتی باشد که گوشه بیرونی را کمی به سمت پایین تر نشون بدهد. ترکیب این نوع چشم‌ها با یک خط چشم ساده و ابروهایی کشیده میتواند یک چهره رویایی را به نمایش بگذارد. فراموش نکنید که داخل چشم‌ها در این مدل از جایگاه ویژه‌ای برای آرایش برخوردار هستند.

انواع مدل چشم

راهنمایی‌های بیشتر

برای چشمان گود از چه رنگ سایه‌ای استفاده کنیم؟

برای چشم‌های گود یا فرورفته بهتر است از سایه‌های به رنگ بژ یا رنگ‌های گرم مثل هلویی استفاده کنید.

چگونه برای چشم‌های نزدیک به هم خط چشم بکشیم؟

باید از گوشه چشم، خط چشم خوبی ترسیم کنید. به شما توصیه می‌کنیم دنباله خط چشم را قدری کشیده ‌تر بکشید تا فاصله بین چشم‌های شما بیشتر دیده شود.

ابروهای چشمان گرد را چگونه حالت دهیم ؟

برای این مدل چشم‌ها باید ابرو‌های به گونه‌ای باشد که گردی چشم را کمتر نشان بدهید. پس ابروهای صاف و بدون کمان مناسب این نوع چشم‌ها هستند.



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

حلزون‌ تراپی چیست؟

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های موثر برای ترمیم، جوان‌سازی و زیبایی پوست، حلزون‌تراپی یا فیشال حلزون است که خواهان زیادی دارد؛ زیرا حلزونی که بر روی پوست قرار می‌گیرد، دارای مخاطی است که سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان هستند و به همین دلیل نه تنها پوست را مرطوب نگه می‌دارد بلکه التهاب و تیرگی پوست را نیز از بین می‌برد و مانع از ایجاد چین‌ و چروک بر روی آن می‌شود.

این روش 2000 سال قبل در یونان توسط بقراط کشف شد؛ به این صورت که حلزون‌ها را تکه کرده و از مایع لزج درون آن‌ها مرهمی برای رفع التهاب پوستی می‌ساخت؛ با گذشت زمان و با مطالعه بر روی حلزون‌ها پزشکان دریافتند که مخاط این نوع از موجودات حاوی ترکیبات کلاژن و الاستین است که شباهت زیادی با ساختار پوست انسان دارد و برای آن مفید است.

حلزون تراپی چگونه انجام می‌شود؟

حلزون تراپی

برای انجام این روش که برای اولین بار به طور رسمی در ژاپن راه‌اندازی شد، ابتدا باید صورت را به طور کامل شست و تمیز کرد؛ سپس خشک کرده و تعدادی حلزون زنده بر روی گونه و پیشانی قرار داد تا به مدت 30 دقیقه به صورت آزادانه بخزند و با مخاطی که ترشح می‌کنند، همانند یک ماسک طبیعی عمل کرده و باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و رفع چین ‌و چروک شوند.

در حلزون‌تراپی از چه نوع حلزونی استفاده می‌شود

حلزون‌ها جانوران نرم‌تنی هستند که بیش از 30 هزار گونه از آن‌ها در سراسر دنیا شناخته شده است که هر کدام خاصیت و‌ فواید گوناگونی دارند. از بین تمامی این جانوران تنها تعداد محدودی از آن‌ها را می‌توان به طور مستقیم برای پوستِ انسان استفاده کرد.

در حلزون‌تراپی از حلزون‌های طبی یا حلزون‌های اسکارگو استفاده می‌شود که جز کم‌خطرترین حلزون‌های موجود در دنیا هستند و در محیط ایزوله و توسط انسان‌ها پرورش و تکثیر داده می‌شوند.

حلزون‌تراپی در خانه

حلزون تراپی عملی است که در خانه نیز امکان انجام آن وجود دارد؛ زیرا به تخصصی نیاز ندارد اما باید نکاتی را نیز رعایت کرد تا مشکلی ایجاد نشود.

نکات مربوط به حلزون تراپی در منزل

  • برای انجام حلزون‌تراپی باید ابتدا تعدادی حلزون طبی تهیه کرد و آن‌ها را با آب سرد شست، پس از آن باید صورت را با شوینده مناسبی پاکسازی کرد؛ بعد از خشک کردن باید حلزون‌ها را بر روی قسمت‌های مختلف فرار داد تا حرکات آزادانه‌ای داشته باشند و پس از گذشت 30 دقیقه که مخاط حلزون تمامی پوست را فراگرفت؛ باید آن‌ها را از روی صورت جدا کرد.
  • به این نکته نیز توجه کنید که اگر تنها یک حلزون داشتید باید آن را هر 30 دقیقه از صورت جدا کرده و در قسمت دیگری قرار داد تا بخش‌های مختلف صورت به مخاط آن آغشته شود.
  • حلزون‌ها نیز همانند مسواک، شخصی هستند؛ یعنی به هیچ عنوان نباید حلزونی که برای خود استفاده کرده‌اید را بر روی صورت فرد دیگری قرار دهید.
  • حلزون‌تراپی در خانه را می‌توان حداکثر دو بار در روز و حداقل هر شش ماه یکبار انجام داد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.
  • زمانی که 15 روز به طور متوالی از حلزون‌تراپی در خانه استفاده کردید؛ باید 5 روز به پوست خود استراحت دهید.

دوره پیشنهادی: آموزش پاکسازی پوست

نحوه نگهداری از حلزون

برای نگهداری از حلزون‌ها باید یک ظرف سفالی تهیه کرد و کمی خاک و خیار ورقه ورقه شده را به عنوان غذا در کف آن ریخت؛ سپس باید حلزون‌ها را درون ظرف گذاشته و یک تور بر روی آن قرار داد تا هم حلزون‌ها از ظرف خارج نشوند و هم اکسیژن مورد نیاز آن‌ها فراهم شود.

به این نکته توجه داشته باشید که هر روز باید حلزون‌ها را شست و ظرفشان را خیس و مرطوب کرد تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

حلزون تراپی چند وقت یکبار انجام می‌شود؟

حلزون تراپی

همانطور كه می‌دانید نوع پوست هر کسی با دیگری متفاوت است؛ اما طبق تحقیقات انجام شده تمامیِ افراد بعد از 30 سالگی بافت اولیه پوست خود را به مرور از دست می‌دهند و قابلیت کلاژن‌سازی کمتری دارند؛ به همین دلیل کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که افراد بالای 30 سال حداقل هر شش ماه یکبار و افراد بالای 40 سال هر 4 ماه یکبار ؛ این کار را انجام دهند.

برای آن که اثربخشی بیشتری داشته باشد و در کمترین زمان نتیجه دلخواه حاصل شود نیز می‌توان متناسب با نوع پوست و شرایط سنی هر ماه نیز این عمل را انجام داد.

چه کسانی نباید درمان حلزون را انجام دهند

در پاسخ به این سوال باید گفت منعی برای انجام حلزون‌تراپی وجود ندارد و تمامی افراد با هر نوع پوستی می‌توانند این عمل را انجام دهند؛ اما باید این را نیز در نظر گرفت که از حلزون بیماری‌هایی همچون شیستوزومیازیس به انسان انتقال می‌یابند که خطرناک است و به همین خاطر باید توسط متخصصان انجام شود تا حلزون به طور کامل بررسی شده و از سلامت آن اطمینان حاصل کرد.

تاثیر حلزون‌تراپی بر جوانسازی پوست

همانطور که گفته شد؛ حلزونی که در حلزون‌‌تراپی استفاده می‌شود دارای مخاطی بوده که سرشار از مواد غذایی ضروری برای پوست است مانند کلاژن، الاستین و مولتی ویتامین.

کلاژنی که درون مخاط حلزون وجود دارد؛ پروتئینی است که نگهدارنده بافت پوست است و به همین دلیل زمانی که در معرض پوست قرار می‌گیرد؛ به عمق پوست نفوذ کرده و باعث می‌شود تا با بازسازی سلولی، پوست آسیب‌دیده ترمیم شود و آثار پیری به تعویق بیافتد.

مزایای حلزون‌تراپی

مخاط حلزون طبی سرشار از مواد مغذی است که برای پوست بسیار مفید هستند و به همین دلیل ما در این قسمت از مقاله قصد داریم تعدادی از مزایای آن‌ها را بیان کنیم تا شما با خیالی آسوده به انجام آن بپردازید.

  • کاهش لکه‌های پوستی و تجمع رنگدانه بر روی پوست
  • کاهش التهاب پوستی
  • افزایش عملکرد سلول‌های پوستی
  • بهبود آبرسانی و از بین بردن خشکی پوست
  • از بین بردن جای جوش و زخم
  • تولید کلاژن و الایتین در پوست
  • شفاف‌سازی و درخشان کردن پوست
  • جلوگیری از ایجاد جوش و زخم
  • کاهش احتمال پیری زودرس
  • بهبود سوختگی‌های سطحی و خفیف
  • مرطوب‌سازی پوست
  • درمان‌کننده منافذ باز پوست
  • جلوگیری از رشد باکتری‌ها
  • کاهش اسکارهای موجود بر روی پوست
  • افزایش خاصیت کششی و ارتجاعی پوست
  • تامین مواد مورد نیاز پوست مانند روی و منگنز

معایب و مضرات حلزون‌تراپی

  • به طور کلی می‌توان گفت حلزون‌تراپی نه تنها عوارضی برای انسان ندارد؛ بلکه مشکلات پوستی آن را از بین می‌برد؛ اما با این حال ممکن است برخی افراد دچار حساسیت و واکنش‌های آلرژیک شوند، بنابراین توصیه می‌شود اگر پوست حساسی دارید قبل از انجام حلزون‌تراپی به مدت چند دقیقه حلزون را بر روی پوست بازوی خود قرار دهید؛ اگر پس از گذشت یک ساعت حساسیتی بروز نداد و قرمز نشد؛ بعد بر روی پوست صورت خود بگذارید و حلزون‌تراپی را انجام دهید.
  • گاز گرفتن حلزون‌ها یکی دیگر از مشکلات حلزون‌تراپی است که به دلیل آن که دندان‌های کوچکی دارند؛ چندان تاثیر زیادی بر روی پوست نخواهند گذاشت.

هزینه و قیمت حلزون‌تراپی چقدر است؟

حلزون‌تراپی نیز همانند دیگر روش‌های درمانی هزینه‌بر است و برای انجام آن باید مبلغی را پرداخت کرد؛ اما قیمت ثابتی وجود ندارد؛ چرا که به عوامل گوناگونی مانند تعداد حلزون‌ ها، مدت زمان حلزون ‌تراپی، نوع حلزون و محیطی که در آن انجام می‌شود بستگی دارد.

انواع محصولات حاوی موسین حلزون

کرم حلزون

با وجودِ تحقیقات انجام شده؛ دانشمندان متوجه شدند که یکی از ماده‌های طبیعی برای درمان عارضه‌های پوستی مخاط حلزون است و به همین خاطر سعی دارند با استفاده از آن در محصولات مختلف، کیفیت محصول را بالاتر برده و مشکلات پوستی افراد را از بین ببرند؛ از انواع محصولات حاوی موسین ‌حلزون می‌توان به کرم‌ها و سرم‌هایی اشاره کرد که عبارتند از:

ماسک‌های صورت

یکی از محصولات حاوی موسین حلزون؛ ماسک‌های صورت است که به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد زیرا بافت لزجی ندارند و هر زمانی می‌توان از این کرم‌ها نهایت بهره را برد.

کرم‌های مرطوب‌کننده

همانطور که گفته شد مخاط حلزون‌های طبی سلول‌ها را تقویت کرده و خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و به همین خاطر در کرم‌ها به کار می‌رود تا پوست نرم و شفاف شود.

سرم‌های تقویتی

مخاط حلزون سرشار از مواد مغذی و کلاژن است و به همین خاطر زمانی که به صورت سرم بر روی پوست قرار می‌گیرند به سرعت جذب شده و هم؛ مواد مورد نیاز پوست را تامین می‌کند و هم؛ چین ‌و چروک را از بین می‌برد.

کلام آخر

حال که با خواندن این مقاله دانستید حلزون‌تراپی چیست و برای پوست چه مزایایی دارد؛ بهتر است هر چه سریع‌تر آن را امتحان کنید زیرا تنها روش درمانی است که با کمترین هزینه و بدون هیچ نوع عوارضی انجام می‌شود و کاری می‌کند تا شما جوان‌تر و زیباتر به نظر برسید.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

انواع مختلف پوست بر اساس رنگ

پوست بر اساس رنگ به شش نوع و گروه تقسیم می­‌شود و شما می­‌توانید رنگ پوست خود را از میان آن­ها تشخیص دهید:

تشخیص-رنگ-پوست

نوع اول

رنگ پوست این افراد قبل از قرار گرفتن در نور خورشید کاملاً سفید و روشن است و معمولاً رنگ چشمان آبی، سبز یا خاکستری بسیار روشن دارند و رنگ موهای­شان قرمز یا بلوند روشن است و در مقابل نور خورشید دچار لک و سوختگی پوست می‌­شوند و هرگز در مقابل آفتاب برنزه نمی­‌شوند و احتمال پوسته پوسته شدن بسیار زیاد است.

نوع دوم

رنگ پوست این افراد قبل از قرار گرفتن در نور خورشید روشن است و رنگ چشمان آن­ها آبی، سبز یا خاکستری است و رنگ موهای­شان کاملا بلوند است و در مقابل نور خورشید دچار لک و سوختگی می­‌شوند و احتمالا برنزه شدن این نوع پوست­ها بسیار کم است.

نوع سوم

رنگ پوست این افراد قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب بژ است یا حتی به زردی می­زند و رنگ چشم­هایشان قهوه­ای روشن یا فندقی است. و رنگ موهای طبیعی آنها نیز قهوه­ای روشن یا بلوند تیره می‌­باشد و در مقابل نور آفتاب گاهی برنزه می­‌شوند اما برای پیشگیری از لک­های پوستی باید بسیار مراقبت کنند.

