نوشته شده توسط : مهناز محمدی

دوره آموزش طراحی ناخن در هنرآموزان

آموزش طراحی ناخن (آرایشگر ناخن) به مفهوم آراستن و پیراستن ناخن های دست و پا و نگهداری از آنها به منظور رعایت بهداشت می باشد.
هنرجو ابتدا با ابزار شناسی آشنا می شود، سپس همخوانی رنگ ها، نحوه ست کردن رنگ ها و … آموزش می بیند. در مراحل بعدی، هنرجو با روش های مختلف طراحی ناخن، اصول صحیح لاک زدن و طراحی با قلم مو آشنا می شود. در طراحی ناخن ظرافت و تمیزی کار حائز اهمیت است. در این دوره، دوره آموزش طراحی ناخن، روند کامل طراحی ناخن با روش های مختلف جهت زیبایی بیشتر ناخن ها به شما آموزش داده می شود.
با توجه به علاقه خانم ها به ناخن های زیبا با طراحی هایی متفاوت و جدید، طراحی ناخن طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

line

سر فصل های دوره آموزش طراحی ناخن

چرا آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان؟

 
ارائه مدرک رسمی فنی حرفه ای
 

اساتید مجرب و ممتحن رسمی فنی حرفه‌ای

 

جلسات تمرین رایگان پس از اتمام دوره

 

خوابگاه برای هنرجویان شهرستان

مربی لاین ناخن

آرزو مهرابی حقیقی ثابت - مربی دوره آموزش طراحی ناخن

دوره های ارائه شده توسط این مربی:

ویدئوی آموزش طراحی ناخن

آموزش طراحی ناخن

توانایی شما پس از دوره طراحی ناخن

پس از گذراندن دوره آموزش طراحی ناخن، هنرجو علاوه بر یادگیری مانیکور و پدیکور، با انواع روش های مختلف طراحی ناخن با انواع لاک و ژل ، قلم و نگین و … آشنا شده و مهارت و تخصص طراحی ناخن را متناسب با متد جدید فرا می گیرد. همچنین با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید برای کار خود تبلیغات انجام دهید و جذب مشتری بالایی داشته باشید.

لوازم و تجهیزات دوره طراحی ناخن

وسایل و ابزار مورد استفاده در دوره آموزش طراحی ناخن شامل: قلم های طراحی و داتینگ، انواع لاک و لاک ژل ها، تاپ کات، بیس کات، انواع نوارهای دیزاین و شابلون، نگین، لوازم مانیکور، قلم داتینگ، انواع سوهان، بافر، پولیش و … می باشد.

هزینه دوره آموزش طراحی ناخن

جدول زمانبندی و هزینه دوره طراحی ناخن
مدت زمان آموزش 9 ساعت
شهریه کلاس نیمه خصوصی 3,000,000 => 2,000,000 تومان
شهریه کلاس فشرده 2.300.000 تومان
تعداد نفرات کلاس نیمه خصوصی و فشرده 4 تا 6 نفر
شهریه کلاس خصوصی 3,800,000 تومان
تعداد نفرات کلاس خصوصی 1 تا 3 نفر
روزهای برگزاری دوره نیمه خصوصی روزهای زوج

پکیج طلایی ناخن

9,200,000 تومان
 
5,400,000 تومان

آموزشگاه هنرآموزان جهت کاهش هزینه های آموزشی هنرجوها ، پکیج طلایی ناخن را در نظر گرفته است. این پکیج شامل تمام دوره های کاربردی مربوط به ناخن از جمله: لاین پودر و طراحی ناخن مبتدی و لاین ژل، دوره طراحی پیشرفته ناخن و آموزش پدیکور و کفسابی تخصصی و پارافین تراپی می باشد. این دوره در 10 جلسه سه ساعته برگزار می شود و وسایل تمرین از طرف آموزشگاه بصورت رایگان در اختیار هنرجو قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بهترین روش اصلاح صورت خانم ها

ما زنان همواره به دنبال بهترین روش برای اصلاح صورت خود هستیم. به عبارتی انتخاب بهترین روش اصلاح برای زنان یک دغدغه محسوب می شود. یکی از روش ­های قدیمی و در عین­ حال ارزان برای اصلاح صورت استفاده از “نخ” می­ باشد که روشی بسیار خوب و بی ضرر است.
اخیرا بند انداز های برقی در روند اصلاح ، باعث تسهیل و سرعت بخشیدن شده اند. اما برخی از خانم­ ها پس از اصلاح با بند، صورت­شان ملتهب شده و جوش می­زنند بنابراین مجبور هستند به جای بند انداختن، صورت خود را با تیغ و ژیلت اصلاح کنند تا از بروز جوش­ های قرمز و ملتهب شدن پوست در امان بمانند.
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بهترین روش اصلاح صورت برایتان دغدغه شده است؛ پس خواندن این قسمت از سایت را از دست ندهید.

تفاوت اپیلاسیون و دپیلاسیون

به روش­ هایی مانند وکسینگ و استفاده از مومک، بند و اپیلیدی برای بیرون کشیدن موها، اپیلاسیون گفته می ­شود. در این روش موها از ریشه بیرون کشیده می­ شوند بنابراین با آسیب دیدن پیاز مو، رشد آن­ ها دیرتر خواهد شد.
دپیلاسیون روشی است که به بیرون کشیدن موها با استفاده از تیغ، ژیلت و کرم­ های موبر گفته می شود. در این روش رشد مجدد موها سریع­ تر خواهد بود.

روش های اصلاح موهای صورت

موچین

بهترین گزینه برای اصلاح موهای مناطق کوچک (مانند چانه و بین ابروان) استفاده از موچین است. درد آن در حد آستانه تحمل همه افراد می ­باشد. اگر برای کل صورت از موچین استفاده کنید زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد و قطعا کندن دانه­ دانه تارهای مو طاقت فرسا خواهد بود.
قبل از کندن موها از تمیزی موچین مطمئن شوید و آن را با یک پنبه اتیل الکل یا آغشته به الکل تمیز کنید و اجازه دهید به­خوبی خشک شود. هرگز موچین را با آب و صابون شستشو ندهید زیرا خطر کنده شدن و البته خراب شدن آن (زنگ زدن انبر موچین) را به همراه خواهد داشت.

وکسینگ

روش بسیار معمول دیگر وکسینگ می­ باشد. با استفاده از موم نرم که روی نوار پارچه ای مالیده می­ شود و پس از قرار گرفتن در محل مورد نظر و سفت شدن موم، می ­توان موها را از ریشه کند. وکس کردن صورت به علت آنکه موهای زیادی را در یک لحظه از ریشه می کند ، درد زیادی را به همراه دارد.
وکسینگ می­ تواند باعث تحریک پوست شود. زیرا ممکن است پوستی حساس داشته باشید و به دلیل استفاده از مواد خاص روی پوست، باعث آسیب و التهاب شود. پس برای همه افراد مناسب نیست. اگر عمل وکسینگ به درستی انجام نشود، فولیکول ­های مو آسیب دیده و همین امر باعث التهاب و تحریک پوست می­ شود که رشد موی زیر پوستی را به همراه خواهد داشت.

نسخه­ های موضعی

جدا از محصولات موجود در فروشگاه­ ها و داروخانه­ ها؛ می ­توانید از یک داروساز نیز درخواست نسخه­ های دست­ ساز را داشته باشید. برخی از مواد دارویی باعث کاهش رشد موها و کم شدن آن­ها می­شود. البته در برخی موارد پس از قطع مصرف، موهای زائد مجددا باز خواهند گشت.

شیو کردن

بسیاری از زنان برای از بین بردن موهای زائد صورت خود، از تیغ یا ژیلت استفاده می­ کنند.
این روش بدون درد و آسان می ­باشد. آیا شما هم فکر می­ کنید که بعد از شیو کردن صورت ، موها ضخیم تر می­ شوند؟ این تفکر حقیقت ندارد زیرا فولیکول مو بریده و نصف می شود، با اینکه احساس زبری و ضخیم تر شدن موها بیشتر می­ شود اما در واقع فقط موها تیزتر شده ­اند.