اگر می‌­خواهید پوستی صاف و بی ­نقص داشته باشید اما هزینه‌ها و استفاده از مواد ­شیمیایی شما را خسته کرده است؛ بهترین گزینه پیشنهادی برای شما لایه برداری با ماسک خانگی است زیرا این ماسک ­ها علاوه بر آن که لایه برداری پوست را بر عهده دارند، باعث می­ شوند تا با کمترین هزینه، پوستی با طراوت، شاداب و درخشان داشته باشید.

نوع چهارم

رنگ پوست این افراد قبل از قرارگیری در معرض نور آفتاب قهوه­ای روشن است و رنگ طبیعی موها و چشمانشان قهوه­ای تیره است و در مقابل نور خورشید به ندرت دچار لک و سوختگی پوستی می‌شوند و به راحتی نمی­‌سوزند.

نوع پنجم

رنگ پوست این افراد قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب قهوه­ای تیره است و رنگ طبیعی مو و چشم­ها قهوه­ای تیره و گاهی مشکی می‌­باشد. این نوع پوست­ها خیلی کم دچار لک و سوختگی می‌شوند وبه راحتی برنز خواهند شد.

نوع ششم

رنگ پوست این افراد قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب قهوه­ای تیره است و رنگ طبیعی مو و چشم­ها قهوه­ای تیره و رو به مشکی می­‌باشد. این نوع پوست­ها هرگز در مقابل نورخورشید نمی‌سوزند و به راحتی برنز خواهند شد.

عوامل موثر روی ایجاد انواع رنگ پوست

رنگ پوست در اصل به ژنتیک و زمینه ارثی بستگی دارد اما عواملی که به طور طبیعی باعث تغییر رنگ پوست می­‌شوند، عبارتند از:

  • قرار گیری در معرض نور آفتاب
  • بی‌خوابی
  • برخی از بیماری‌ها (به طور مثال؛ افرادی که با کمبود آهن مواجه هستند، دارای رنگ پوستی پریده و زرد رنگ می­‌باشند)
  • مصرف سیگار و دخانیات که شفافیت پوست را از بین برده و رنگ پوست را زرد مایل به قهوه­ای می‌­کند.
  • مصرف برخی از داروها
  • سن (پوست اغلب نوزادان روشن تر و وقتی وارد دوران بلوغ می‌شوند رنگ پوست آنها تیره تر می‌­شود)
  • پراکندگی محیطی و اقلیمی

چگونه تناژ پوست و رنگ آن را تشخیص دهیم

انواع رنگ پوست دارای تناژهای مختلفی هستند. تناژ پوست بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر در مقابل نور خورشید قرار گرفته است، همواره ثابت بوده و به سه دسته سرد، گرم و خنثی تقسیم می‌شوند:

تناژ سرد: افراد دارای تناژ سرد، پوستی به رنگ قرمز و صورتی با سایه های آبی دارند.

تناژ گرم: افراد دارای تناژ گرم، پوستی به رنگ زرد، هلویی و طلایی دارند.

تناژ خنثی: افراد دارای تناژ خنثی، سبزه هستند و در کل ترکیبی از تناژهای سرد و گرم دارند.

در ادامه چندین روش موثر برای تشخیص تناژ پوست معرفی خواهد شد:

روش اول (تشخیص رنگ پوست از روی رگ­ها)

دست­های خود را بشوید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و زیر نور طبیعی خورشید بنشینید و به رنگ رگ‌های قسمت داخل مچ دستتان نگاه کنید؛ اگر رگ­های شما به رنگ سبز باشد، دارای پوستی با تناژ گرم هستید.

اگر رگ­ها بنفش یا آبی باشد، تناژ پوست شما سرد است و اگر نمی‌توانید رنگ رگ­هایتان را تشخیص دهید، دارای تناژ پوستی خنثی هستید.

روش دوم (استفاده از کاغذ سفید)

صورتتان را بشویید و بعد از ۱۵ دقیقه یک کاغذ سفید مقابل صورت قرار دهید و به آینه نگاه کنید. اگر پوست­تان سفید یا زرد شود؛ دارای تناژ پوستی گرم هستید.

اگر رنگ پوست­تان صورتی یا آبی و متمایل به قرمز یا سرخ باشد، تناژ پوستی سرد دارید. اگر نمی‌توانید هیچ یک از رنگ­های زرد، سبز و صورتی را تشخیص دهید پوست شما خنثی می­‌باشد.

روش سوم (واکنش در مقابل آفتاب)

برای انجام این روش در نظر بگیرید که پوست شما در مقابل آفتاب چه واکنشی دارد؟ اگر به راحتی برنزه می شوید، دارای پوست گرم یا خنثی هستید و اگر دچار آفتاب سوختگی می‌شوید، پوست شما سرد است.

روش چهارم (رنگ پشت گوش)

اگر پوست پشت گوش شما زرد است، تناژ پوست گرم دارید. اگر رنگ پوست پشت گوش شما صورتی یا قرمز باشد، دارای تناژ پوستی سرد هستید.

روش پنجم (تکنیک استفاده از زیورآلات)

اگر با زیورآلات نقره ­ای زیباتر و جذاب­تر به نظر می­‌رسید، دارای تناژ پوستی سرد هستید. اگر زیورالات زرد صورت شما را شاداب­تر نشان می‌­دهد، دارای زمینه و تناژ پوستی گرم هستید. اگر هر مدل جواهرات اعم از طلا و نقره به پوست­تان می‌­آید شما دارای پوستی خنثی یا طبیعی هستید.

روش ششم (تست رنگ طبیعی)

اگر رنگ موی سفید یا مشکی زیباتر به نظر می­‌رسید، دارای پوست سرد هستید و در صورتی که با رنگ موی کرم و قهوه­ای بهتر دیده می­‌شوید، پس دارای تناژ پوستی گرم هستید.

روش هفتم (رنگ مو و چشم­های شما)

اگر چشم­هایی به رنگ آبی، طوسی یا سبز دارید و رنگ طبیعی موهای­تان بلوند یا قهوه‌ای روشن باشد، دارای تناژ پوستی سرد هستید. اگر تناژ پوستی شما گرم باشد احتمالاً باید رنگ چشم ­هایتان قهوه­ای، عسلی و رنگ طبیعی موهایتان هم مشکی، قرمز با زمینه زرد یا نارنجی باشد.

چه لیرزی برای چه نوع پوستی مناسب است؟

انواع لیزر پوست با توجه به رنگ پوست

به طور کلی لیزر موهای زائد در ایران دارای سه مدل است:

  • لیزر ان دی یاگ
  • لیزر الکساندرایت
  • لیزر دایود

تنها تفاوت آن­ها در کاربردشان است زیرا برای هر نوع پوستی، لیزر متفاوتی پیشنهاد می‌شود.

اگر شما دارای رنگ پوست سفید هستید و در مقابل آفتاب می سوزید اما برنزه نمی­‌شوید، بهتر است از لیزر دستگاه الکساندرایت و دایود استفاده کنید.

اگر دارای پوست گندمی و متوسط هستید، انتخاب اول باید لیزر با دستگاه دایود باشد و در مرحله بعد لیزر با دستگاه الکساندرایت را در نظر بگیرید.

اگر دارای پوست سبزه و تیره هستید، باید از لیزر ان­دی­یاگ استفاده کنید. زیرا اشعه این دستگاه از سطح پوست رد شده و توسط رنگدانه‌­های سطح پوست جذب نمی‌­شود و سوختگی بر جای نمی­‌گذارد و مستقیماً فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد.

انواع تناژ پوست

تناژ پوست در واقع در لایه اپیدرم پوست که سلول­های ملانین وجود دارد، مشخص می‌­شود. سلول­هایی که رنگدانه پوست را مشخص می­‌کنند، هنگامی که پوست در معرض اشعه نور خورشید قرار می‌­گیرد.

برای محافظت از اشعه­‌های خطرناک، شروع به ترشح مانوست می­‌کنند. پس در واقع تناژ پوستی بستگی به مدت زمان قرار گرفتن شما در معرض نور خورشید دارد.

به طور کلی 4 نوع تناژ پوستی داریم که عبارتند از:

نوع اول: پوست خیلی روشن

این نوع پوست مختص افرادی است که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند و این افراد کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند و سلول‌های پوستی آن­ها نیازی به ترشح ملانین ندارد.

این دسته از پوست‌ها صورتی رنگ و دارای کک و مک هستند. این افراد در مقابل نور خورشید به راحتی دچار آفتاب سوختگی می­‌شوند. مراقبت از پوست خیلی روشن در برابر آفتاب شرایط خاصی دارد.

تفاوت پوست خیلی روشن و بور در این است؛ افرادی که پوست خیلی روشن دارند دارای تناژ صورتی هستند اما افراد با پوست بور تناژ پوستی سردی دارند.

نوع دوم: پوست سفید

این نوع پوست هیچ گونه ماده رنگی ندارد و بسیار سفید و شیری رنگ است و رگ­ها از زیر پوست کاملا قابل رویت است. این افراد معمولاً دارای عنبیه صورتی یا آبی هستند و حدقه چشمان­شان قرمز رنگ است.

رگ­های آبی زیر چشم نشان می‌­دهد که پوست شما سفید است. برای برنزه کردن پوست در مقابل نور خورشید به آسانی دچار آفتاب‌سوختگی می شوند و پوست قرمز خواهد شد و برنزه نخواهند شد.

رنگ کردن موها یک کار بسیار جذاب برای خانم هایی است، که به فکر زیبایی و تغییر هستند، اما این انتخاب باید درست باشد و با تناژ رنگ پوست هم خوانی داشته باشد؛ تا جذاب به نظر برسد. برای حل این مشکل بهتر است مقاله رنگ موی مناسب رنگ پوست را مطالعه کنید.

نوع سوم: پوست گندمی

یکی دیگر از انواع رنگ پوست گندمی است که این پوست ها قهوه­ای روشن یا تیره با ته رنگ زرد یا قرمز هستند و در برابر نور آفتاب به ندرت دچار سوختگی می‌­شوند و به راحتی می‌توانند در مقابل آفتاب برنزه شوند.

“اگر پوست گندمی دارید رنگ موی قرمز نسکافه‌­ای و دودی برای شما مناسب است.”

نوع چهارم: پوست سبزه

این رنگ پوست شبیه رنگ زیتون است. افرادی که دارای این رنگ پوست هستند، معمولا موهای تیره دارند و این نوع پوست ترکیبی از رنگ­های زرد، سبز و کمی هم قهوه­ای است.

“اگر پوست سبزه دارید رنگ موی قهوه ای، طلایی و عسلی را انتخاب کنید.”

نوع پنجم: پوست تیره

رنگ پوست تیره به طور کلی مربوط به افرادی است که به شدت در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش قرار دارند که این افراد بیشتر در خاورمیانه، آفریقا و هند ساکن هستند.

این­گونه افراد هم از اشعه خطرناک خورشید مصون نیستند، پس باید از پوست خود مراقبت کنند. برای جلوگیری از سرطان پوست استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است.

به ندرت پیش می‌­آید که این رنگ پوست در مقابل تابش نور خورشید بسوزد و اغلب به راحتی برنزه می­‌شوند.

“اگر پوست تیره دارید، طیف رنگ­های قرمز و شرابی برای شما بسیار مناسب است.”

نوع ششم: پوست سیاه

بیشتر آفریقایی­ها دارای رنگ پوست سیاه هستند. و تیره ترین رنگ پوست در بین انواع پوست­ها می‌­باشد. این نوع رنگ پوست به هیچ عنوان نمی­‌تواند برنزه شود.



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

رنگ مو در زیبایی و طراوت چهره تأثیر فوق العاده ای دارد. تناژ رنگ مویی که برای موهای خود انتخاب می کنید، می بایست با جنس مو، رنگ پوست و رنگ چشم هماهنگ باشد. با خواندن این مقاله، با انواع مدل های رنگ مو و رنگ های متناسب با چهره خود آشنا می شوید. همچنین می توانید برای ثبت نام در دوره های آموزش رنگ مو با جدید ترین متد های روز، آشنایی با ساختن رنگ های ترکیبی، مش کردن مو ، رنگ مو های فانتزی، رنگ مو آمبره و رنگ مو بالیاژ و … در کلاس های آموزش آرایشگری سایت هنرآموزان شرکت کنید.

ترکیب رنگ مو

انواع رنگ مو

رنگ مو نیز مانند سایر لوازم آرایشی اگر مرغوب نباشد، خطرات و عوارض غیر قابل جبرانی، به وجود می آورد. رنگ های مورد استفاده برای پوشش سفیدی مو و تغییر رنگ مو، به دو دسته تقسیم می شوند:

رنگ موی گیاهی

قدمت استفاده از رنگ موی گیاهی بسیار زیاد است. رنگ موی گیاهی برای مو کاملاً بی خطر بوده و باعث تقویت مو می شوند. رنگ موی گیاهی از ترکیب چند گیاه که از خود رنگ پس می دهند، به وجود می آیند. رنگ موهای گیاهی، می بایست برای رنگ گرفتن مو، حداقل 1 ساعت روی مو بمانند. رنگ موی گیاهی به مدت 10 الی 11 هفته، روی مو باقی می مانند. رنگ موهای گیاهی تنوع رنگی کمی دارند و رنگی که روی مو پس می دهند، غیر قابل پیش بینی است. پس از استفاده از رنگ موهای گیاهی، منافذ مو بسته شده و رنگ کردن موها با رنگ های دیگر و دکلره کردن بسیار سخت است. گیاهان مورد استفاده در ساخت رنگ موهای گیاهی، عبارتند از: حنا، روناس، خضاب، بابونه و قهوه

ترکیب رنگ مو انواع

رنگ موی شیمیایی

تار موها، دارای پولک هایی می باشند که در سرتاسر تار مو قرار گرفته اند. رنگ موهای شیمیایی PH قلیایی دارند؛ بنابراین پس از ترکیب با اکسیدان، پولک مو باز می شود. با باز شدن پولک های مو، رنگ مو داخل مو رفته و با پیگمنت های طبیعی مو، ترکیب شده و رنگ مو را عوض می کند. علت ماندگاری رنگ موهای شیمیایی نسبت به رنگ موی گیاهی، رسوب رنگ در داخل پیگمنت های مو است. رنگ موی شیمیایی تار مو را ضخیم تر می کند. بهتر است پس از رنگ کردن موها، برای آب رسانی مو، از ماسک های مو و نرم کننده استفاده کنید. تنوع در رنگ ها ی شیمیایی بسیار زیاد است. سرعت تغییر رنگ مو با رنگ های شیمیایی 30 الی 40 دقیقه است. رنگ های شیمیایی طبق ماندگاری چند نوع اند:

رنگ موی شیمیایی دائمی

رنگ موهای شیمیایی دائمی، دارای رنگ دانه های بسیار ریز هستند. رنگ دانه های ریز، قادر هستند به داخل پولک های مو رسوب کنند و با رنگ دانه های خود مو ترکیب شوند. ترکیب رنگ دانه های مو با رنگ دانه های ریز رنگ، مولکول درشت تشکیل می دهند؛ که به علت درشتی از پولک های مو خارج نمی شوند. به علت ماندن مولکول درشت در داخل پولک مو، اثر این رنگ موها دائمی است.

رنگ موی شیمیایی نیمه دائم

این رنگ مو نیز دارای رنگ دانه های ریز می باشد. رنگ دانه های ریز رنگ موقت با رنگ دانه های طبیعی مو سازگار نیستند. رنگ دانه های ریز رنگ های موقت، پس از رسوب به داخل مو، به علت ناسازگاری با چند بار شستشو از مو پاک می شوند.

رنگ موی شیمیایی موقت

رنگ دانه های رنگ های موقت، بسیار درشت می باشند. رنگ دانه ها به داخل مو رسوب نمی کنند. این رنگ موها خاصیت حل شدن در آب را دارند. پس از شستشوی مو، پاک می شوند. تنوع رنگی این رنگ مو ها زیاد است.

شناخت چرخه رنگ مو

قبل از تهیه رنگ مو، با خواندن این مقاله با خانواده بزرگ رنگ ها آشنا شوید. طبق سلیقه و رنگ پوست و مو، تناژ رنگ موی مناسبی را انتخاب کنید.

چرخه رنگ مو

رنگ مو طبیعی N

اگر تمایل دارید رنگ مو خود را طبیعی عوض کنید، از رنگ های سری N استفاده کنید. پوشش دهی این سری از رنگ مو ها بسیار بالا است. این رنگ مو ها با واریسیون ها نیز ترکیب می شوند.

رنگ مو شکلاتی W

این رنگ مو ها رنگ گرم شکلاتی دارند. تناژ این رنگ مو ها شکلاتی مایل به قرمز است. رنگ مو های سری W با واریاسیون قرمز ترکیب می شوند.

رنگ مو قرمز R-F

این سری رنگ مو ها، مو را به رنگ های قرمز یاقوتی، شرابی متوسط و دیگر تناژ قرمز تغییر می دهند.

رنگ مو طلائی G

رنگ موی طلائی شماره 4 و 3 برای رنگ پوست های مختلف است. اگر می خواهید رنگ موی طلائی روشن شماره 5 به بالا استفاده کنید، مو خود را دکلره کنید.

رنگ مو زیتونی M

این رنگ مو ها برای افراد مناسب بهترین انتخاب است. مقاومت رنگ مو های زیتونی در برابر نور خورشید و شستشو با شامپو بالا است. این تناژ رنگ مو برای موهای سفید شده مناسب است.

رنگ مو خاکستری M

این سری از رنگ ها حاوی رنگ آبی هستند. برای از بین بردن تناژ نارنجی و قرمزی مو از این سری رنگ، استفاده می شود.

رنگ مو دودی C

رنگ های دودی حاوی پیگمنت های بنفش هستند. برای رنگ موی مطلوب دودی، مو باید دکلره شده باشد.

رنگ مو شرابی V

این نوع، رنگ مو را به رنگ قرمز یا بنفش تغییر می دهد. برای نتیجه ی بهتر، این رنگ بهتر است با رنگ های خاصی ترکیب شوند.

انواع اکسیدان برای ترکیب رنگ مو

3 نوع اکسیدان وجود دارد که هر کدام با رنگ مو ، تأثیر متفاوتی بر روی موها می گذارند. انواع اکسیدان برای مخلوط کردن با رنگ مو عبارتند از:

اکسیدان مو

  • اکسیدان 1 یا 6 درصد: اکسیدان شماره 1 یا 6 درصد. این اکسیدان پس از مخلوط شدن با رنگ ، رنگ موها را 1 درجه روشن می کند.
  • شماره 2 یا 9 درصد: این اکسیدان پس از مخلوط شدن با رنگ ، رنگ موها را 3 درجه روشن می کند. این اکسیدان برای موهای نازک مناسب است.
  • شماره 3 یا 12 درصد: برای 5 درجه روشن شدن رنگ مو ها از اکسیدان 12 درصد استفاده کنید.
  • شماره 11 درصد: این اکسیدان برای اشخاصی که نصف موهایشان سفید است مناسب می باشد.

” اکسیدان درصد بالا برای موهای ضخیم و پرپشت مناسب است.”

مراحل رنگ کردن مو در منزل

خیلی از افراد به دلیل مشغله و نداشتن زمان و یا دلایل مالی قادر به رفتن به آرایشگاه برای رنگ مو نیستند و توانایی رنگ کردن موهایشان را در خود نمی بینند. ترس هایی از جمله سوزاندن مو، پوست سر و یا به رنگ دلخواه در نیامدن همیشه آن ها را از انجام این کار منع می کند. اما اگر نکات زیر را به دقت رعایت نمایید رنگ کردن موها اصلا ترسی ندارد و شما هم می توانید آرایشگر حرفه ایی خود در منزل باشید و با حداقل هزینه موهای خود و دوستانتان را با اطمینان خاطر به رنگ دلخواهشان در بیاورید.

  • برای داشتن رنگ موی با جلوه، ابتدا موهای خود را با قیچی مرتب کنید. قسمت های خشک و شکننده ی نوک مو را که موخوره نیز دارد، ابتدا برای نتیجه ی بهتر قیچی کنید. موهای خشک و شکننده رنگ نگه نمی دارند.
  • ابتدا موهای خود را خوب بشویید. پس از شستشو از نرم کننده استفاده نکنید. نرم کننده قدرت جذب رنگ مو را کاهش می دهد.
  • پس از انتخاب رنگ موی مناسب موهای خود، در ظرف مناسبی رنگ و اکسیدان را با هم خوب مخلوط کنید. ظروف غیر فلزی برای مخلوط کردن رنگ مو، مناسب است. لازم به ذکر است برند اکسیدان و رنگ باید یکی باشد.
  • برای جلوگیری از کثیف شدن لباس، از پیش بند مخصوص استفاده کنید.
  • خط رویش مو، گوش ها و گردن خود را برای جلوگیری از رنگی شدن وازلین بزنید.
  • موهای خود را شانه کنید.
  • برای جلوگیری از رنگی شدن دست ها و ایجاد حساسیت، دستکش نایلونی بپوشید.
  • موها را تقسیم بندی کنید. برای ثابت نگه داشتن موها از گیره های پلاستیکی مخصوص استفاده کنید. بهتر است موها را 4 دسته کنید.

رنگ کردن مو در خانه

  • رنگ را ابتدا به ساقه های مو بزنید. پس از رنگ کردن ساقه ی مو ریشه ها را رنگ کنید.
  • اگر موی سفید دارید ابتدا موهای سفید را رنگ کنید، سپس ساقه و ریشه مو.
  • طبق دستورالعمل بروشور رنگ، پس از رنگ کردن کل موها برای رنگ پذیری موها، مکث کنید. برای رنگ پذیری بهتر می توانید از سشوار نیز استفاده کنید.
  • موها را پس از مدت زمان مکث، با آب سرد آب کشی کنید.

رنگ کردن موهای سفید

به علت از بین رفتن رنگ دانه، موهای سفید دیرتر رنگ جذب کرده و سریع رنگ شان پاک می شود. برای رنگ پذیری بهتر موهای سفید نکات زیر را رعایت کنید.

  • ابتدا بر روی موهای سفید اکسیدان بزنید.
  • پس از گذشت 5 الی 7 دقیقه موهای مورد نظر را آبکشی کنید.
  • پس از خشک شدن موها، کل موها را رنگ کنید.

عوامل مؤثر بر ماندگاری رنگ مو

برای ماندگاری بیشتر رنگ مو و جلوگیری از تغییر رنگ، به رنگ های نارنجی و قرمز از نکات زیر پرهیز کنید.

  • استفاده از شامپوهای حاوی سولفات
  • قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید
  • شستشو و شنا با آب های کلردار
  • لایه های زیاد رنگ روی مو
  • مارک رنگ مو
  • انتخاب رنگ موی مناسب با رنگ پوست صورت

نکات مهم در انتخاب رنگ مو مناسب

رنگ مو یکی از روش های زیبایی صورت است. با رنگ کردن مو و زیبا شدن موها، اگر رنگ مناسب پوست خود را انتخاب کنید، صورت نیز زیباتر می شود.
ما نکات زیر را در انتخاب رنگ موی مناسب با توجه رنگ پوست پیشنهاد می دهیم :

  • رنگ موی خاکستری، رنگ پوست صورت را خنثی می کند.
  • رنگ موی تناژ قرمز، رنگ پوست را سرخ و گلگون می کند.
  • رنگ موهایی که تناژ بنفش دارند، رنگ زردی پوست را خنثی می کند.
  • رنگ مویی که با رنگ پوست صورت زیاد هم خوانی دارد، رنگ صورت را پریده مانند افراد بیمار نشان می دهد.
  • رنگ موهایی که تناژ هلویی دارند، رنگ پوست پریده را شاداب و با حرارت نشان می دهد.

به طور مثال افرادی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از ترکیب رنگ مو رنگ خاکستری و بلوند بژ استفاده کنند. همچنین افرادی که رنگ پوست تیره ای دارند می توانند از ترکیب رنگ مو بلوند روشن و قهوه ای روشن استفاده کنند. در این بخش به معرفی انواع ترکیب رنگ مو می پردازیم.

مقاله پیشنهادی : تقسیم بندی مو برای بالیاژ

انواع ترکیب رنگ مو

انواع رنگ مو

ترکیب رنگ مو شرابی تیره

  1. شرابی بنفش 50 میل
  2. شکلاتی متوسط 50 میل
  3. اکسیدان برابر رنگ
  4. پایه 6

ترکیب رنگ مو کنفی

  1. بلوند زیتونی پلاتینه
  2. بلوند طلایی روشن
  3. واریاسیون 000 به مقدار سانت
  4. اکسیدان 6%

ترکیب رنگ مو شکلاتی تیره

  1. 60 میل رنگ دودی شماره 6
  2. 30 میل رنگ طبیعی شماره 6
  3. 20 میل رنگ دودی شماره 7
  4. 10 میل شکلاتی متوسط
  5. اکسیدان 2% به اندازه 150 میل
  6. واریاسیون نقره ای 15 سانت

ترکیب رنگ مو

ترکیب رنگ مو مسی

  1. رنگ شماره 4.7 به میزان 3/2 تیوپ
  2. رنگ شماره 6.4 به میزان 3/1 تیوپ
  3. اکسیدان 9%

ترکیب رنگ مو

ترکیب رنگ مو دودی

  1. رنگ موی دودی شماره 10
  2. رنگ موی دودی شماره 9 به اندازه 30 میل
  3. واریاسیون نقره ای 10 سانت
  4. واریاسیون دودی 5 سانت
  5. اکسیدان یک درصد

ترکیب رنگ مو

ترکیب رنگ مو کاراملی

  1. رنگ موی بلوند بژ شماره 31.7 به میزان50 میل
  2. رنگ موری بلوند طلایی روشن به میزان50 میل
  3. رنگ موی بلوند خاکستری پلاتینه به میزان 30 میل
  4. واریاسیون 000 به میزان 5 سانت
  5. واریاسیون نقره ای به میزان 10 سانت
  6. واریاسیون دودی به میزان 1 سانت
  7. اکسیدان 6%

رنگ موی کاراملی

ترکیب رنگ مو نسکافه ای

  1. بلوند شکلاتی متوسط به میزان 3/2 تیوپ
  2. رنگ موی کاراملی به میزان 3/1 تیوپ
  3. واریاسون 2 سانت
  4. اکسیدان نمره 1
  5. پایه 8 دکلره


:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

نقاط مختلف ابرو

ابرو از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که باید برای فرم دهی و مدل دادن ابرو به آن ها دقت کرد. در این بخش به بررسی این قسمت ها پرداخته ایم.

قسمت های مختلف ابرو

سر ابرو یا تاج ابرو

سر ابرو یا تاج قسمت حساس تری نسبت به بقیه قسمت های ابرو است. باید دقت کنید که طول آن را بیش از حد کوتاه نکنید و در قیچی زدن، حتما ارتفاع آن با قسمت میانی ابرو برابر باشد.

آرک ابرو یا زاویه ابرو

آرک یا زاویه ابرو از طریق یک موی ابرو از یکدیگر جدا می شوند که این فرم دادن به ابرو در این قسمت، نیازمند دقت و تخصص آرایشگر است تا یک زاویه خوب به ابروهای شما بدهد. حال برای بعضی از افراد این زاویه تیز و برای بعضی دیگر گرد است.

دم ابرو یا دنباله ابرو

دنباله ابرو جایی است که از طریق آن می توانید ابروی خود را مدل دار کنید. این قسمت دست شما را برای کوتاه یا بلند بودن ابرو باز نگه می دارد.

انواع مدل ابرو

ابرو پهن کوتاه: ابروهای پهن و کوتاه در بین دختران طرفداران زیادی دارد و باعث بازتر نشان داده شدن پوست و صورت می شود. همچنین باعث درشت تر نشان دادن چشم ها نیز خواهد شد.