  • برای شیو کردن و احساس راحتی پس از آن، موهای صورت را در حمام یا بعد از آن اصلاح کنید تا پوست­تان نرم و لطیف شود.
  • برای اصلاح صورت خود از ژیلت دولبه استفاده کنید زیرا این تیغ ها برای قسمت های حساس بهتر عمل می ­کنند.
  • به یاد داشته باشید که تیغ اصلاح را چند بار روی یک ناحیه نکشید زیرا این کار به پوست شما آسیب خواهد رساند.
  • بعد از اصلاح صورت، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

شیو کردن صورت

بند انداختن

بند انداختن روشی مرسوم برای از بین بردن موهای صورت در بین بانوان است که می­ توان آن را با تمرین به تنهایی در خانه  انجام داد. در این روش، باید نخ را با مهارت خاصی روی پوست حرکت دهید و موهای زائد را به دام انداخته و بکنید.
این روش تا حدودی موها را تکی جدا می­کند اما زمان کمتری نسبت به موچین نیاز دارد. اصلاح با بند برای قسمت های کوچکتر صورت مانند میان ابروان، بالای لب یا سبیل و گونه ­ها موثر است.

برای آموزش بند انداختن ابرو به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

اپیلیدی

برخلاف موچین، که موها را به صورت تکی جدا می­کند، دستگاه­ های اپیلاسیون موها را به طور همزمان از بین می ­برند.

  • این روش با وجود آنکه دردناک بوده اما درد آن به اندازه وکسینگ نمی­ باشد دقت کنید هرچه بیشتر از اپلیدی استفاده کنید، به آن عادت خواهید کرد.
  • توصیه می­ شود از اپیلیدی برای فرم دادن به ابروهای خود استفاده نکنید و در عوض برای موهای چانه، کنار صورت و حتی زیربغل استفاده کنید.

کرم موبر

کرم موبر به دلیل بوی نامطبوع و تندی که در گذشته داشته، تقریبا کنار گذاشته شده است. اما جدیدا کرم هایی بدون بو در بازار موجود هستند. کرم موبر، موها را از سطح پوست جدا می­کند. ترکیبات کرم­ های موبر شامل مواد شیمیایی مانند کلسیم تیکو گلیکولات و پتاسیم تیوگلیکولات می­ شوند، که زنجیره دی­سولفید موجود در کراتین مو را می ­شکنند و باعث ضعیف­ شدن مو خواهد شد.

  • توجه داشته باشید که قبل از استفاده به منظور اطمینان از عدم حساسیت، آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست­تان تست پچ کنید.
  • هنگام استفاده نباید این مواد را بیش از زمان مورد نیاز روی پوست نگه دارید زیرا باعث سوزش و آسیب پوست خواهد شد.

کرم موبر

الکترولیز

یکی دیگر از روش­ های رفع موهای زائد دائمی، الکترولیز می­ باشد. در این روش از گرمای متمرکز شده استفاده می­ شود که هر بار تنها یک فولیکول مو را تخریب می ­کند.

  • این روش برای افرادی مناسب است که به دلیل نازکی و بلوندی موهای خود نمی ­توانند از لیزر استفاده کنند.
  • این روش گاها درد بسیاری را بر فرد متحمل می­کند.

لیزر صورت

لیزر

لیزر یک روش دائمی برای خلاصی از موهای زائد می­ باشد. در این روش نور را با طول موج معین به سطح پوست ساطع می­کنند که به طور اختصاصی توسط فولیکول مو جذب خواهد شد. پس از جذب نور، تبدیل به گرما می­ شود که می ­تواند فولیکول­های مو را از بین ببرد.

  • مزیت این روش نسبت به الکترولیز این است که سطح بیشتری را پوشش می­ دهد در صورتی که الکترولیز تنها یک فولیکول را درگیر می­کند. در واقع این دو روش از نظر در برگرفتن سطح پوست، مانند وکس و موچین عمل می ­کنند.
  • لیزر برای موهای بلوند و کرکی تاثیر مثبتی ندارد. اما لازم است برای تثبیت درمان ،آن را چندین مرتبه تکرار کنید تا فولیکول های مو کاملا از بین بروند.
  • متاسفانه هزینه و درد لیزر بالا بوده است (که البته برخی دستگاه ها درد کم تری دارند). البته این مسئله را فرموش نکنید که این روش دائمی بوده پس یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد به صفحه آن مراجعه کنید.

آموزش اصلاح و ابرو

زمان مناسب اصلاح صورت

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین زمان برای اصلاح صورت خانمها چه زمانی است ؟ باید بگوییم که برای حذف موهای صورت خود زمان خاصی مد نظر نیست و می توانید هر زمان در طول روز که بخواهید برای بند انداختن ؛ وکس کردن یا لیزر کردن موهای صورت خود اقدام کنید . اما برای شیو کردن (تیغ زدن) پیشنهاد ما این است که صبح ها بعد از بیدار شدن و قبل از شستن صورت خود اقدام کنید به این دلیل که در این زمان پوست چربی طبیعی خود را دارد که باعث نرم شدن صورت می شود و از آسیب رساندن به پوست جلوگیری می کند.

دوره پیشنهادی: آموزش آرایش و پیرایش

کدام روش مناسب ­تر است؟

در روش دپیلاسیون موها ضخیم ­تر شده و حتی بیشتر نیز می­ شوند . بند انداختن و شیو کردن هر دو باعث ضخامت موها می شوند. اما آنچه باعث تفاوت این دو می ­شود؛ زمان رویش موها است.

بهترین روش ­های اصلاح صورت شامل موارد ذیل می ­شود:

بند انداختن

بند انداختن

چنانچه دارای موی زیاد و ضخیم هستید، بهترین روش برای اصلاح آن­ ها استفاده از نخ می­ باشد. برای پیشگیری از التهاب و بروز جوش­ های قرمز ، قبل از اصلاح با بند بهتر است از محلول ­های ضدجوش استفاده کنید.
افرادی که موهای صورت شان نازک و کرکی اما زیاد است نیز می­ توانند از بند انداختن استفاده کنند. این افراد می ­توانند بین هر 2 بار بند انداختن از شیو کردن نیز استفاده کنند.

نکات قابل توجه قبل از بند انداختن

  • سعی کنید قبل از اصلاح، از نخ تمیزی استفاده کنید. و برای پیشگیری از حساسیت و التهاب،کمی محلول آنتی باکتریال را به صورت­تان بمالید.
  • برای کاهش درد، ابتدا از موهای پیشانی شروع کنید و سپس با طرفین ادامه دهید.
  • پس از اتمام اصلاح، از ژل یا کرم­ های ضدجوش و کمپرس یخ استفاده کنید.

مزایای بند انداختن

  • روشی ارزان است.
  • بند انداختن نسبت به اصلاح با موچین سریع تر و درد کمتری دارد.
  • برای ابرو و صورت مناسب است.
  • هیچ گونه مواد شیمیایی در بندانداختن دخیل نمی‌باشد و برخلاف وکس هیچ ماده خطرناک و حساسیت زایی ندارد.

معایب بند انداختن

  • احساس درد زیاد: کندن مو ها در یک قسمت از بدن باعث می ‌شود که پوست آن ناحیه حساس شده و موجب درد زیاد شود.
  • ریزش اشک: برخی از افراد در طول بند انداختن اشک از چشمان‌ شان سرازیر می ‌شود که ممکن است حتی خارج از کنترل آن ها باشد.
  • قرمزی پوست: پس از اصلاح مو ها با بند، ممکن است قسمت هایی از پوست که موهای آن کنده شده ‌اند، قرمز و حساس به لمس شود.
  • ورم صورت: تجمع بیش از حد خون در قسمت بند انداخته شده باعث می ‌شود تا ورم و قرمزی در آن ناحیه دیده شود.
  • رشد مو های زیر پوستی: پس از برداشتن مو های زائد با بند ممکن است موهایی در زیر پوست رشد کند.
  • تحریک پوست پس از اصلاح با بند: بند انداختن موجب برآمدگی های قرمز رنگی روی پوست می‌ شود که سوزشی به همراه دارد.

بندانداختن مناسب چه افرادی است؟

تحمل افراد نسبت به درد متفاوت است اما کسانی هستند که پوست حساس دارند یا نمی ‌توانند درد اپیلاسیون با موم را تحمل کنند، به همین دلیل بند انداختن مناسب ‌ترین روش برای آن ‎ها است.

خانم های دارای مو های زیاد و تیره و ضخیم بهتر است برای رفع موهای زائد خود اصلاح با بند را در نظر بگیرند و در صورت مستعد بودن برای جوش صورت تمهیدات قبل و بعد از بند انداختن از قبیل استفاده کردن از محلول های ضدجوش با استفاده از پنبه به بند و پوست را در نظر بگیرند.

بند انداختن مناسب چه افرادی نیست؟

افراد با پوست های چرب و مختلط که صورت ‌شان برای جوش زدن، بعد از بند مستعدتر است و شاید به همین دلیل تمام صورت ‌شان را بند نمی اندازند، بهتر است  تیغ را جایگزین بند کنند.

نحوه بند انداختن

  • به منظور بند انداختن، ابتدا نخی را به طول 50 سانتی متر برش دهید.
  • بهتر است نخ مورد را با استفاده از پنبه و الکل تمیز کنید.
  • سعی کنید از نخ قرقره استفاده نکنید. زیرا باعث حساسیت تماسی پوست می­ شود و به علت باریک بودن باعث بریدگی و خراش نیز خواهد شد.
  • دو سر نخ را به هم گره بزنید و یک حلقه بسازید .
  • قبل از شروع اصلاح، پوست خود را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • قسمت تاج ابروی خود را علامت­ گذاری کنید تا هنگام اصلاح وارد خط ابرو نشوید.
  • نخ را دور انگشت­ های خود بپیچید و با حرکت دست بین دو نخ را پیچ دهید به طوری که ضربدری ایجاد شود و انگار با نخ یک پروانه درست کرده ­اید.
  • از یک طرف، نخ را با انگشت شست و از طرف دیگر با انگشت اشاره کنترل کنید و دست راست خود را در جهت عقربه ­های ساعت چرخش دهید.
  • پروانه ای را که با نخ درست کرده­ اید، را روی موهای زائدی که می­ خواهید اصلاح شوند بوسیله عمل باز و بسته شدن قرار دهید. جهت حرکت دست­ ها باید خلاف جهت رویش موها باشد.
  • بعد از اصلاح، به منظور پیشگیری از زدن جوش صورت و از طرفی خنک شدن پوست، از ژل آلوئه ورا و گلاب استفاده کنید.

شیو کردن

چنان­چه موهای صورت­تان بور اما زیاد است، نگران ضخیم و زیاد شدن آن­ ها نباشید و موهای صورت­تان را شیو کنید.
این روش برای کسانی که پوستی چرب و مستعد جوش دارند نیز بهترین روش است.
توجه داشته باشید، افرادی که موهای صورت­شان ضخیم، زیاد و تیره می­ باشد. روش نهایی و بهترین انتخاب برای آن ها انجام لیزر است.

کلام آخر

آیا اصلاح صورت با تیغ ابرو درست است؟

اصلاح صورت با تیغ ابرو یکی از روش هایی که برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می شوند. با توجه به توصیه پزشکان پوست می توان از تیغ ابرو به جای ژیلت برای شیو کردن صورت استفاده کرد. زیرا تیغ ابرو، نرم تر بوده و از زبر شدن موهای صورت جلوگیری می کند.

چرا باید صورت خود را اصلاح کنیم؟

اصلاح صورت باعث می شود علاوه بر موهای زائد، از شر سلول های مرده پوست نیز خلاص شوید. همچنین بعد از اصلاح محصولات مراقبتی و آرایشی بهتر روی پوست قرار می گیرد.

آیا تیغ زدن صورت باعث افزایش موهای آن می شود؟

خیر؛ شیو کردن موهای زائد با تیغ و ژیلت، بر افزایش تعداد موها و همچنین تغییر بافت و رنگ موها تاثیری ندارد. آن قسمت از مو که از سطح پوست بیرون زده، هیچ ماده زنده‌ای ندارد و به همین دلیل اصلاح آن با تیغ، نمی‌تواند باعث زبری و افزایش آن شود.

برای از بین بردن التهاب صورت بعد از اصلاح چکار باید کرد؟

استفاده از کمپرس سرد ساده و بسیار موثر برای حل مشکل حساسیت است. درمان سرد باعث کاهش دمای پوست می شود و فعالیت عصبی را کاهش می دهد و بنابراین کمپرس سرد انتخاب اول برای تسکین فوری قرمزی و خارش است.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بن مژه چیست ؟

بن مژه چیست ؟ تاتوی بن مژه به تزریق رنگ دانه به طور منظم بین ریشه مژه ها گفته می شود. این کار برای کسانی مناسب است که چشم های درشت و مژه های کم پشت دارند. بهتر است قبل از انجام تاتو با عوارض بن مژه آشنایی داشته باشید.

بن مژه چشم

عوارض بن مژه

این سخن ناگفته پیداست که تمامی افرادی که دوره آموزش آرایشگری را گذرانده اند الزاما جزو تاتو کاران زبردست محسوب نمی شوند. در نتیجه به منظور کسب اطمینان از توانایی های فرد تاتو کننده حتما پیشنهاد می گردد که کارهای قبلی افراد تاتوکار را از نزدیک و به صورت زنده تماشا نمایید. فراموش نکنید هرگونه تاتو جزو موارد حساس و با زمان ماندگاری طولانی هستند. پس یک اشتباه کوچک شما را برای مدت زیادی عذاب خواهد داد. آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان با برگزاری دوره های تخصصی آموزش میکروپیگمنتیشن ، آموزش طراحی با حنا ، آموزش تاتو بدن همراه شما هنرجویان عزیز می باشد. بن مژه طبیعی ، تزریق رنگ دانه ها بین مژه های چشم برای پر نشان دادن مژه‌ ها و زیبایی چشم است.
برای انجام تاتوی بن مژه از سوزن های مخصوصی استفاده می شود، سوزن 1 میلی متر با سرعت زیاد داخل پوست محل مورد نظر می شود که منجر به خونریزی و درد پلک چشم می شود. با سوراخ شدن پوست رنگ دانه ها وارد پوست شده و طرح مورد نظر به صورت دائمی بر روی پوست می ماند.

” انجام تاتوی بن مژه طبیعی یکی دیگر از حساس ترین تاتوهای زیبایی است. برای انجام تاتو بن مژه به افرادی که مجوز و تخصص کافی برای این کار را دارند مراجعه کنید.”

خطرات و عوارض بن مژه

  • تاتوی بن مژه با توجه به اینکه نزدیک چشم انجام می شود، اگر تاتو کار حرفه ای نباشد به چشم آسیب جدی می‌ رسد.
    استفاده از مواد رنگی و سوزن زدن با سرعت بالا، خطر جدی برای چشم ها خواهد داشت.
  • پوست اطراف چشم که جزء پوست های حساس است با انجام تاتوی بن مژه ضعیف و چروک می شود.
  • در صورت آسیب دیدن پلک، چشم نیز آسیب می بیند.
  • ریزش مژه ها، عفونت چشم، انتقال بیماری های چشمی و بروز حساسیت یکی از خطرات انجام بن مژه است.
  • رنگ دانه های تزریق شده تاتوی بن مژه، یک ماده شیمیایی حاوی مس و روی است که برای چشم و سلامت بدن خطرات غیر قابل جبرانی دارد.
  • اگر ابزارهایی که برای تاتو استفاده می شود استریل نباشد، احتمال انتقال بیماری های ایدز، هپاتیت و … را دارد.
  • یکی دیگر از خطرات تاتوی بن مژه خطر ایجاد گوشت اضافی و تغییر رنگ پوست قسمت تاتو شده پلک چشم است.
  • پاک نشدن رنگ دانه های تزریق شده به لایه های زیرین پوست پلک چشم، یکی دیگر از عوارض تاتوی بن مژه است. اگر بخواهید رنگ تاتو یا خود تاتو را پاک کنید غیر ممکن است.
  • اگر زمان تزریق رنگ دانه های تاتو سوزن خیلی عمیق وارد پلک چشم شود بافت چشم آسیب می بیند.