مدل ابرو

ابرو پهن کشیده: ابروهای پهن کشیده و یا بلند نیز می توانند جذابیت، سرحالی و شادابی را به چهره شما ببخشند. اگر قسمت هایی از ابروهایتان خالی است، با مداد و ریمل، داخل آنها را پر کنید اما در کل سعی کنید که استفاده از چنین مواردی را به حداقل برسانید.

مدل ابرو

ابرو شمشیری: ابروهای شمشیری به ابروهای کشیده شباهت زیادی دارند و برای برداشتن این مدل باید ابروهای پرپشت و بلندی داشت. انتهای این ابروها زاویه دار و حالت دار است.

مدل ابرو

ابرو هلال: این ابروها نسبتا گرد هستند و انتهای این ابروها شبیه به هلال است.

مدل ابرو

ابرو کمانی: ابروهای کمانی دقیقا در وسط خود زاویه دارند و این زاویه نسبتا تیزتر از زاویه ابروهای هلال می باشد. این ابروها بلند هستند.

مدل ابرو

ابرو هشتی: این ابروها شبیه به عدد هشت می باشند و درست از وسط ابرو زاویه دار می شوند.

مدل ابرو

ابرو راسته (صاف یا ژاپنی): این ابرو مناسب صورت های نسبتا کوچک مانند صورت افراد ژاپنی می باشد. این ابروها در انتها کمی‌رو به بالا می باشند و پایین آمدن آنها بعد از این رو به بالا بودن، بسیار کم و ناچیز است و در واقع صاف محسوب می شوند.

مدل ابرو

ابرو اریب (شیطانی): در این مدل، ابروهای شما در یک خط صاف رو به بالا می‌روند و همان بالا می‌مانند و دیگر انتهای آنها را به سمت پایین ن می‌کشیم. حال دست خودتان است که آنها را نازک و یا ضخیم بردارید که کاملا سلیقه ای می باشد.

مدل ابرو

در اینجا برایتان مدل های مختلف ابرو را گرد آوری کرده ایم.

معیارهای انتخاب بهترین مدل ابرو

انتخاب ابرو می تواند بر پایه سلیقه باشد. اما این سلیقه نباید فقط به نوع و شکل ابرو محدود شود.در کنار آن باید به شکل صورت، فرم آن و فاصله چشمهابا هم نیز دقت کنید تا بهترین ابرو را متناسب با اجزای دیگر صورت داشته باشید. به طور کل برای فرم دادن به ابرو باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • فاصله چشم و ابرو از یکدیگر
  • فاصله چشم ها از یک دیگر
  • نوع فرم و ارگونومی صورت

انتخاب مدل ابرو بر اساس فاصله چشم و ابرو

برای فاصله کم چشم و ابرو باید از ابروهای نازک استفاده کنید. این ابروهای نازک باعث می شوند که فاصله چشم و ابروی شما با یکدیگر بیشتر از قبل شوند و این کمبود بیش از حد جبران شود و در نتیجه چهره بازتر و بشاش تر به نظر خواهد رسید.

برای فاصله زیاد چشم و ابرو نیز باید سعی کنید که ابروها را ضخیم تر از حالت قبلی بردارید و همچنین باید برداشتن ابروها را از قسمت بالای آن انجام دهید تا زیر ابروی شما با چشم هایتان فاصله بیشتری پیدا نکند. ابرو های پهن برای این نوع چشم و ابرو مناسب تر می باشد.

[ghaleb][img][textlink][/textlink] [/ghaleb]

انتخاب مدل ابرو بر اساس فاصله چشم ها

اگر حس می کنید که فاصله دو چشمان شما با یکدیگر کم تر از دیگران و یا حد نرمال است، باید از ابروهایی با مدل های بلند و کشیده و رو به بالا استفاده کنید. این مدل ها فاصله زیاد چشمان شما به یکدیگر را کاهش می دهد و هرگز از ابروهای بیش از حد تیز و یا نزدیک بهم برای این فرم صورت و چشم های نزدیک به هم استفاده نکنید.

از طرفی اگر فاصله بین دو چشمان شما زیاد است، باید تاج ها را از طرفین کمتر از همیشه بردارید تا این فاصله بیش از حد چشم ها جبران شود و در نتیجه تاج های نزدیک به هم، تعادل اصولی را به چهره شما می بخشد.

چگونه مدل ابرو خود را با حالت صورتمان تطبیق دهیم؟

ابروها اغلب به عنوان «طراحان چهره» شناخته می‌ شوند، بنابراین تنها در صورتی که شکل و فرم صورت خود را به درستی شناخته باشید، می توانید ابرو ها را متناسب با آن آراسته کنید. به خصوص اگر هیچ نظر و ایده ای نداشته باشید که از کجا شروع کنید؛ مخصوصا هنگامی‌ که کار به استفاده از مداد ابرو و ژل می رسد.

ابروهای شما باید به گونه ای باشد که بتوانند چهره تان را جذاب تر کنند، اما این جذابیت زمانی ایجاد می شود که بتوانید فرم مناسب ابرو را متناسب با صورت خود انتخاب کنید. در نتیجه این جذابیت بیش از پیش می شود و اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد. حال در این قسمت انواع مدل های مناسب ابرو را متناسب با فرم صورت به شما معرفی خواهیم کرد:

انتخاب ابرو متناسب با فرم صورت

صورت های تخم مرغی شکل

صورت های تخم مرغی به صورت عمومی چهره های متقارن هستن و مناسب برای آرایش کلاسیک و ابرو های متقارن و بالانس شده.

برای افرادی که شکل چهره بیضی دارند، کلید ایجاد یک ابرو زاویه نرم با قوس متوسط است ، متخصص پوست و بنیانگذار iBoutique، بری کوان می گوید. “برای انجام این کار، پایان ابروی خود را به صورت افقی گسترش دهید، نه به سمت پایین .

“اگر ابروهایتان کمی کوتاه است، مداد ابرو را در انتهای دماغ خود ( بین 2 ابرو ) نگاه داشته و به سمت گوشه چشم خود حرکت دهید. دقیقا در نقطه ای که ابروی شما تمام میشود و استخوان ابرو قرار دارد باید از کشیدن مداد دست بکشید. این مدل ابرو مناسب صورت های بیضی شکل می باشد.

صورت های کشیده

این ممکن است شما را شگفت زده کند، اما چهره های مستطیلی واقعا شایع هستند. اگر نیمه پایین چهره شما (از قسمت وسط بینی بینی شما به سمت پایین) بیشتر از نیمه بالای چهره شما باشد احتمالا شما به این دسته می روید.

وقتی ابروهای خود را شکل می دهید، بری می گوید “یک شکل صاف، با تمرکز بر خط افقی آن، کمک میکند تا چهره شما کمتر کشیده به نظر برسد.”
نوک ابرو خود را کمی زاویه دهید به جای اینکه از قوس کلی استفاده کنید برای آن.

صورت های گرد

بری میگوید : ” تمرکز کنید بر روی نقطه های متقابل عمودی برای جلب چشم بیننده به سمت بالا و پایین . این همچنین به شکل چهره شما کمک می کند تا کمی درازتر به نظر برسد.

نتیجه نهایی چیزی شبیه به سطح یک مثلث است.”و نگران نباشید، حتی اگر شکل ظاهری کاملا زاویه ای داشته باشد، ابروهای خود را با یک پودر پر کنید، یا اعمال اسپولیس بعد از انکه با مداد ابرو ها را اراستید به آنها کمک میکند تا ظاهری نرم تر داشته باشند.

صورت های مربعی شکل

اگر پیشانی، گونه ها و خطوط فک شما همگی دارای یک عرض باشند، معمولا این خصوصیات یک شکل شکل مربع است.

برای افرادی که دارای شکل مربعی هستند، بسیار مهم است تا ابروی خود را به نحوی درست کنند تا تعادل و نرمی را در تمایز با خط قوی که فک آن ها در صورت ایجاد میکند نشان دهد.

بری می گوید برای آنکه ابروی شما قوی تر به نظر برسد ار هر محصولی به انتخاب خود برای مدل دادن استفاده کنید تا نوکی تیز را در بالای ابرو های خود ایجاد کنید.

هرچه خط فک شما قوی ترباشد شما میتوانید زاویه و نوک ابروی خود را تیز تر کنید.اگر ابرو های کم پشتی داشته باشید میتوانید از محصولات تقویت کننده برای ابرو های خود استفاده کنید.

ابرو مناسب فرم صورت

صورت های شبیه قلب

تشخیص چهره های که شبیه قلب هستند می تواند کمی سخت باشد، اما معمولا این بدان معناست که پیشانی شما یک ویژگی برجسته است، چانه خود ممکن است کمی تیز و چهره شما به صورت مخروطی مانند به سمت چانه شکل می گیرد.
بروک می گوید: “برای رسیدن به بهترین ابرو با این شکل، می خواهید این ویژگی های برجسته را نرم و لطیف کنید.” یک قوس کم و کمی مستقیم با یک خط تیره حجیم تا صورت شما را در بر بگیرد.” این مدل ابرو مناسب صورت های قلبی شکل می باشد.

مدل ابرو مناسب فرم صورت لوزی یا الماسی

صورت های لوزی یا الماسی در قسمت بالا و پایین صورت، عرض یکسانی دارند. این افراد جزء خوش شانس ها می باشند، زیرا می-توانند از هر مدل ابرویی استفاده کنند. مدل های ابروی مناسب صورت های کشیده نیز به این افراد می آید. اما در کل ابروهای کشیده تر جذابیت بیشتری به چهره این افراد می دهد.

دوره های آموزش اصلاح صورت،  آموزش اصلاح ابرو و دیگر دوره های تخصصی در آموزشگاه هنر آموزان برگزار می شود.

بهترین روش های فرم دادن به ابرو

در هر کدام از روش ها باید دقت کنید که در مرحله اول، شکل مناسب اطراف ابرو را با مداد بکشید تا ابرویتان را بیش از آن مقدار برندارید. بهترین روش بستگی به تخصص و تسلط شما در روش های مختلف دارد. در نتیجه می توانید با امتحان کردن روش های مختلف، یک ابروی زیبا برای خود بسازید.

بهترین روش های فرم دادن به ابرو

فرم دادن ابرو با بند انداختن

بعد از این که دور ابروی خود را با مداد کشیدید، ابروها را قیچی بزنید. این قیچی را هم از بالا و هم از پایین ابرو بزنید و بلندی-های ابرو را کوتاه کنید. سپس بند را از قسمت بالای ابرو شروع کنید. قسمت بالا نسبتا راحت تر است و مانند بند انداختن روی پیشانی، آن جا را نیز بند بیاندازید.

برای قسمت پایین ابرو، از فردی بخواهید که ابروهای تان را بکشد و سپس در جهت رفت و برگشتی، زیر ابرو را بند بیاندازید.

فرم دادن ابرو با موچین

در این روش باید دور ابرو را هر مدلی که می خواهید با خطوط صاف بکشید. سپس هر مویی که از این خط بیرون زده است را بردارید. تمام موهای ریز را با دقت با موچین بردارید. هرچقدر که حرفه ای تر باشید، حتی بدون دیدن مو هم می توانید با باز و بسته کردن موچین، ابروها را بیرون بکشید و سپس قسمت تاج و نیمه ابتدایی ابرو را از بالا و نیمه انتهایی را از پایین قیچی بزنید.

فرم دادن ابرو با روش های دائم

حال در کنار تمام روش ها برای برداشتن ابرو ، روش های دیگری هم هستند که جزء روش های دائمی محسوب می شوند که می-توانید آنها را هم به کار بگیرید. روش های زیر می توانند ابروهای شما را بدون هیچ نیازی به آرایش در هر حالتی، زیبا، پرپشت و تمیز نشان دهند.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

لایت کردن قسمت هایی از مو را مش کردن مو می‌نامند. روش‌های متفاوتی برای لایت مو وجود دارد. مش سوزنی مو با استفاده از کلاه یکی از قدیمی ترین روش‌های لایت کردن یا دکلره کردن مو است. در این روش چون از کلاه استفاده می‌شود و ریشه مو آغشته به مواد دکلره نمیشود، مو آسیب نمی بیند و این روش منظم تر و مرتب تر نسبت به بالیاژ مو می‌باشد.

“برای جلوگیری از آسیب دیدن مو این کار را به افراد باتجربه بسپارید.”

وسایل مورد استفاده

  • کلاه پلاستیکی نازک مخصوص
  • قلاب شماره 6
  • پودر دکلره
  • اکسیدان 12 درصد هم مارک رنگ
  • رنگ مرغوب
  • روغن گیاهی
  • سشوار دستی، نایلون پلاستیکی مخصوص رنگ، قلمو و شانه دم باریک

مش

مراحل مش سوزنی با کلاه

مرحله اول: آماده کردن مو و کلاه

  • ابتدا مو‌ها را تمیز شسته، خشک و شانه کنید. اگر مو شانه نشود موقع بیرون کشیدن از کلاه دچار مشکل می‌شوید. اگر مو حتی نم داشته باشد، بیرون آوردن مو از کلاه مشکل می‌شود.
  • موها را به پشت شانه کنید، کف دستتان را روغنی کنید و موها را ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود موها راحت تر از سوراخ کلاه بیرون آیند.
  • نایلون پلاستیکی را روی سر بکشید طوری که قسمت پشت بلندتر باشد.
  • کلاه را روی سر قرار دهید و با سنجاق به سر محکم کنید که موقع کار جابه جا نشود.
  • انگشتتان را کنار سوراخ کلاه بگذارید و موها را با قلاب از کلاه بیرون بکشید.
    بعد از فرو بردن قلاب در سوراخ کلاه آن را تا ته سر فرو نبرید؛ لایه‌های رویی را با قلاب بیرون بکشید.
    در غیر اینصورت کف سر آسیب میبیند و مو گره می‌خورد.
  • بعد از کشیدن مو بیرون از کلاه موها را به آرامی شانه کنید.
  • بعد از شانه کردن مو مطمئن شوید که موها زیر سوراخ کلاه نمانده باشند.

[ghaleb][img][textlink][/textlink] [/ghaleb]

مرحله دوم: استفاده از پودر دکلره و اکسیدان

  • پودر دکلره و اکسیدان را باهم ترکیب کنید. ترکیب مواد نباید شل باشد و کف نکند می‌بایست به غلظت خامه صبحانه باشد.
  • از پشت سر شروع به رنگ کردن مو بکنید. از انتهای(مو ساقه) تا نوک مو (ریشه) را آغشته به مواد دکلره بکنید.
  • هر تکه مو را که به مواد آغشته کردید روی سوراخ خودش بگذارید.
  • پس از دکلره کردن مو که حجم کار بستگی به نظر مشتری دارد. (میتوانید حجم کمی از مو را لایت کنید یا حجم بیشتری) کل نایلون پلاستیکی را روی سر بکشید که موهای آغشته به رنگ را بپوشاند.

مش با کلاه

مرحله سوم: شروع خشک کردن مو

  • با سشوار دستی به موها یکنواخت حرارت دهید.
  • وقتی مواد دکلره روی سر پف کرد سشوار را خاموش کنید و اجازه دهید تا رنگ مو به پایه دلخواه برسد. هر 10 دقیقه موها را چک کنید.
  • مواظب باشید بیش از اندازه مواد دکلره روی مو نماند و به مو آسیب نزند.
  • موها را شسته و کلاه و نایلون پلاستیکی را از سر جدا کنید.
  • موها را خشک کنید.
  • رنگ مورد نظرتان را با توجه به ترکیب رنگ مو آماده کنید و به ریشه مو یا کل مو آغشته کنید.

با خواندن مقاله تفاوت بالیاژ با هایلایت به راحتی می‌توانید روش مناسب برای رنگ کردن موهای خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در مورد مش کردن موها

بعد از انجام دکلره چه مراقبت هایی باید از موها انجام دهیم؟

  • بعد از مش کردن مو در خانه به مدت 2 الی 3 روز موهایتان را با شامپو نشویید.
  • بعد از دکلره کردن مو را با آب گرم و نرم کننده بشویید. بهتر است موهایتان را به مدت یک هفته با شامپو بچه بشویید و بعد از آن میتوانید از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید.
  • در هنگام استفاده از استخر حتما از کلاه شنا استفاده کنید.
  • مدت طولانی زیر نور آفتاب مستقیم قرار نگیرید. در صورتی که تمایل به آفتاب گرفتن دارید حتما از روغن زیتون برای محافظت از موهایتان استفاده کنید.

چگونه بعد از انجام دکلره، موها را بشوییم؟

ابتدا کلاه رنگ را محکم ببنید، سپس موها را بشویید. پس از آن کلاه را در آورده و دوباره تمامی موها را بشویید .

دقت کنید به علت اینکه گاهی ممکن است بخشی از موها روشن نشده باشد، بهتر است کلاه مش را آخر در بیاورید تا اگر به این مشکل برخوردید بتوانید دوباره موها را شارژ کنید.

آیا قبل از انجام مش مو، باید موهای خود را بشوریم ؟

بهتر از قبل از انجام مش مو، حداقل یک روز از شستن موهای شما گذشته باشد. به این دلیل که آرایشگر راحت تر می‌تواند موهای شما را جدا کند و کوتیکول‌های راحت تر رنگ مو را جذب می‌کنند.

هر چند وقت یکبار میتوانم موهایم را مش کنم ؟

برای هر کسی اینکار متفاوت است، به طور میانگین میتوانید هر 10-12 هفته موهای خود را مش کنید. البته این مسئله به میزان هزینه ایی که میخواهید صرف کنید نیز بستگی دارد. اگر رشد موهای شما زیاد نیست می‌توانید اینکار را هر 4-5 ماه یکبار انجام دهید . چون مش کردن موها با رشد ریشه مو نمای بدی پیدا نمی کند.

هزینه انجام مش مو چقدر است ؟

انجام مش مو به عوامل مختلفی از جمله کوتاهی مو، حجم مو، محله آرایشگاه و نوع مواد استفاده شده بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

کاشت پلی ژل چیست؟

پلی ژل یا ژل پمادی ماده‌ ای است که به صورت تیوپی در بازار یافت می‌شود، در انواع کاشت‌های ناخن مانند کاشت ناخن قالبی، کاشت ناخن با تیپ، کاشت ناخن با فیبر و کاشت ناخن با فرمر به کار می‌‌رود. این ماده به گونه‌ای است که سعی کرده تمامی نکات مثبت دیگر مواد کاشت را در یک محصول در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

کاشتپلی ژل

به عنوان مثال همانند پودر اکریلیک دارای استحکام بالایی است اما در عین حال انعطاف‌پذیرتر و سبک بوده که باعث می‌‌شود ناخن حالت طبیعی ‌تری داشته باشد. این مدل کاشت به دلیل آن که عوارض کمی در مقایسه با دیگر مدل‌‌ها داشته و با سه روش فرم، قلب و تیپ می‌توان انجام داد خواهان زیادی پیدا کرده است.

انواع ژل‌های مورد استفاده در کاشت پلی ژل

در کاشت ناخن از ژل‌‌های مختلفی استفاده می‌شود که تفاوت‌‌های ظاهری و کاربردی زیادی دارند. برای مثال برخی از آن‌‌ها سفت‌تر بوده و حالت خمیری کمتری دارند و یا بعضی از آن‌ها به راحتی همانند لاک از بین می‌‌روند و برخلاف نوع دیگر که باید به سالن‌ مراجعه کرده و با سوهان‌‌های مخصوص تراشیده شوند، آسیبی به صدف ناخن وارد نمی‌ کنند. این ژل‌ها حتی هنگام استفاده نیز تفاوت شان قابل مشاهده است.

بر اساس این خصوصیات تمامی ژل‌ها به دو دسته هارد ژل و سافت ژل تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌‌ها دارای زیرمجموعه‌هایی نیز هستند. در کاشت پلی ژل اغلب سه نوع ژل به نام ژل اکرلیک، هپ ژل و ژل سفید به کار می‌‌رود که هر کدام از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند. اکثر اوقات به دلیل رنگ‌های شان افراد هنگام انتخاب تردید دارند؛ زیرا ژل اکریلیک رنگ نسبتا ماتی دارد در حالی که ژل سفید، رنگ سفید داشته و هپی ژل رنگ صورتی براق و هلویی داشته و به دلیل آن که رنگی شبیه به ناخن طبیعی دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

کاشت پلی ژل

ابزارآلات و مواد مورد نیاز در کاشت پلی ژل

همه ما می‌دانیم که برای انجام کاری بی ‌نقص؛ به ابزارآلات و تجهیزاتی نیاز است که کاشت ناخن نیز از این قضیه مستثنی نیست بنابراین برای شروع کار باید لوازمی را تهیه کنید که برخی از آن‌ها در تمامی کاشت‌ها مشترک بوده و برخی دیگر فقط در کاشت پلی ژل استفاده می‌‌شود.

کاشت پلی ژل

  • عقب ‌زن از عقب ‌زن هنگام انجام مانیکور استفاده می‌‌شود آن هم به این صورت که کوتیکول‌ها را به سمت عقب هل داده و قسمت بیشتری از سطح ناخن را نشان می‌‌دهد که باعث زیباتر شدن آن می‌‌شود.
  • نیپر این وسیله برای جداسازی و گرفتن پوست‌‌های اضافه دور ناخن حین انجام مانیکور به کار می‌‌رود البته باید به اندازه‌ای استفاده شود که باعث ایجاد عفونت نشود زیرا کوتیکول‌ها به گونه ‌ای هستند که از ناخن محافظت می‌کنند.
  • سوهان برقی یکی از اصلی‌ترین لوازم کاشت ناخن، سوهان‌های برقی یا میکروموتور‌ها هستند که انواع گوناگونی داشته و هر کدام دارای کاربردی منحصربه‌فرد است. این محصول در مقایسه با دیگر تجهیزات مورد نیاز خدمات گران ‌تر بوده زیرا اگر جنس مناسبی نداشته باشد ممکن است به فرد آسیب بزند. از انواع مختلف سوهان برقی می‌‌توان به سر سوهان مانیکور اشکی، سر سوهان مانیکور استوانه دورگیر، سر سوهان الماسه استوانه و سر سوهان کاغذی نرم اشاره کرد.
  • سوهان دستی سوهان دستی نوع دیگری از سوهان‌ها است که برای فرم ‌دهی به ناخن به کار می‌‌رود و زبری آن گوناگون است. برای آن که زبری دلخواه خود را انتخاب کنیم باید به عددی که روی آن قرار دارد دقت کنیم زیرا هر چه کوچک‌تر باشد زبرتر می‌‌شود.
  • کاتر این وسیله به منظور بریدن اضافات تیپ به کار می‌‌رود.
  • دستگاه UV یا LED یکی دیگر از تجهیزات ضروری خدمات کاشت ناخن دستگاه UV یا LED است که باعث خشک شدن مواد و لاک ژل‌ها می‌‌شود به گونه‌ای که پس از موادگذاری ناخن را به مدت یک دقیقه درون آن قرار داده تا با نور و اشعه‌ای که دارد آن را خشک کند.
  • قلم تخت کار با ژل این قلم یک نوع از انواع قلم‌‌ها است که باید از جنس و کیفیت خوبی برخوردار باشد برای مثال از موی مصنوعی ساخته شده باشد تا حین موادگذاری از قلم جدا نشود و مشکلی برای ناخنکار به وجود نیاورد.
  • بافر این وسیله همانند سوهان بوده و سطح کاشت را هموار می‌‌کند تا لاک به طور کامل روی آن قرار گیرد.
  • پلیش این وسیله پس از بافرکشی استفاده می‌شود تا سطح ناخن براق شده و اگر مشتری دیزاینی هم نخواست زیبا به نظر برسد.
  • ضد قارچ محلول ضد قارچ را قبل از آن که مواد کاشت بر روی سطح ناخن گذاشته شود، زده می‌شود تا از ایجاد قارچ جلوگیری کند و آسیبی به ناخن وارد نکند.
  • پرایمر پرایمر خاصیت چسبندگی بالایی دارد که باعث جسبیدن کامل مواد به سطح ناخن می‌‌شود. این محصول دارای سه نوع بوده که بر اساس میزان اسیدی بودن با یکدیگر تفاوت دارند زیرا هر چقدر اسیدی‌تر باشد میزان چسبندگی آن بیشتر است. اما در کاشت پلی ژل از بیس کات ژل استفاده می‌‌شود که همانند آن عمل می‌کند.
  • پلی ‌ژل این مواد به صورت تیوپی بوده که بر روی ناخن گذاشته و با کمک قلم آن را پخش می‌کنند.
  • کلینزر و پد کلینزر کلینزر مایعی است که چربی ناخن را از بین می‌‌برد. بعضي اوقات نيز زماني كه ژل را زده و درون دستگاه قرار می‌دهیم تا خشک شود اما قسمت هايي ناهموار بوده و به طور کامل خشک نمی شود يا به گونه‌ای نوچ می‌شود؛ از كلينزر استفاده مي شود؛ به اين صورت كه توسط پد کلینزر مایع کلینزر را روی سطح ژل پلیش زده تا نوچی از بین برود. همانطور که گفته شد کلینزر‌ها دارای دو نوع هستند اما بعضی از شرکت‌ها آن را به صورتی تولید می‌‌کنند که بتوان با خرید یک محصول هر دو نیاز ناخنکاران را برطرف ‌کند و آن‌‌ها دیگر نیازی به هیچ نوع کلینزری نخواهند داشت.

 

آموزش کاشت ناخن

مراحل کاشت پلی ژل

کاشت پلی ژل نیز همانند دیگر کاشت‌ها انجام شده و در برخی از قسمت‌ها با آن‌ها تفاوت دارد.

مرحله اول، سوهان کشی

برای این کاشت ابتدا باید مانیکور خشک انجام داد آن هم به این صورت که با استفاده از عقب‌زن کوتیکول‌‌ها را عقب زده و سپس توسط سر سوهان مانیکور اشکی آن‌ها را روی سطح ناخن بردارید. برای آن که مرحله اول به طور کامل انجام شود باید با نیپر پوست‌‌های اضافی دور ناخن را کند؛ پس از آن سر سوهان کاغذی نرم را برداشته و روی ناخن خراش ایجاد کنید و بعد از آن با براش انگشت را تمیز کرده و دوباره با سوهان دستی نرم این عمل را تکرار کنید، البته این مرحله باید تا حدی انجام شود که ناخن نازک نشود و صدف ناخن آسیب نبیند.

مرحله دوم، ضد قارچ

قبل از هر کاری باید از ضد قارچ روی صدف ناخن استفاده شود.

مرحله سوم، بیس کات

قبل از انجام مواد گذاری کاشت، بیس کات زده که باید 30 الی 60 ثانیه درون دستگاه uv قرار داد تا خشک شود.

مرحله چهارم، مواد گذاری

فرمرگذاری و گذاشتن مواد روی ناخن، که بهتر است از فرمر‌های کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید. برای شروع؛ فرمر را از روی کاغذ جدا کنید و قسمت گرد خالی فرمر را روی ناخن قرار دهید و سپس لبه‌‌های آن را به یکدیگر بچسبانید تا در حین کار جدا نشود.
حال نوبت به استفاده از مواد پلی ‌ژل می‌‌رسد که باید تیوپ را فشار داده و مقدار لازم را روی ناخن قرار دهید، اندازه آن بسیار مهم است زیرا ممکن است باعث ضخیم شدن و نازک شدن کاشت شده و آن را زشت خواهد کرد. برای پخش مواد شما ابتدا باید پد کلینزر را به کلینزر آغشته کنید تا در حین کار قلم را بر روی آن مالیده و عمل پخش مواد برایتان راحت ‌تر باشد. پس از آن که مواد تمامی صدف ناخن را پوشاند و بلندی آن نیز توسط فرمر ایجاد شد، انگشت را به مدت 90 ثانیه درون دستگاه قرار دهید تا کاملا خشک شود و سپس فرمر را جدا کنید. مرحله موادگذاری باید تک به تک برای انگشتان انجام شود.