دوره پیشنهادی: آموزش میکروپیگمنتیشن با مدرک رسمی و بین المللی فنی حرفه‌ای

انواع بن مژه

تاتوی بن مژه در دوران حاملگی

در دوران بارداری انجام تاتو خطرناک است. در دوران حاملگی تاتو بن مژه به علت استفاده از رنگ دانه های شیمیایی خطرات جدی برای جنین به همراه دارد. همچنین احتمال عفونت چشم زیاد است. به علت متورم شدن چشم ها در دوران حاملگی تاتو بن مژه توصیه نمی شود بدلیل اینکه بعد از زایمان چشم ها به حالت اولیه خود برگشته و تاتو فرم دیگری که دلخواه مشتری نیست خواهد داشت.

حتما بخوانید : تاثیر تاتو خط چشم در زیبایی

اگر قبل از دوران بارداری تاتو انجام داده اید به علت کشیدگی پوست و تغییرات ظاهری بدن تاتو کم رنگ شده و شکل اصلی خود را از دست می دهد.
شما می توانید پس از سپری کردن دوران حاملگی و شیر دهی تاتو مورد نظر خود را بازسازی کنید.

بعد از انجام تاتو بن مژه چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

  1. تا 24 ساعت بعد از تاتو نباید محل مورد نظر را بشویید .
  2. به مدت یک هفته از قرار گرفتن در مقابل آفتاب خودداری نمایید.
  3. بهتر است تا 24 ساعت از یک پماد ویتامین A سه بار در روز و یکبار در روز از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید. (دقت کنید هرگز این دو پماد را همزمان روی پلک هایتان نزنید.)
  4. پوسته های ایجاد شده را به هیچ عنوان جدا نکنید.
  5. تا یک هفته از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمایید.
  6. به مدت یک روز بعد از انجام تاتو بهتر است از کمپرس یخ استفاده نمایید.

بن مژه چشم گرد

نکات کلیدی و مهم

انجام بن مژه چه فوایدی دارد ؟

  • همیشه ظاهری آراسته و مرتب دارید.
  • احتیاجی به استفاده از خط چشم و ریمل نخواهید داشت.

مدت زمان بهبود بن مژه چند روز است؟

دوره نقاهت بن مژه ، بین سه تا هفت روز است و اگر ضخامت آن بیشتر باشد بین هفت تا ده روز نیز ممکن است طول بکشد. فقط یادتان باشد در این مدت از دست زدن به چشم ها خودداری کنید.

آیا بعد از انجام بن مژه میتوان استحمام کرد؟

استحمام در صورتی که به بن مژه خود دست یا آب نزنید بلامانع است، فراموش نکنید بهتر است به مدت دو هفته دوش هایی با آب ولرم و کوتاه داشته باشید.

بعد از انجام تاتو بن مژه چشم متورم می شود؟

تورم معمولاً در 24-48 ساعت اول پس از استفاده از بن مژه رخ می دهد ، برای از بین بردن تورم می توانید از کیسه های یخ استفاده کنید. دقت کنید نباید بیش از ده دقیقه یخ را روی یک ناحیه بگذارید. به طور متوسط 5 روز طول می کشد تا ورم چشم از بین برود.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

شماره 1: آموزشگاه آرایشگری آزاده

یکی از آموزشگاه‌ های آرایشگری که در اصفهان محبوب شده است، آموزشگاه آزاده است که کاملا مشابه آموزشگاه هنرآموزان تهران خدمات ارائه می‌ دهد؛ به عنوان مثال زمانی که فرد مراجعه ‌کننده ثبت نام کرد و در جلسات شرکت کرد تمامی مواد و تجهیزات یک سالن زیبایی در طول کلاس ‌ها در اختیارش قرار می‌ گیرد که با آزمایش خود می ‌توانند، نواقص کارشان را فهمیده و با کمک مربیان مجرب رفع کنند، و به دلیل آن که مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه‌ای دارند مدرک معتبری را تحویل هنرجویان می ‌دهند. که با آن می ‌توانند بسیار راحت به درآمدزایی برسند؛ تمامی این ویژگی‌ ها باعث شده که این آموزشگاه کارآموزان زیادی داشته باشد.

خدمات آموزشگاه آرایشگری آزاده

  • آموزش خدمات آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن
  • آموزش بافت مو ژورنالی
  • آموزش تخصصی میکاپ و شینیون
  • آموزش کار با مواد شیمیایی
  • آموزش خدمات اصلاح صورت و بدن
  • آموزش کوتاهی و رنگ مو
  • آموزش کاشت ناخن و مژه

آموزشگاه-آرایشگری زنانه

شماره 2: آموزشگاه آرایشگری آفرنگ

مدیریت آموزشگاه آفرنگ که به عهده سرکار خانم دهقانی است، مربیان و مدرسین متخصصی را استخدام کرده که آموزش ‌های باکیفیتی را در اختیار هنرجویان قرار دهد. همچنین برای رفاه آنان تمامی مواد و تجهیزات لازم یک سالن زیبایی را تهیه کرده که با استفاده قبل از آن روی سر و صورت مشتری اجرا کنند، و نتیجه کارشان را مشاهده کرده باشند و نواقص آن را رفع کنند. مجوز رسمی این آموزشگاه از سازمان فنی حرفه ‌ای باعث شده در آخر آزمونی از کارآموزان گرفته و مدرک معتبری به آن ها تحویل دهند که بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

خدمات آموزشگاه آرایشگری آفرنگ

  • آموزش خدمات مو مانند کوتاهی و رنگ
  • آموزش تخصصی شینیون
  • آموزش حرفه‌ای میکاپ
  • آموزش آرایش دائم و موقت مانند میکروپیگمنتیشن و تتو
  • آموزش کاشت ناخن و مژه
  • آموزش پاکسازی و اصلاح پوست

یک رتبه بندی جالب برای اصفهان: بهترین آرایشگاه و سالن آرایشی اصفهان

شماره 3: آموزشگاه آرایشگری بارون اصفهان

مدیریت آموزشگاه بارون یعنی سرکار خانم حسن ‌پور تصمیم بر این گرفته تا همانند آموزشگاه هنرآموزان تهران با مجوز رسمی که از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کرده، مدرکی معتبر تحویل هنرجویان دهد تا زمانی که می‌ خواهند وارد بازار کار شوند دچار مشکلی نشوند. این آموزشگاه از مربیان متخصصی استفاده کرده تا تمامی خدمات آرایشی را به صورت تخصصی یاد دهند و در آخر مواد و تجهیزاتی را در اختیار کارآموزان قرار می ‌دهد تا نواقص کار خود را با کمک مدرسین رفع کرده و نتیجه عالی کارشان را مشاهده کنند.

خدمات آموزشگاه آرایشگری بارون

  • آموزش پاکسازی و اصلاح پوست
  • آموزش هیرکات و کوتاهی مو
  • آموزش رنگ و مش مو
  • آموزش کار با مواد شیمیایی
  • آموزش اکستنشن مو و مژه
  • آموزش طراحی و تاتو ابرو
  • آموزش تخصصی میکاپ و شینیون
  • آموزش بافت مو ژورنالی
  • آموزش کاشت ناخن و مژه

آموزشگاه-آرایشگری

شماره 4: آموزشگاه آرایشگری توسکانو

آموزشگاه توسکانو با 20 سال سابقه به دلیل مدیریت سرکار خانم فرحناز نوحی زادگان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این آموزشگاه با مربیان متخصصی که استخدام کرده ، آموزش‌ های فوق حرفه‌ای را در اختیار هنرجویان قرار داده و همچنین مواد و تجهیزاتی را برایشان فراهم کرده که پس از یادگیری و قبل از این که وارد بازار کار شوند ؛ نتیجه کار خود را مشاهده کنند. این آموزشگاه به دلیل آن که دارای مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه‌ای است مدرک معتبری را به کارآموزان خود می ‌دهد تا به کارشان اعتبار بخشد.

خدمات آموزشگاه آرایشگری توسکانو

  • آموزش حرفه ‌ای میکاپ
  • آموزش تخصصی شینیون
  • آموزش کوتاهی و رنگ مو
  • آموزش پاکسازی پوست
  • آموزش اصلاح صورت و بدن
  • آموزش آرایش دائمی و موقت مانند تاتو و میکروپیگمتیشن
  • آموزش کاشت ناخن و مژه
  • آموزش اکستنشن مو و مژه

شماره 5: آموزشگاه آرایشگری چهره‌ها

آموزشگاه چهره‌ها هر ساله دوره‌ هایی را نیز برای مربیان و مدرسین خود برگزار می ‌کند، تا تمامی آموزش‌هایشان مطابق با جدید ترین و به روزترین ترند های روز باشد، زیرا با مجوز رسمی که از سازمان فنی حرفه‌ ای دارد، مدرک بین‌المللی را در اختیار هنرجویان قرار می‌ دهد تا در هر کجای دنیا بتوانند مشغول به کار شوند و درآمدی نیز کسب کنند. این آموزشگاه به قدری مجهز است که تمامی مواد و تجهیزات مورد نیاز کارآموزان را فراهم کرده تا آن‌ ها هنگام انجام کار اشتباهات خود را رفع کنند.

خدمات آموزشگاه آرایشگری چهره‌ها

  • آموزش کامل مش آمبره، سامبره، روت شادو، کالر میلتینگ، بالیاژ روسی و برزیلی و …
  • آموزش تخصصی میکاپ که شامل میمیک شناسی، پوست شناسی ، کانتورینگ، استروبینگ، انواع مژه و انواع آرایش چشم
  • آموزش خدمات ناخن مانند کاشت، پدیکور و مانیکور
  • آموزش انواع بافت‌ های ژورنالی
  • آموزش حرفه‌ ای شینیون‌ های لبنانی، عربی ، روسی، اروپایی به روش آسان
  • آموزش اصلاح صورت و بدن
  • آموزش پاکسازی و ماساژ پوست
  • آموزش ویتامینه و کراتینه کردن مو


:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

هیدرودرمی چیست؟

برخورد آب با پوست هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست

هیدرودرمی روشی است که طی آن با آبرسانی به پوست می توان سلول های مرده و آسیب دیده ی پوست را با سلول های جوان و تازه جایگزین کرد. همین امر سبب شاداب شدن سطح پوست و از بین رفتن چین و چروک ها و لکه های پوستی می گردد.

بعضی از افراد به هنگام مشاهده ی تغییرات نامطلوب در پوستشان سعی می کنند خشکی ها را با کرم های مرطوب کننده و چرب بپوشانند. باید گفت این امر نه تنها کمکی به بهبود پوست شما نمی کند بلکه سبب تشدید آسیب های پوستی خواهد شد.

بنر دوره پاکسازی پوست

علل آسیب های پوستی

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست پوست دارای جوش و لک و پوست صاف

در سطح پوست کلاژن هایی وجود دارند که سبب حفظ شادابی و جوان ماندن آن می شوند. با از بین رفتن این کلاژن ها پوست دچار خشکی و چین و چروک می شود. عوامل متعددی می تواند سبب آسیب به کلاژن های پوست گردد.

  • به طور مثال ممکن است در اثر آفتاب سوختگی، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت، استفاده از ماسک های پوستی نامناسب و … پوست دچار خشکی شود.
  • علاوه بر موارد ذکر شده در سطح پوست همه ی افراد، ماده ای به اسم هیالورونیک موجود می باشد. هرچه سن فرد بیشتر شود تولید این ماده در پوست کاهش می یابد. از آن جایی که این ماده در مرطوب نگه داشتن پوست و عدم خشکی آن بسیار کمک کننده است، با کاهش تولید آن در پوست، چین و چروک ها بیشتر می شوند.

[ghaleb][img][textlink][/textlink] [/ghaleb]

  • از دیگر علل خشکی سطح پوست داشتن تغذیه ی غلط و نامناسب است. بدن انسان در طول روز نیاز به ویتامین ها و املاح بسیاری دارد تا با استفاده از آن ها به ترمیم و تولید سلول های جدید بپردازد . این املاح و ویتامین ها یا می بایست از طریق غذا به بدن برسند و یا از طریق مولتی ویتامین ها.
  • یکی از مهم ترین موادی که بدن برای سالم نگه داشتن پوست به آن احتیاج دارد آنتی اکسیدان است؛ که از طریق میوه های قرمز مانند گوجه، توت فرنگی و … می توان آن را تامین کرد.
  • عاملی دیگری که در آسیب رسانی به پوست نقش زیادی دارد، سیگار کشیدن است. همانطور که می دانید افرادی که سیگار مصرف می کنند، نسبت به سایرین پوستی تیره تر و پر چین و چروک تری دارند.
  • نور خورشید هم یکی دیگر از عواملی است که سبب آسیب های جدی به پوست می شود. در مواردی ممکن است این آسیب ها آنقدر شدید باشند که منجر به سرطان شوند. از همین رو مراقبت از پوست امری مداوم و مستمر است و در طول زمان باید در حفظ شادابی آن مراقبت های لازم را انجام داد.

دستگاه هیدرودرمی

انجام هیدرودرم یا دستگاه

در هیدرودرمی بدون این که هیچ گونه سوزنی به پوست وارد شود و یا جراحی صورت گیرد، مواد دارویی و مورد نیاز برای شاداب ماندن پوست به بدن وارد می شود. این عمل از طریق دستگاهی به نام گالوانیک فیشال صورت می پذیرد. در این دستگاه جریان الکتریکی بسیاری ضعیفی وجود دارد که از طریق همان جریان الکتریکی مواد دارویی به سطح پوست انتقال می یابد.

ابتدا ماده ای ژله ای بر روی پوست قرار می گیرد و پس از آن با حرکت دادن دستگاه گالوانیک فیشال سلول های مرده و آسیب دیده از بین می روند و عمل جوان سازی پوست انجام می گیرد. مواد دارویی و ژله مانند به مدت ده دقیقه روی پوست قرار می گیرند و ماساژ داده می شوند. بعد از انجام ماساژ ماده ی دیگری به نام هیدراته به پوست وارد می شود. در مرحله ی انتهایی ام سطح پوست توسط یک ماده ی مرطوب کننده بسیار قوی پوشانده می شود تا رطوبت سطحی پوست حفظ گردد.

بنر اینستاگرام پاکسازی پوست

نحوه ی عمل دستگاه هیدرودرمی

با استفاده از دستگاه گالوانیک فیشال می بایست سلول های مرده ای که در سطح بالایی پوست قرار دارند و سبب تیرگی و خشکی پوست شده اند از پوست جدا شوند و توسط دستگاه مکش برداشته شوند. درون دستگاه سرم های تعبیه شده که در آن مواد شیمیایی و دارویی لازم را به طور مداوم در تماس با سطح پوست قرار می دهد. این سرم ها بسته به مشکل پوستی فرد قابل تغییر می باشند.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست شیوه کار دستگاه آب رسان

انواع هیدرودرمی سطح پوست

Lontophoresis

یکی از انواع مدل های آبرسانی به پوست می باشد. در این روش ابتدا یک ژل که دارای بار های الکتریکی مثبت است بر روی پوست قرار می گیرد. سپس با استفاده از یک الکترود منفی که بر روی شانه ها گذاشته می شود، این ژل های مثبت به نقاط عمیق پوست کشانده می شوند. با انجام این روش یک جریان الکتریکی بین ژل و الکترود منفی ایجاد می شود که خود می تواند سبب پاکسازی و آبرسانی به پوست گردد.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست دستگاه آب رسانی به پوست

Decincrustation

روشی بسیار موثر برای از بین بردن جوش ها و آسیب های پوستی می باشد. در این روش جریان الکتریکی حاصل از دستگاه گالوانیک با تحریک کردن سلول های پوستی سبب تولید کراتین توسط سلول ها می شود. کراتین نیز ماده ایست که در ساختار مو های پوستی نقش موثری دارد. این جریان الکتریکی با نرم کردن کراتین مو های مو موجب نرم و لطیف شدن سطح پوست می گردد.