مرحله پنجم، کلینزر

استفاده از پد کلینزر

مرحله ششم، سوهان کشی پلی ژل

سوهان کشی، با این که کاشت پلی ‌ژل نیازی به سوهان کشی زیاد ندارد اما برای زیباتر شدن آن با استفاده از سوهان دستی فرم‌‌های بغل و بالای ناخن را ایجاد کرده و سپس خیلی سریع و به مدت زمان کمی توسط سر سوهان مانیکور استوانه‌ دورگیر، دورگیری را انجام دهید.
برای آن که لاک به طور کامل بر روی مواد قرار گیرد باید ناهمواری‌‌ها را با استفاده از سر سوهان الماسه استوانه از بین برد و در آخر با سر سوهان کاغذی ناهمواری‌های احتمالی را هموار کنید.

مرحله هفتم، لاک ژل

اکنون نوبت به طرح دلخواه مشتری می‌رسد که می توان از لاک ژل استفاده نمود، ابتدا بافر زده و سپس لاک و طرح دلخواه مشتری را اجرایی کرد.

مرحله هشتم، تاپ شاین

بعد از لاک ژل و یا اگر مشتری دیزاینی نخواست؛ تاپ شاین را زده و دیگر کار تمام می‌‌شود.

مزایای کاشت پلی ‌ژل

کاشت پلی ژل

  • به دلیل آن که در مواد گذاری ناخنکار دقت بسیاری دارد، مدت زمان سوهان کشی آن کم ‌تر است.
  • کاشت پلی‌ژل در مقایسه با دیگر کاشت‌‌ها انعطاف‌پذیرتر بوده و دیرتر می‌‌شکند.
  • به دلیل عدم استفاده از لیکوئید در این کاشت، بوی تندی نداشته و آسیبی به بدن افراد حاضر در آن‌جا وارد نمی ‌کند.
  • کاشت پلی ‌ژل به دلیل ظرافتی که دارد بسیار طبیعی به نظر می‌‌رسد.
  • مواد کاشت پلی ‌ژل حساسیتی ایجاد نمی‌ کند بنابراین همه می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • این نوع کاشت را می‌‌توان به عنوان کاور ناخن نیز به کار برد.
  • به دلیل آن که سوهان ‌کشی کمی دارد ، زمان کم‌ تری صرف آن می‌شود.

معایب کاشت پلی ‌ژل

  • مواد پلی ‌ژل در مقایسه با دیگر مواد گران ‌تر بوده به همین دلیل قیمت آن نیز بالاتر است.
  • مواد این کاشت بدون دستگاه UV خشک نمی ‌شود و اگر دستگاهی نباشد نمی توان این کاشت را انجام داد.
  • دستگاهی که در کاشت پلی ‌ژل استفاده می‌شود دارای اشعه ماورا بنفش بوده که برای پوست مشتری بسیار ضرر دارد.
  • برای ریموو این کاشت حتما باید به سالن مراجعه کرد.
  • حین جداسازی مواد، ناخن ممکن است ضعیف شود.

مطلب پیشنهادی: راه های ریمو کاشت ناخن

قیمت کاشت پلی ‌ژل

به دلیل آن که در کاشت پلی‌ ژل از مواد گران ‌تری در مقایسه با دیگر کاشت‌ها استفاده شده و به دستگاه UV نیاز است، هزینه کاشت اول آن نیز بسیار گران ‌تر از دیگر کاشت‌ها است. ترمیم آن نیز نسبت به دیگر ترمیم‌ها هزینه بالاتری دارد آن هم به این دلیل که باید مواد قبلی کاملا نازک شود تا حالت مصنوعی به خود نگیرد به همین خاطر برخی از ناخنکاران به طور کامل کاشت را ریموو کرده و دوباره انجام می‌‌دهند و هزینه ریموو را از مشتریان می‌گیرند. از این روی معمولا حدودا بین 180 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

مطلب پیشنهادی: نرخ آموزش کاشت ناخن

تفاوت پلی ژل با ژل بیلدر

پلی ژل‌ با ژل بیلدر تفاوت‌های زیادی داشته که در ظاهر قابل مشاهده است. اولین تفاوت آن‌ها حین خرید به چشم می‌‌آید زیرا پلی ‌ژل‌ها سفت‌تر بوده و تیوپی هستند اما به دلیل آن که ژل بیلدر کمی رقیق‌ تر است، بسته ‌بندی همانند کاسه دارد.

خصوصیات گفته شده باعث شده تا استفاده از پلی ژل‌ها راحت‌تر باشد آن هم به این دلیل که با فشار دادن تیوپ مقدار مواد مورد نیاز خود را با کاردک برداشته و روی ناخن پخش می‌کنید اما ژل بیلدر خاصیت کشسانی بیشتری دارد و کم کم باید گذاشته شود که زمان ‌بر بوده و به حوصله بیشتری نیاز است.

تفاوت پلی ژل با اکریلیک

برای انجام کاشت ناخن دو نوع مواد به کار می‌‌رود که یکی از آن‌‌ها پودر‌ها و اکریلیک هستند و برای آن که بتوان از این مواد استفاده کرد باید تمرین داشت تا با میزان لیکوئید و پودر آشنا شد. اما نوع دیگر ژل‌ها هستند که به پلی‌ژل‌‌ها ، لمینیت‌ ها، ژل‌‌های کاسه‌ای و … تقسیم می‌‌شوند و به گونه ‌ای هستند که هنگام استفاده خمیری بوده و آماده برای کاشت است و دیگر نیاز به ماده ‌ای برای ترکیب نیست. این دو گروه نه تنها در نحوه استفاده بلکه در ظاهر نیز با هم تفاوت دارند.

کاشت پلی ژل با قالب

همانطور که گفته شد کاشت ناخن با پلی ژل به سه روش انجام می‌‌شود که یکی از آن‌ها با قالب است. تمامی مراحل این سه روش با یکدیگر مشترک است اما در مرحله موادگذاری به جای فرمر از قالب استفاده می‌‌شود که این تاثیر بسیاری بر روی مدت زمان کاشت گذاشته و آن را کم می‌‌کند زیرا به دلیل آن که به درستی انجام می‌‌شود به سوهان کشی زیادی نیاز ندارد. نکته قابل توجه این است که باید قالبی انتخاب شود که کاملا هم‌اندازه صدف ناخن باشد تا طبیعی ‌تر به نظر برسد.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

اگر به انگشتان دست خود نگاهی کرده باشید مطمئنا برایتان سوال پیش آمده است که:

  • ساختار ناخن انگشتان دست از چیست؟
  • راهکار‌های زیبا شدن ناخن‌ها چه هستند؟
  • مطمئن ترین روش برای زیبا شدن ناخن‌ها چیست؟
  • 60 ایده برای کاور ناخن

ساختار ناخن

در حقیقت ناخن‌های دست از ساختاری 6 وجهی تشکیل شده است که اگر بخواهیم آن‌ها را نام ببریم شامل:

  • بستر ناخن
  • ریشه
  • صفحه
  • اپونیکیوم
  • پارونیشیوم
  • و هیپونیشیوم می‌شود.

با وجود چنین ساختاری پیچیده اما به ظاهر ساده باید مراقب ناخن‌ها بود زیرا در صورتی که بشکنند علاوه بر دردی که سبب می‌شوند، موجب بد فرم شدن در مقایسه با سایر ناخن‌ها نیز خواهند شد.

استثنایی که وجود دارد این است که دستان زنان همیشه باید مرتب به نظر برسند زیرا با توجه به وضعیت دست و ناخن هایشان، می‌توان شیوه زندگی یک خانم و نگرش او را نسبت به مراقبت از خود تعیین کرد. با توجه به اینکه هنر زیبایی ناخن در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده است ، در ادامه این مقاله با انواع روش‌های مراقبت ، ترمیم و معرفی بهترین روش مراقبت از ناخن ها آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

با کلیک روی 60 مدل جدید و جذاب برای کاور ناخن مستقیم به قسمت تصاویر و ایده های کاور ناخن میرید.

کاور ناخن چیست؟

یکی از روش‌های زیبایی ناخن‌ها که امروزه مورد پسند خانم‌‎ها واقع شده است،کاشت ناخن می‌باشد اما این روش به همراه عیوبی است که ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید درعین سادگی زیبا باشید و به سلامت ناخن خود اهمیت می‌دهید کاور ناخن پیشنهاد ما به شماست.

کاور ناخن روشی است که به شما اجازه می‌دهد تا سطح طبیعی ناخن خود را با استفاده از ژل uv بپوشانید تا ناخنی مقاوم، براق و زیبا داشته باشید. ژل یو وی یا ژل براق کننده لاک ناخن مناسب استفاده بر روی لاک جهت ایجاد درخشش بیشتر آن می‌باشد. همچنین این ژل مناسب برای استحکام لاک و ناخن نیز است.

مقاله پیشنهادی: انواع ژل ناخن و کاربرد‌های آن

کاور کردن ناخن

کاور ناخن که تحت عنوان لمینت نیز شناخته می‌شود یکی از روش‌های زیبایی ناخن‌ها است که در برابر شکستگی ناخن‌ها نوعی محافظ محسوب می‌شود. علاوه براین اگر ناخن‌هایی ناصاف و خط دار دارید این روش می‌تواند برطرف کننده عیوب ناخن باشد.

کاور ناخن برای چه افرادی مناسب است؟

ناخن‌های ما ساختاری پروتئینی دارند که کراتین نامیده شده و زیر کوتیکول پوست رشد می‌کنند. هنگام کاشت ممکن است ضخامت و سنگینی را روی ناخن هایتان احساس کنید و این برای برخی افراد خوشایند نیست، بنابراین افرادی که می‌خواهند سبکی و ظاهر طبیعی ناخن‌های خود را حفظ کنند کاور ناخن پیشنهاد ما به آن‌ها است.

علاوه براین، در حین کاشت ناخن از مواد لیکوئیدی استفاده می‌شود که ممکن است در طولانی مدت برای برخی افراد موجب حساسیت شود بنابراین چنین افرادی می‌توانند با خیال راحت کاور ناخن را انتخاب کنند اما فراموش نکنند که مدتی را به ناخن هایشان استراحت دهند.

همچنین افرای که ناخن‌هایی ناصاف، بدفرم دارند یا به علت آسیب دیدگی یا ضربه ترک، ناهمواری و خطوطی در ناخن هایشان ایجاد شده است و می‌خواهند ناخن هایشان را زیبا کنند؛ لمینت می‌تواند چاره کار باشد زیرا ساختاری محکم را به ناخن‌ها خواهد بخشید.

کاور ناخن برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • برخی افراد که مستعد بیماری‌های عفونی یا قارچی هستند نباید از لمینت یا کاشت ناخن استفاده کنند زیرا احتمال پیشرفت بیماری شان وجود دارد.
  • همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند از این کار پرهیز کنند زیرا اگر توسط ناخن کار مجرب این کار انجام نشود ابتلا به خطر بیماری‌های عفونی در انتظارشان خواهد بود.
  • علاوه براین، اگر حوصله ماندن طولانی مدت در سالن‌های زیبایی را ندارید این کار به شما پیشنهاد نمی شود زیرا ناخن کاری نیاز به صرف وقت دارد.

کاور ناخن با ژل یا پودر؟ کدامیک بهتر است؟

کاور ناخن با ژل یا پودر

همانطور که گفتیم اگر مایل به داشتن ناخن‌هایی با ضخامت کم و سبک تر هستید، پیشنهاد ما به شما کاور با ژل است. اما اگر می‌خواهید لمینت با پودر انجام دهید توجه داشته باشید که این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد بنابراین باید به سالن و ناخن کار حرفه ای مراجعه کنید.

برخی افراد ممکن است به مایع لیکوئیدی و پودر لمینت حساسیت داشته باشند که برای چنین افرادی اولویت لمینت با ژل خواهد بود. حساسیت به لیکوئید ممکن است به صورت سوزش، قرمزی، زخم و … ظاهر شود.

آموزش کاشت ناخن

کاور ناخن چگونه انجام می‌شود؟ (آموزش تصویری)

مواد، ابزار و تجهیزات لازم برای کاور ناخن

  • ست مانیکور ناخن
  • سوهان دستی
  • ژل فایبرگلاس
  • پد الکلی
  • پرایمر
  • دستگاه uv
  • بیس ژل
  • محلول ضد قارچ

مراحل انجام لمینت یا کاور ناخن با ژل

کاور ناخن نیز همانند کاشت به انجام یکسری اصول اولیه نیاز دارد تا زیبایی ناخن هایتان را دوبرابر کند. بدین منظور کافیست:

  • ابتدا زیر سازی به خوبی انجام شود. دراین مرحله لازم است که ناخن‌ها را مانیکور خشک کنید. برای انجام مانیکور خشک باید اپونیکیوم یا پوسته اطراف ناخن و کوتیکول‌های سطح آن را به عقب ببرید تا سطح و صفحه ناخن کاملا مشخص شود.
  1. سپس با استفاده از سوهان دستی فرم بغل و انتهای ناخن را درست کنید تا صدف ناخن گسترده شود. در این مرحله توجه داشته باشید که اگر نیاز است ناخن‌ها کوتاه شوند آن‌ها را کوتاه کنید.
  2. پس از انجام مانیکور و زیبا سازی ناخن به آن‌ها روغن کوتیکول بزنید تا از سوزش پیشگیری شود و پوست اطراف ناخن نرم باشد.
  3. حال لازم است با یک فرچه یا دستمالی تمیز ناخن را تمیز کنید تا گرده‌های مراحل سوهان کشی و مانیکور پاک شوند.
  4. به منظور پیشگیری از قارچ زدن ناخن دراین مرحله از ضدقارچ استفاده کنید و سطح ناخن را به آن آغشته کنید و سپس از پرایمری که ترجیحا غیر اسیدی است مصرف کنید.پرایمر موجب آب رسانی به ناخن میشود.
  5. الان نوبت مواد گذاری است و شما باید از سر ناخن‌ها این کار را آغاز کنید. کمی از ژل پایه (بیس ژل) را سر ناخن بمالید و با کمی فشار آن را به سمت ریشه ناخن ببرید.
  6. توجه کنید که این ژل را روی گوشت یا پوست ناخن نمالید زیرا موجب خراب شدن عمل لمینت خواهد شد. سپس به منظور خشک شدن دستان خود را درون دستگاه یو.وی قرار دهید تا پس از گذشت یک دقیقه به خوبی خشک شوند.
  7. در این مرحله باید ژل مخصوص لمینت که ژل فایبرگلاس نامیده میشود را 3-5 مرتبه روی ناخن‌ها بمالید تا ضخامتی روی ناخن ایجاد شود.بهتر است پس از هربار اعمال ژل دست تان را درون دستگاه ببرید تا خشک شود و مجددا اعمال کنید.
  8. حال یک لایه چسبانکی روی ناخن هایتان احساس می‌کنید که کافیست با یک پد الکلی سطح ناخن را پاک کنید تا براقیت ژل نمایان شود.
  9. چنانچه قصد لاک زدن بر روی ناخن هایتان را دارید؛ در این مرحله و پس از خشک شدن کامل ژل از رنگ لاک مورد نظر خود استفاده کنید.