هیدرودرمی مو چیست ؟

هیدرودرمی مو چیست ؟ همه ما وقتی نامی از هیدرودرمی برده می شود به آبرسانی پوست صورت فکر می کنیم. اما نباید از تاثیر هیدرودرمی پوست سر غافل شد.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در مدت زمان 5 الی 10 دقیقه ای که برای حمام کردن و شستن سر خود صرف می کنیم چه مقدار از مواد مغذی و مقوی موجود در شامپو ها، ویتامین ها و صابون ها را می توان به ریشه موها برسانیم؟

باید بگویم تقریبا هیچ ماده موثری به ریشه نمی رسد. و تمام موادی که استفاده می کنید نقش پاک کننده آلودگی ها را از روی موی سر دارد. اگر می خواهید فولیکول موی سر خود را تغذیه کنید باید اجازه دهید مواد پروتئینه و ویتامینه حداقل 15 دقیقه روی سر شما بماند.

با استفاده از روش گالوانیک و عصاره خالص مواد با سرعت بیشتری به عمق پوست سر نفوذ کند و تاثیر بالایی داشته باشد.

فواید هیدرودرمی

از بین رفتن سلول های مرده ی پوستی

یکی از موثر ترین کارهایی که با عمل هیدرودرمی می توان از انجام آن مطمئن بود، پاکسازی کامل سطح پوست است. سلول های مرده در سطح پوست خود عامل بزرگی در خشکی و تیرگی پوست اند. پاکسازی پوست می تواند باعث جایگزینی سلول های جدید به جای سلول های مرده شود و به پوست طراوت و جوانی بخشد.

از بین رفتن چین و چروک پوستی

از بین رفتن کلاژن ها و یا پروتئین های موجود در پوست سبب افتادگی و چین و چروک در پوست می گردد. با انجام هیدرودرمی بسیاری از این چین و چروک ها و خطوط آزار دهنده تا حد زیادی کاهش می یابند. به آبرسانی به سلول ها حجم سلولی افزایش یافته و منجر به کاهش خطوط ایجاد شده روی پوست می شود.

از بین رفتن جوش و لک های پوستی

یکی دیگر از فواید هیدرودرمی مبارزه با جوش و لک های پوستی می باشد. این عارضه های پوستی آزار دهنده اکثرا به دلیل وجود آلودگی در سطح پوست و یا خشکی بیش از حد پوست به وجود می آیند. با انجام هیدرودرمی می توان رطوبت سطح پوست را تا حد مناسبی حفظ کرد و سبب کاهش جوش و لک شد.

جوان سازی پوست

یکی از مهم ترین اثراتی که هیدرودرمی بر روی پوست می گذارد این است که با از بین بردن ناخالصی های سطح پوست و افزایش اکسیژن در سلول های سطح پوست، با عث می شود چین و چروک های سطح پوست کاهش یابند و درخشش و جوانی پوست افزایش یابد.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست پوست روشن و پوشت تیره

افزایش تولید الاستیک

در سنین کم و جوانی تولید الاستیک پوست بسیار زیاد است. این ماده در پوست سبب ایجاد کشسانی و شادابی می شود. اما هرچه به سنین پیری نزیک تر می شویم از تولید این ماده در سلول های پوست کاسته می شود. عواملی دیگر همچون استرس و اضطراب و خشکی پوست سبب کاهش شادابی پوست و کاهش الاستیک می گردند. با انجام آبرسانی به پوست تولید این ماده در پوست افزایش می یابد و پوست جوان تر به نظر می رسد.

سم زدایی

با استفاده از جریان الکتریکی در سطح پوست از طریق دستگاه گالوانیک فیشال ایجاد می شود تمامی سموم و مواد آسیب زا به آن از سطح پوست زدوده می شود. با از بین رفتن این سموم پوست شاداب تر و جوان تر به نظر می رسد.

افزایش گردش خون

جریان الکتریکی ضعیفی که طی هیدرودرمی به بدن وارد می شود، سبب افزایش جریان یافتن خون در شریان های خونی می گردد. هر چه میزان گردن خون در زیر پوست بیشتر شود میزان اکسیژن رسانی به سلول های پوستی افزایش می یابد و در نتیجه سوخت و ساز سلول ها بهتر صورت می گیرد و مواد لازم برای شادابی پوست به سلول ها می رسد.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، می توان به بستن منافظ پوست، کاهش آسیب های وارد شده به علت آفتاب سوختگی، رساندن اکسیژن به لایه های زیرین پوست و … اشاره کرد.

 

عوارض هیدرودرمی

هیدرودرمی یکی از روش هایی که به دلیل استفاده از تجهیزات پزشکی به روز و انجام آن تحت نظر پزشک متخصص توسط اپراتور های مجرب و حرفه ای از عوارض کمی برخوردار است. اما گاهی افراد ممکن است نسبت به ژل های استفاده شده یا مواد شیمیایی که در طی آبرسانی روی پوست قرار می گیرند حساسیت داشته باشند. و عارضه هایی مانند:

  • سفتی پوست
  • قرمزی پوست
  • ورم و التهاب در اطراف چشم ( در پوست های حساس)

را روی پوست صورت خود حس کنند. که البته این عوارض وقتی بوده و می توان به راحتی به کمپرس سرد آن ها را رفع نمود. و بلافاصله بعد از انجام هیدرودرمی به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

مراقبت های لازم قبل و بعد از هیدرودرمی

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست

آبرسانی زمانی تاثیر خود را بر پوست می گذارد که با انجام مراقبت هایی از آسیب رسیدن مجدد به پوست جلوگیری شود. به عنوان مثال اگر قبل از هیدرودرمی از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کردید و پوست به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار می گرفت، لازم است از کرم های ضد آفتاب استفاده گردد تا از آسیب مجدد جلوگیری گردد.

همانطور که قبل تر نیز اشاره شد این عمل هیچ گونه دشواری خاصی ندارد اما قبل از انجام آن می بایست درصورت استفاده از دارویی خاصی با پزشک خود مشورت نمایید. ممکن است بعضی از افراد به دلیل داشتن آکنه های پوستی از دارویی هایی مانند ایزوترتینویین استفاده کنند. این افراد به دلیل این که عفونت هنوز در سطح پوستشان به صورت فعال وجود دارد نبایست عمل آبرسانی را انجام دهند. چرا که سبب تشدید عفونت خواهد شد.

مدت زمان آبرسانی به پوست

عمل هیدرودرمی بسیار کوتاه است و حدود سی دقیقه الی یک ساعت به طول می انجامد و مدت زمان آن به سطح مناطق انتخاب شده برای ترمیم بستگی دارد. بعد از انجام آبرسانی ممکن است اندکی رنگ پوست رو به قرمزی رود. نگران نباشید چرا که این اتفاق کاملا عادی است و بعد از گذشت حداکثر سی دقیقه به رنگ طبیعی باز خواهد گشت. بعد از این زمان شما به سهولت می توانید کار های عادی و روزانه ی خود را انجام دهید و نگران هیچ چیز نباشید.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست - پاکسازی پوست

تاثیر نوع پوست و محل هیدرودرمی در بدن

عمل آبرسانی اغلب در سطح پوست صورت و گردن انجام می شود. چرا که بیشتر افراد برای داشتن چهره ای مناسب و شاداب در تلاش اند. اما می توان این فرایند را در هر نقطه ای از بدن که احتیاج به ترمیم داشته باشد انجام داد. نقاطی هم چون آرنج ها و زانو ها که ممکن است دچار تیرگی شود و تعداد سلول های مرده در آن مناطق زیاد شود هم قابل انجام است.

به طور حتم برای هر نوع پوستی (خشک، چرب، معمولی) روش های مختلفی برای شاداب کردن پوست وجود دارد. اغلب برای افرادی که از پوست خوبی برخوردار هستند نوشیدن روزانه 6-8 لیوان آب و استفاده از یک رژیم غذایی سالم همراه میوه و سبزی جات کفایت کرده و سلامت پوست را ضمانت می کند. اما با توجه به نوع پوست موارد زیر پیشنهاد می گردد.