توجه کنید که این مراحل باید توسط ناخن کار مجرب انجام پذیرد تا از هرگونه مشکلات و نقص در کار پیشگیری شود.

مراحل کاور یا لمینت ناخن با پودر

کاور با پودر

طریقه انجام لمینت ناخن با پودر نیز تقریبا مراحل اولیه کاور با ژل را می‌طلبد. بدین منظور باید:

  1. ابتدا ناخن‌های خود را مانیکور و سوهان کشی کنید تا صدف ناخن گسترده شده و پوست‌های اضافی دور ناخن چیده شود.
  2. سپس با استفاده از کلینزر ( محلولی که دارای ترکیبات کنترل شده از ایزوپروپیل الکل و استون است و به منظور پاک کردن هرگونه چربی و آلودگی سطح ناخن استفاده می‌شود) چربی ناخن‌ها را پاک کنید.
  3. حال محلول ضد قارچ را روی کوتیکول و صدف ناخن‌ها بزنید. پس از آن پرایمر را روی ناخن‌ها زده و صبرکنید تا خشک شود. همچنین می‌توانید به مدت 30 ثانیه ناخن هایتان را در دستگاه یو.وی قرار دهید.
  4. برای شروع مواد گذاری در این مرحله باید براش (فرچه) مخصوص را به مایع لیکوئید (محلولی که پودر کاشت ناخن را حل می‌کند) آغشته کنید و سپس براش را درون پودر اکریلیک برده و سریعا روی ناخن‌ها بمالید. توجه کنید که لایه نازکی از این پودر را روی ناخن پخش کنید.
  5. پس از خشک شدن کمی روی ناخن‌ها را سوهان بزنید تا سطح ناخن یکدست شود.
  6. در نهایت به منظور براقیت ناخن‌ها از تاپ شاین استفاده کنید. تاپ شاین نوعی محلول است که برای براق شدن و ماندگاری کاشت و کاور روی ناخن استفاده می‌شود. پس از اعمال تاپ شاین روی ناخن‌ها ،دستان تان را به مدت 2-3 دقیقه در دستگاه یو.وی قرار دهید تا به خوبی خشک شود.

اما ممکن است برایتان سوال شود که کاور کردن چه تفاوتی با کاشت ناخن دارد؟

تفاوت کاشت ناخن و کاور ناخن

تفاوت کاشت و کاور ناخن

در کاشت ناخن نیاز است تا ابتدا ناخن مصنوعی(تیپ) برروی ناخن‌ها چسبانده شود تا اندازه (کوتاهی و بلندی) ناخن‌ها مشخص شود اما در کاور یا لمینت این روش ساده تر بوده و تنها به همان مواد اولیه کاشت یعنی پرایمر، لیکوئید نیم چرب و پودر یا ژل یو.وی نیاز است. همچنین مواد در کاشت مستقیما روی ناخن اعمال می‌شود تا ناخن از استحکام کافی برخوردار شود و ظاهر طبیعی خود را حفظ کند.

در کاور ناخن فرد احساس خوبی به ناخن‌های خود دارد و برخلاف کاشت، ناخن‌هایی بلند و ضخیم ندارد.

ترمیم کاور ناخن

کاور ناخن نیز همانند کاشت آن نیاز به ترمیم دارد. بدین منظور هر 2-3 هفته یکبار و مصادف با رشد ناخن هایتان باید آن را ترمیم کنید.

باید به سالن آرایشگاهی مورد نظر خود مراجعه کرده و این عمل را به ناخن کار خود بسپارید. عمل ترمیم در مقایسه با انجام لمینت به زمان کم تری نیاز خواهد داشت.

مزایای لمینت ناخن

همانطور که بدان اشاره کردیم در لمینت ناخن برخلاف کاشت احساس سنگینی برروی ناخن‌ها را نخواهید داشت، حال این روش مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • تسریع در انجام کار
  • حفظ طبیعی بودن ظاهر ناخن ها
  • حفظ سلامت سطح(صدف) ناخن
  • ماندگاری بالا
  • عدم مشکل در انجام کارهای روزمره
  • تنوع در رنگ بندی
  • برداشت یا ریموو آسان
  • عدم آسیب به صدف ناخن
  • استفاده از موادی بدون حساسیت و بو
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به کاشت

مضرات و عوارض لمینت ناخن

هیچ کاری در حوزه زیبایی عاری از عیب و نقص نیست، کاور ناخن نیز ممکن است در طولانی مدت موجب ایجاد عفونت قارچی و عدم تنفس زیر ناخن‌ها شود بنابراین توصیه می‌شود مدتی را به ناخن‌هایتان استراحت دهید و به تقویتشان بپردازید.

ریموو یا برداشتن لمینت ناخن به چه صورت است؟

گاهی پیش می‌آید که از ناخن کاور شده خود خسته شده اید و یا بنابر دلایلی مجبورید آن‌ها را بردارید. بدین منظور لازم است به سالنی که عمل کاور را انجام داده اید مراجعه کرده و این کار را به ناخن کار مجرب خود بسپارید.

آن‌ها برای ریموو کردن کاور ناخن ابتدا روی تمامی ناخن‌ها استون زده و سپس یک لایه پد پنبه ای و یک لایه فویل دور ناخن پیچانده می‌شود. پس از گذشت 20- 30 دقیقه فویل و پد پنبه ای را از روی ناخن جدا می‌کنند و شاهد خواهید بود که کاور ناخن برداشت شده است.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

همه ما می دانیم كه خوش فرمی ناخن باعث زیباتر شدن دستانمان می شود، به همین دلیل امروزه بانوان زیادی به كاشت ناخن روی آورده و این عمل را انجام می دهند؛ در بین این افراد كسانی هستند كه از مدل كاشت خود ناراضی و پشیمان می باشند یا دچار بیماری های قارچی شده اند و به فكر ریمو كاشت ناخن خود هستند.

  • برای ریمو کاشت ناخن در خانه به چه ابزاری نیاز داریم؟
  • چگونه در خانه ریموو کاشت ناخن انجام دهیم؟
  • ریمو کاشت ناخن در سالن های آرایشگری

بنابراین در این مقاله می خواهیم به معرفی . آموزش انواع روش های ریموو كاشت ناخن و تمامی مباحث ذکر شده بپردازیم.

مطلب پیشنهادی: آموزش کاشت ناخن تخصصی

چطور کاشت ناخن را بکنیم؟

ابتدا باید بدانید این كار به مرور زمان باعث از بین رفتن ناخن طبیعی می شود، پس باید از بین روش هایی كه گفته می شود گزینه ای كه كمترین آسیب را به ناخن های شما می زند، انتخاب كنید.

زمانی كه كاشت ناخن را انجام می دهید، بسیار لذت بخش است. این که دو الی سه هفته (بستگی به رشد ناخن ها) ناخن های شما همانند روز اولی كه مانیكور شده باقی مانده است اما قسمت آزاردهنده هنگامی است كه ناخن رشد كرده و كاشت در معرض افتادن است؛ یعنی ناخن های شما به دو بخش طبیعی و كاشت تقسیم شده است که باید برای ترمیم وقت بگیرید و به سالن زیبایی مراجعه کنید. در این زمان گاها شما به فكر برداشتن كاشت ناخن خود هم می افتید كه می توانید هم در خانه و هم در سالن های آرایشی اقدام به انجام آن كنید، اكنون ما روش‌های ریموو كاشت ناخن در خانه و همچنین در آرایشگاه را می گوییم اما تا حد امكان به سالن های آرایشی مراجعه كنید تا آسیب كمتری به ناخن های شما وارد شود.

مقاله پیشنهادی : انواع کاشت ناخن

روش های ریمو كاشت ناخن در خانه

روش های ریمو کاشت ناخن

ریمو کاشت ناخن با استفاده از استون خالص

این روش برای افرادی كه كاشت ‏‏پودری ‏انجام داده اند، بسیار مناسب است.

برای برداشتن کاشت ناخن با استون، پیشنهاد می شود كه استون را داخل یك كاسه ریخته و بر روی كاسه دیگری كه پر از آب است قرار دهید تا با جوش آمدن آب، استون كمی گرم شود و سپس ناخن های خود را به مدت ٤٥ دقیقه درون كاسه بگذارید و پس از آن با یك عقب زن مواد را كنار بزنید و با كرم مرطوب كننده انگشتان خود را چرب كنید.

  • نكته: برای كمتر شدن آسیب به ناخن و برداشتن سریع كاشت، كمی روغن بچه به آن اضافه كنید.

كوتاه كردن ناخن كاشته شده و استفاده از كیت بازیابی ناخن

در این روش باید روزانه كمی از ناخن كاشته شده را با ناخنگیر گرفت تا فقط ناخن های طبیعی باقی بمانند و زمانی كه كاشت به طور كامل از بین رفت، به وسیله كیت ناخن كه دارای مواد ویتامینه و معدنی می باشند، به تقویت ناخن خود بپردازید.

استفاده از پد پنبه ای و فویل برای ریمو کاشت ناخن

در این روش ابتدا باید به وسیله سوهان دستی سطح روی ناخن كاشته شده و لبه های آن را به خوبی سوهان بكشید زیرا هر چه سوهان كشی بیشتر باشد، ناخن كاشته شده راحت تر جدا می شود اما نباید به گونه ای باشد كه به ناخن طبیعی رسید. اطراف ناخن را با براش تمیز كنید و با ناخن گیر طول آن را كوتاه كنید. این مرحله بستگی به سلیقه شما دارد؛ سپس پدهای پنبه ای را به شكل مربع دراورده و به تعداد 10 تا از آن تهیه كنید و پس از آن ٥ تكه فویل جدا كنید. پدهای پنبه ای را به آستون آغشته كرده و روی ناخن قرار دهید و به كمك فویل دور آن را بپوشانید، این مراحل را برای تمامی انگشتان انجام دهید و پس از آن دستكش پلاستیكی را دست كرده و ٢٠ دقیقه صبر كنید؛ به این نكته توجه كنید كه هر چه زمان طولانی تری صرف شود ناخن كاشته شده راحت تر برداشته می شود؛ در آخر كمی روی آن را سوهان بكشید و با كمك خلال دندان مواد را كنار بزنید، زمانی كه مواد برداشته شد مقدار زیادی كرم مرطوب كننده بزنید و دست هایتان را به یكدیگر بمالید.

اگر هنگام برداشتن ناخن دچار مشكل شدید باید بار دیگر این روند را طی كنید و اطمینان حاصل كنید كه پد پنبه ای حتما به طور كامل به آستون آغشته شده باشد و فویل تكان نخورد تا هوا راه نفوذی نداشته باشد.

آموزش کاشت ناخن

برداشتن کاشت ناخن با نخ دندان

این روش كمی دشوار است زیرا نمی توان به تنهایی انجام داد و نیازمند كمك فرد دیگری است. برای شروع باید چوبی را زیر ناخن كاشت قرار داد تا كمی از ناخن طبیعی فاصله بگیرد و سپس از فرد كمك بخواهید كه نخ دندان را از آن باریكه رد كرده و حركت اره ای انجام دهد تا ناخن جدا شود. این عمل با كمی درد همراه است و بهتر است تا حد ممکن از این روش استفاده نکنید.

راه حل درآوردن کاشت ناخن با استفاده از آب گرم

یكی از آسان ترین روش ها برای ریموو کردن کاشت ناخن، استفاده از آب گرم است كه ابتدا باید لبه های ناخن كاشته شده را توسط چوب بالا داد و راه ورودی ایجاد كرد و سپس به مدت ٤٠ دقیقه دست ها را درون آب گرم قرار دهید. در اینجا نكته مهم این است كه نباید آب سرد شود و هر گاه احساس كردید حرارت آن كم شده مجددا آب را گرم كنید.

درآوردن کاشت ناخن با نوشابه

در این روش باید به كمك لاك پاك كن، لاك روی ناخن پاك شود و سپس به مقدار لازم نوشابه گازدار درون كاسه ای ریخته و دست ها را به مدت ٢٠ تا ٣٠ دقیقه درون آن قرار دهید و پس از آن بیرون آورده و امتحان كنید. اگر كاشت جدا نشد دوباره این روند را تكرار كنید.

برداشتن کاشت ناخن با استفاده از كارت ویزیت

در این روش باید با كمك چوب های نازك باریكه ای بین كاشت و ناخن طبیعی ایجاد كرد و سپس كناره كارت ویزیت را در آن قرار داده و به سمت بالا فشار دهید که این روش را هم تا حد ممکن به کار نبرید.

ریموو كاشت ناخن در آرایشگاه

ریمو کاشت ناخن در سالن

بهتر است که تا حد ممکن ریموو کاشت ناخن را در منزل انجام ندهید و به سالن های آرایشی مراجعه کنید تا این کار را به راحتی برای شما انجام دهند.

استفاده از سیستم بهتر shak off

استفاده از این سیستم برای هر نوع كاشتی مناسب است و مزیت آن نسبت به روش های دیگر این است كه بدون هیچ آسیبی به ناخن و پوست اطراف آن كاشت را جدا می كند. این گونه كه دست ها را روی دستگاه بخار قرار داده و با حرارت آن ناخن جدا می شود.

قیمت ریمو كاشت ناخن

هزینه ریمو كاشت ناخن نسبت به سالن و منطقه متفاوت است اما به طور كلی می توان گفت قیمت آن تقریبا یك دهم قیمت كاشت می باشد بنابراین ارزان است.

نكات مهم ریموو كاشت ناخن

  • بعد از ریموو كاشت ناخن حتما به مدت ٢ هفته به تقویت ناخن های خود بپردازید تا استحكام قبلی خود را به دست آورد.
  • بعد از ریموو حتما از روغن های متفاوت مانند روغن زیتون، روغن كوتیكول یا روغن بادام استفاده كنید.
  • هیچ گاه با زور كاشت ناخن خود را جدا نكنید زیرا باعث آسیب به ناخن های طبیعی تان خواهد شد.

منبع مقاله: LOREALPARISUSA – STYLECR



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی ناخن , آموزش کاشت ناخن , ,
:: برچسب‌ها: ریمو کاشت ناخن , آموزش کاشت ناخن , آموزشگاه کاشت ناخن , هزینه دوره کاشت ناحن ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ به لایت کردن ساقه مو گفته می شود و بنابراین نوعی از هایلایت به حساب می آید. در این روش می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن ریشه مو، زیبایی لایت کردن را تجربه کنید. انجام بالیاژ مانند نقاشی است و معمولا هرکسی نمی تواند به خوبی از پس انجام آن برآید.

در این روش خلاقیت و تجربه آرایشگر می تواند در زیبائی رنگ مو تاثیر زیادی داشته باشد. بالیاژ برای موهای کوتاه، بلند، لخت، خیلی فر، مجعد و رنگ شده مناسب است. در این روش برعکس روش های قدیمی احتاجی به ترمیم زود به زود رنگ مو نیست زیرا به صورت نامنظم مو لایت شده است، درست برعکس لایت با فویل که موها خطی و منظم لایت می شوند و ریشه مو تیره است و احتیاجی به ترمیم ندارد. بالیاژ تکنیک های زیادی دارد که در این مقاله یکی از ساده ترین روش های بالیاژ ارائه شده است.

موی بالیاژ شده

تفاوت بالیاژ با روش های دیگر رنگ و لایت مو

در روش بالیاژ، مو ظاهری طبیعی تر نسبت به روش های قدیمی دارد. همچنین به طور کلی در این روش ریشه مو بدلیل اینکه لایت نمی شود، آسیب نمی بیند. در این روش ریشه مو تیره و ساقه روشن است. با رشد طبیعی مو ظاهر موهایان بد دیده نمی شود و نیازی به ترمیم دکلره نیست.

تفاوت بالیاژ با های لایت

آرایشگر در روش هایلایت مو از یک ساختار پیروی می‌کند و قسمت هایی از مو را روشن می کند که همگی دارای قوانین مشخص هستند اما در بالیاژ این گونه نیست و هیچ قانون و نظمی وجود ندارد.
آرایشگر شما در بالیاژ مو آزادی عمل بیشتری دارد اما در مورد هایلایت اینگونه نیست. به این معنا که می‌توانید مقدار زیادی از مو را بالیاژ کنید، در نتیجه موی بالیاژ شده یکدست تر از موی هایلایت شده می‌باشد.
تفاوت دیگر این دو روش این است که در هایلایت قسمت‌های مشخص شده مو را از ریشه تا انتها رنگ می‌کنند اما در بالیاژ قسمت میانی مو تا نوک روشن می‌شود. از طرفی بالیاژ ها کمی طبیعی تر به نظر می‌رسند، زیرا تفاوت رنگ بالیاژ با رنگ مو به اندازه تفاوت رنگ هایلایت با رنگ مو نیست.
همانگونه که گفتیم در بالیاژ، موها از ریشه رنگ نمی‌شوند و به همین دلیل نیازی به ریشه‌گیری ندارید اما در هایلایت، باید چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

 
15% تخفیف ویژه
 
دوره آموزش شینیون مو
فقط تا 31 ام آبان ماه
علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند وارد صفحه ثبت نام شده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند و یا اینکه با کارشناسان آموزشگاه هنرآموزان تماس بگیرند. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از تخفیف ویژه حتما باید فالور پیج اینستاگرام هنرآموزان باشید

تفاوت بالیاژ با آمبره

کلی ترین تفاوت آمبره و بالیاژ این است که در روش بالیاژ پایین مو با دکلره روشن می شود و تارهایی به طور هایلایت در لابه لای مو ها تا نزدیک ریشه روشن خواهد شد. اما در روش آمبره تنها پایین مو روشن می شود.
در روش آمبره بخشی از موی شما تیره و نیمه دیگر آن روشن می‌باشد و مرز بین تیرگی و روشنی کاملاً در یکدیگر محو می‌شوند. هرچقدر که موها به نوک نزدیک‌تر می‌شوند، روشن‌تر هستند و هرچقدر که به ریشه نزدیک‌تر می‌شوند، تیره‌تر خواهند بود.
اما در مورد بالیاژ، قسمتهای روشن مو باید توسط آرایشگر با دقت و مهارت بالا انتخاب شوند و رنگ مورد نظر را به صورت سایه روشن روی آنها اعمال کنند.
در روش بالیاژ هیچ گاه قسمتی از کل مو رنگ نمی شود. بعضی قسمت‌های روشن شده کاملاً انتخابی هستند که کمی شبیه به روش هایلایت می‌باشد.

موی بالیاژ شده

بالیاژ برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از گزینه‌های مناسب برای بالیاژ، افرادی می‌باشند که از موی سفید خود رنج می‌برند زیرا بالیاژ می‌تواند به طور کاملاً طبیعی موهای سفید شما را پوشش دهد.
همچنین کسانی که مایلند رنگ موی خود را کاملا آزادانه انتخاب کنند و حتی قسمت‌های تیره روشن را بنا به سلیقه خودشان روی مو اعمال کنند، بهتر است که از روش بالیاژ استفاده کنند.
بالیاژ روی موهایی که بلندتر از شانه هستند، جلوه بیشتری دارد و طبیعی تر به نظر می رسد.

مزایای بالیاژ کردن مو

  • یکی از مزایای بالیاژ کردن مو این است که نیازی به ترمیم ندارید.
  • چهره شما کاملاً تغییر می‌کند.
  • زمان کمی برای انجام آن نیاز است.
  • بالیاژ کردن مو از بسیاری از روش های دیگر رنگ مو ارزان‌تر می‌باشد.
  • میزان قسمت های تیره و روشن کاملاً طبق سلیقه شما انجام می شود
  • بالیاژ به ریشه مو آسیب وارد نمی کند.
  • این روش هم برای موهای کوتاه و هم بلند مناسب خواهد بود.

موی بالیاژ شده

معایب و عوارض بالیاژ کردن مو

  • تمام رنگ موها در انواع مختلف می‌توانند به مو آسیب برسانند.
  • یکی از عوارض بالیاژ کردن مو مانند دیگر روش های رنگ مو، خشک شدن موها و نیاز به رسیدگی بیشتر می‌باشد.
    همچنین بالیاژ مو دیرتر از بین می‌رود، زیرا رنگ کردن آن از ریشه نمی باشد.
  • از طرفی بالیاژ کردن مو نیاز به مهارت بسیار بالا دارد و ممکن است که همه آرایشگران نتوانند از عهده انجام آن کار به خوبی بر بیایند.
  • مواد دکلره و بالیاژ برای افرادی که حساسیت پوستی دارند، نیز در موارد نادری مشکل‌زا خواهد بود.
  • همچنین خانم‌های باردار و شیرده بهتر است که تا اتمام این دوره از بالیاژ استفاده نکنند، زیرا با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

موی بالیاژ شده

آموزش بالیاژ کردن مو

مواد لازم برای بالیاژ کردن مو

  • پودر دکلره
  • اکسیدان
  • کاسه رنگ مو
  • برس مخصوص رنگ مو
  • تقسیم بندی مو برای بالیاژ
  1. برای بالیاژ کردن مو اول از همه باید پودر دکلره را با اکسیدان ترکیب کنید.
  2. سپس موهای خود یا فرد مورد نظر را تقسیم بندی کنید. برای انجام بالیاژ در مرحلع اول کل سر را تقسیم بندی کنید و از پشت سر لایه هایی مثلثی یا افقی جدا کنید؛ یعنی قسمت ریشه‌ها پهن تر باشد و پایین مو را به هم بچسبانید و درکل مقدار این تقسیم‌بندی طبق سلیقه شما خواهد بود.
  3. در ادامه قسمت‌های تقسیم‌بندی شده مو را به حالت کج در دست خود بگیرید و به صورت نامنظم برس را روی موها بکشید تا رنگ ها به صورت پراکنده روی موی شما بنشینند. نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که رنگ را تا ریشه به موها نزنید و حدود ۳ الی ۴ سانت تا ریشه فاصله داشته باشید.
  4. مهم ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید، این است که نوک موهای شما کاملا به رنگ آغشته شده باشد.
  5. در مرحله بعدی یک دسته دیگر از مو را در خلاف جهت و مقابل دسته قبلی‌ مو انتخاب کنید و به همین روش آن را رنگ بزنید. ‌در رنگ زدن باید دقت کنید که رنگ‌ها به طور کامل در یک دیگر محو شوند و هیچ مرزی بین تیره و روشن باقی نمانده باشد.
  6. برای جلوی موهای خود نیز به همین روش عمل کنید؛ با این تفاوت که فاصله شما تا ریشه مو کاملاً طبق سلیقه خودتان می‌باشد.
  7. همچنین می‌توانید به طور کاملا سلیقه ای این که کدام دسته از مو را رنگ کنید، انتخاب کنید.
  8. برای پخش و محو شدن رنگ‌های تیره و روشن در یکدیگر می‌توانید با دستتان، رنگ‌ها را روی مو ماساژ دهید.
  9. نکته آموزشی: برای قسمت های پایین مو نیز می‌توانید از فویل هم استفاده کنید.

موی بالیاژ شده

مراقبت های بعد از بالیاژ مو

  • یکی از اقدامات مهم بعد از بالیاژ کردن مو این است که از شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.
  • همچنین تقویت مو و استفاده از ماسک های طبیعی را برای موهای خود در نظر بگیرید.
  • فراموش نکنید که بعد از بالیاژ کردن مو هرگز آن ها را در معرض آب کلردار و اشعه ماورا بنفش قرار ندهید.
  • بیش از حد از لوازم داغ مثل اتو ی مو یا سشوار استفاده نکنید، زیرا در این شرایط، حساسیت و آسیب پذیری موی شما افزایش پیدا می‌کند.
  • بعد از انجام بالیاژ خشک شدن مو اتفاقی رایج است و تنها راه حل این مشکل آبرسانی مو با نرم کننده های مناسب است و اما سعی کنید آن را با مواد طبیعی مانند؛ سس مایونز، عسل، روغن زیتون، روغن بادام، ژل آلوئه ورا و غیره ترکیب کنید.

موی بالیاژ شده

رنگساژ و ترمیم بالیاژ مو

همانگونه که توضیح دادیم در بالیاژ مو قسمتهای ریشه مو تیره بوده و ‌در نتیجه زمانی که موی شما رشد می‌کند، هیچ تفاوت رنگی و یا ناخالصی خاصی در موهایتان به چشم نمی‌خورد و نیازی به ترمیم دوباره مو وجود ندارد.
اما اگر خواهان ترمیم و رنگساژ مجدد هستید، باید بدانید که رنگساژحالت ضعیفی از رنگ مو می باشد که به موها آسیب نمی زند و بیشتر برای موهای دکلره و مش شده و بالیاژ مورد استفاده قرار می گیرد و در کل آسیبی که رنگ و اکسیدان به مو وارد می کنند قابل مقایسه با رنگساژ نیستند.
رنگساژ باید حدود 10 تا 15 دقیقه روی مو بماند و بعد شستشو دهید. برای رنگساژ یک درجه تیره تر از پایه اصلی استفاده کنید.
موی بالیاژ شده

لایت کردن سه بعدی ساقه مو با روش بالیاژ

  • ابتدا موی مشتری را تقسیم بندی کنید. یکی از راحت ترین روش تقسیم بندی مو استفاده از کش مو است. می توانید موها را دو قسمت کرده و هر قسمت را با کش ببندید. اگر می خواهید لایت نزدیک ریشه باشد کش را نزدیک ریشه مو ببندید، در غیر اینصورت کش را پایین تر از ریشه ببندید.
  • انتخاب مواد مناسب برای دکلره و رنگ ساژ یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین کارهایی است که می بایست انجام دهید. پودر دکلره مرغوب را وقتی از فاصله 30 سانتی به داخل ظرف میریزید نباید غبار کند. پس از درست کردن پودر میبایست مانند خمیر شود. پودر دکلره آماده شده نباید کف کند، وقتی ظرف را کج میکنید پودر آماده شده نباید تکان بخورد.
  • ابزار کاری مانند قلمویی که استفاده میکنید میبایست استاندارد باشد. قلمویی که حالت شانه ای دارد را استفاده کنید باعث می شود قسمت های زیری مو نیز دکلره شود. اگر نوک قلمو بر اثر زیاد استفاده کردن تیز شده باشد غلظت زیادی از مواد را از ظرف برمی دارد. بر اثر غلظت زیاد مواد و گاز آمونیاک مو آسیب می بیند.
  • وقتی مو را دکلره یا لایت می کنید تکه های مو را نامنظم برداشته و مواظب باشید با دقت این کار را انجام دهید تا قسمت های دیگر مو لایت نشود.
  • پس از انجام دکلره مو و رسیدن به پایه مورد نظرتان مو را آب کشی کنید، و با حوله آب اضافی مو را بگیرید. قبل از آبکشی مو کش های بسته شده مو را باز نکنید.
  • برای رنگ ساژ مو میبایست از اکسیدان 10 حجمی استفاده کنید.

دوره های آموزشی رنگ مو در آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان برگزار می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , رنگ مو متناسب با پوست , رنگ مو مناسب , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()