  • پوست چرب: این نوع پوست مستعد جوش زدن است و از این رو انجام هیدرودرمی برای این نوع پوست اصلا توصیه نمی گردد. انجام هیدرودرمی برای این نوع پوست ممکن است حتی با افزایش میزان جوش همراه باشد.
  • پوست خشک : برای پوست های خشک بسیار مناسب است. در ترکیب با هیدرودرمی می توان از کرم های مرطوب کننده نیز استفاده نمود.
  • پوست نرمال: برای این نوع پوست نیز مانند پوست خشک آبرسانی پوست پیشنهاد می شود.

توجه: حتما از انجام دادن هیدرودرمی نزد کسانی که تجربه در این زمینه ندارند دوری کنید چون باعث ایجاد مواردی می شود که نیاز به لیزر درمانی پیدا می کنید.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست - یک پوست روشن یک پوست تیره

تعداد جلسات لازم برای بهبود کامل پوست

تعداد دقیق جلسات را متخصصان بر اساس میزان آسیب دیدگی به بافت پوست تعیین می کنند. معمولا بین جلسات هیدرودرمی ده تا سی روز فاصله وجود دارد. بسته به تعداد جلسات و صلاح دید پزشک ممکن است تا چندین ماه این فرایند به طول انجامد تا تاثیرات مثبت محرز شود. بعد از اولین جلسه به طور محسوس می توان اثرات بهبود را در سطح پوست مشاهده نمود.

بهترین سن برای انجام هیدرودرمی

توصیه ی اکثر متخصصان به افراد بالای سی سال می باشد. زیرا در این افراد چین و چروک ها تازه شکل گرفته اند و تثبیت نشده اند می توان با انجام تعداد جلسات کمتر به نتایج مطلوب دست یافت. اما اگر پوست فرد بسیار خشک و آسیب پذیر است انجام هیدرودرمی در سنین کمتر نیز ممانعتی ندارد.
به طور کلی می توان گفت هیدرودرمی برای افراد جوان و پیر که از آسیب های پوستی رنج می برند مناسب است و در درمان آکنه و جوش های صورت، چین و چروک های حاصل از پیری، آفتاب سوختگی های شدید و لکه های قهوه ای در سطح پوست و … موثر است.

قیمت انجام آبرسانی به پوست

این عمل بسته به میزان مهارت و تخصص پزشک و مجهز بودن به دستگاه های مختلف ممکن است متغیر باشد. عامل دیگری که در تعیین قیمت کار تاثیر گذار است ناحیه ی تحت درمان می باشد. برای اطلاع از قیمت ها بهتر است حضوری به مراکز درمانی مراجعه کنید تا معاینات لازم انجام گیرد. تعداد جلسات مشخص شود و سپس نرخ تعیین گردد.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

14 مدل موی ساده و شیک دختران آسیای شرقی!

در نظر داشته باشید که بافت مو و شینیون مو از جمله کارهایی هستند که شما میتوانید برای افزایش زیبایی موی خود از آن استفاده کنید. با یادگیری مدل های مختلف بافت مو و شینیون مو میتوانید بهترین مدل را بسته به فرم صورت خود پیدا کنید.

برای شرکت در کلاس های دوره آموزش بافت مو و آموزش شینیون مو به صفحات این دوره ها در وبسایت آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان مراجعه کنید.

1. بافت موی جانبی

بافت جانبی مو بسیار جذاب است و می تواند جذابیت موهای شما را چند برابر کند . همچنین یک راه عالی برای تاب دادن موهای شما و حالت دادن به آن ها می باشد. در نتیجه می تواند تاثیر زیبایی میکاپ شما را نیز چندین برابر کند. بافت جانبی مو هم برای افرادی که موهای بلند و هم افرادی که موی کوتاه دارند، مناسب است؛ مخصوصا اگر از اکسسوری هایی مثل گل های طبیعی، مروارید یا ستاره نیز روی موها استفاده کنید.

مدل موی زیبا

2. بافت موی دم خرگوشی

این مدل مو برای زمان هایی که قرار است برای صرف شام به جایی دعوت شوید، بسیار مناسب می باشد. اول از همه باید پشت موهای خود را یک بافت کلی و بزرگ بزنید و سپس آن را به شکل دم خرگوشی پشت سر خود ببندید. مقداری اسپری تثبیت کننده را روی موهای خود بزنید تا بتواند آن را ثابت و زیبا نگه دارد‌. هر چقدر که بیشتر اسپری بزنید، پف موهای شما بیشتر شده و زیباتر به نظر خواهد رسید.

مدل موی زیبا

3. دم اسبی حبابی

دم اسبی های کلاسیک دیگر خسته کننده شده اند و بیش از حد ساده می باشند و نمی توانند ظاهر جدیدی را به شما ببخشند. پس بهتر است کمی به آن تنوع بدهید. انجام این کار نیز بسیار ساده است. به این شکل که موهای خود را دم اسبی ببندید و سپس هر قسمت را با فاصله های یکسان با کش های ریز ببندید و موهای مربوط به قسمت حبابی را کمی بکشید تا شل شود و ظاهر زیباتری بدست آورید.

مدل موی زیبا

4. بستن دم اسبی با روبان

این مدل بسیار ساده و شیک است و می تواند برای موهای نسبتا کوتاه یا متوسط مناسب باشد و انجام آن نیز بیشتر از یک دقیقه زمان نخواهد برد. همه کاری که باید انجام دهید، این است که موهای خود را با یک کش الاستیکی ساده و همرنگ موهایتان ببندید، سپس یک روبان را روی آن گره بزنید که رنگی مخالف با موهایتان دارد و خودش را به خوبی نشان می دهد.

مدل موی زیبا

5. دم خرگوشی نصفه

دم خرگوشی نصفه مانند همان دم خرگوشی ساده و رایج است. همچنین یک مدل شیک است. دم خرگوشی نصفه در بالای موها می تواند صورت شما را زاویه دارتر و میکاپ شما را بهتر نشان دهد. مخصوصا اگر از یک رژلب قرمز براق استفاده کرده باشید.

مدل موی زیبا

6. فرق کج عمیق

فرق کج یکی از آسان ترین راه ها برای تغییر مدل موی شماست. تفاوت این نوع فرق کج این است که باید آن را تا انتهای موی خود ادامه دهید و کل موی خود را به دو قسمت غیر مساوی تقسیم کنید. همچنین می توانید قسمت های پایین موی خود را کمی حالت داده و فر کنید. بهتر است که این مدل مو را با یک اسپری تثبیت کنید تا سر جایش باقی بماند.

مدل موی زیبا

همچنین بخوانید : گالری تصاویر انواع مدل بافت مو

7. بافت موی دوتایی

بافت موی دوتایی قطعاً بهتر از یک بافت‌ موی تکی می باشد، زیرا می‌ تواند تنوع بیشتری ایجاد کند. بافت موی دوتایی روشی جذاب، دخترانه و بامزه می باشد که می تواند ظاهر شما را از دیگران متفاوت کند. این بافت موها معمولاً برای کودکان نیز مورد استفاده قرار می گیرد‌. بافت موی دوتایی احتمال باز شدن و شل شدن کمتری دارد و می تواند برای مهمانی های شب نشینی بسیار مناسب باشد.

مدل موی زیبا

8. مدل موی گوجه ای بالرینا

بالرینا یکی دیگر از راه های افزایش جذابیت به مدل موی شما می باشد. انجام دادن آن ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. اول از همه باید مو های خود را بالای سرتان به صورت دم اسبی با استفاده از یک کش الاستیکی محکم ببندید. سپس آن را مانند یک طناب به دور هم بپیچید. زمانی که به انتهای مو رسیدید، آن را به همان شکل گرد به سر خود سنجاق کنید.

مدل موی زیبا

9. انداختن مو پشت گوش

بهتر است که کمی ساده تر رفتار کنید و با آسان ترین راه ها تغییراتی را در ظاهر خود به وجود بیاورید. انداختن کل موهای دو طرف صورت به پشت گوش بسیار ساده است و می تواند چهره شما را متفاوت تر از همیشه نشان دهد. با این روش می توانید گردنبند و گوشواره های خود را نیز بیش از همیشه به دیگران نشان دهید.

مدل موی زیبا

10. موی صاف ابریشمی و براق

موی بسیار صاف یکی از بهترین راه ها برای جذابیت چهره شما می باشد. موهای بسیار صاف و ابریشمی نشان‌ دهنده بلوغ چهره یک فرد می باشند و انجام آن نیز بسیار راحت است. کافی است که فرق موهای خود را از وسط باز کنید و هر کدام از دو طرف آن ها را مثل همیشه اتو بکشید. موی صاف ابریشمی بسیار رویایی است و می‌ تواند توجه افراد را مخصوصا با میکاپ کامل، جلب کند.

مدل موی زیبا

مطالب مرتبط : گالری تصاویر انواع مدل شینیون مو

11. پیچش فرانسوی

هیچ مدل مویی نمی تواند جذاب تر از مدل موی پیچ فرانسوی باشد. این مدل موی جذاب معمولا برای مراسم عروسی بسیار طرفدار دارد. معمولا سعی می‌ کنند که این مدل را کمی شل ببندند. بسیار راحت است کل موهای خود را به یک طرف ببرید و آن ها را پیچانده و به داخل فرو ببرید. سپس با سنجاق حالت آن را تثبیت کنید.

مدل موی زیبا

12. مدل مو با زیر تناژ خیس

زمانی که از موهای خیس صحبت می کنیم، منظور ما این نیست که از حمام در بیایید و موهاینان کاملا خیس باشد. مدل موی خیس یعنی نم و رطوبت روی موهای شما دیده شود. شاید برایتان تعجب آور باشد اما این مدل می تواند برای تعطیلات بسیار مناسب باشد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که از ژل و اسپری های مخصوص مو برای رطوبت بخشی و براقیت استفاده کنید.

مدل موی زیبا

13. بافت موی آبشاری

بافت موی آبشاری را در بسیاری از صفحات اینستاگرام مشاهده کرده اید. این مدل مخصوصاً در بین بازیگران گیم اف ترونز بسیار استفاده می شد، به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. زیبایی این مدل مو بسیار اعجاب انگیز است. البته انجام آن نیاز به کمی مهارت دارد.

مدل موی زیبا

14. موهای اکلیلی

بعضی از افراد عقیده دارند که فقط بازیگران تئاتر می توانند موهای اکلیلی داشته باشند اما این ایده بسیار غلط است. موهای اکلیلی یکی از بهترین ترندهای مویی محسوب می‌ شود که می توانید در بسیاری از مراسم های معروف نیز آن ها را مشاهده کنید. مدل موی اکلیلی برای شب نشینی های خانوادگی نیز بسیار مناسب می باشد. فقط مراقب باشید که اکلیل روی موهای شما داخل غذایتان نریزد. همچنین بعد از استفاده از این مدل مو باید موهای خود را با یک شامپوی قوی بشویید تا از شر اکلیل ها خلاص شوید.

مدل موی زیبا

شما در این مقاله چندین مدل موی آسیا شرقی را آموزش دیده اید ، حال می توانید یکی از این 14 مدل موی آسیای شرقی رو موهایتان انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

روش‌های آبرسانی کردن موها

روش اول: مراقبت از مو

1- تعداد دفعات استفاده از لوازم حرارت دهنده برای حالت دهی مو را کاهش دهید و از دمای پایین تر استفاده کنید. سشوار، اتو مو و بابلیس اگر بیش از حد استفاده شوند، عاملی برای خشکی و شکنندگی مو هستند.

استفاده از این لوازم در دمای بسیار بالا آسیب دیدگی مو را افزایش می دهد. اگر هوا بیش از حد سرد نیست، اجازه دهید که مو های شما در حالت طبیعی خشک شود.

اگر هم مجبور هستید که از این لوازم گرمایی بر روی مو هایتان استفاده کنید، حتما اول اسپری محافظت کننده مو در برابر گرما را به مو های تان اعمال نمایید.

  • از سشوار های یونیک (دارای قابلیت تولید یون) استفاده کنید. این سشوار ها یون منفی را برانگیخته می‌ کند و به نگه داشتن رطوبت داخل مو کمک می کنند.
  • تنظیمات اتو مو، بابلیس یا سشوار را روی دمای پایین قرار دهید. شاید دیرتر به حالت مورد نظر روی مو های تان برسید اما قطعا آسیب کم تری به آن ها وارد می شود.
  • نباید هر روز از سشوار ، اتو مو و بابلیس استفاده کنید. حتی اگر اسپری محافظت از مو در برابر گرما را اعمال کرده اید، باز هم گرمای بیش از حد بالا، آسیب زننده است. استایل های مختلف مثل فر طبیعی، بافت مو، دم اسبی و غیره را امتحان کنید که نیاز به این لوازم ندارند.

2- از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید و هر محصولی را که حاوی سیلیکون و سولفات است کنار بگذارید. از شامپو و نرم کننده متناسب با نوع موی خود استفاده کنید.

در بیشتر موارد این شامپو ها موی شما را خشک و زبر می کند. اگر موی خشکی دارید، از شامپو و نرم کننده مخصوص موی خود استفاده کنید.

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آلوئه ورا یا روغن هسته زردآلو هستند تا رطوبت و آب رسانی بیشتری را برای مو های شما انجام دهند.

  • هرگز مو های تان را با آب داغ نشویید. چربی و رطوبت طبیعی را از بین می ‌برد و حس خشکی و زبری را در آن افزایش می دهد، آب داغ مو و پوست را خشک می کند.
  • ممکن است که سیلیکون ها بتوانند به لطافت و براقیت موی شما کمک کنند، اما اگر با سولفات همراه باشند، اثرات خوبی به جای نخواهند گذاشت. اگر این شامپو ها را به خوبی از روی مو های تان تمیز نکنید، داخل مو نفوذ کرده و باعث زبری و شکنندگی مو می شوند. سولفات یک ماده خشن و پاک کننده است که معمولاً آن را در شوینده های خانگی به کار می برند. همچنین در زدودن سیلیکون بسیار عالی عمل می‌ کند و موی خشک و شکننده را به شما تحویل می دهد.

3- هر روز مو های خود را نشویید. شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در هفته فقط ۲ الی ۳ بار مو های خود را بشویید. هر چقدر بیشتر مو ها را شستشو دهید، مو هایتان خشک تر می شود.

اگر مجبورید که هر روز مو های خود را شستشو دهید، می ‌توانید شستشوی موی خود را با یک نرم‌کننده همراه کنید. در نهایت بهترین راهکار این است که دو الی سه بار در هفته مو های خود را بشویید.

  • مراقب نوع شستشوی مو های تان باشید. از شامپو روی پوست سر استفاده کنید اما نرم کننده را فقط به ساقه و انتهای موی سر بزنید.
  • اگر موی ضخیم و زبر دارید، اول شستشوی طبیعی خود را انجام دهید و در مرحله بعد نرم کننده را روی مو های تان اعمال کنید.
  • اگر مو های بلندی دارید، اجازه دهید تا نرم کننده تمام شب روی موهایتان زیر کلاه حمام بماند. سپس صبح با شامپو و نرم کننده بشویید.
  • استفاده از شامپو و نرم کننده یک راه عالی برای مو های فر می باشد، زیرا فر مو های شما را مرطوب نگه می دارد و از وزی زیاد جلوگیری می کند.

4- انجام کارهایی مانند رنگ، هایلایت، صافی و فری دائمی را کاهش دهید و به مو های خود استراحت دهید تا تنفس کند. در موارد ذکر شده از مواد شیمیایی استفاده می شود که باعث خشکی و شکنندگی مو هستند.

بهتر است تا جایی که می ‌توانید از انجام این کارها دوری کنید و سعی کنید مو های خود را ریلکس و آرام نگه دارید تا آسیب کم تری ببینند.

  • از رنگ موی فاقد آمونیاک استفاده کنید. بهتر است برای انجام این کار به سالن مراجعه کنید تا یک فرد متخصص آن را انجام دهد و با موهای شما مهربان تر و ملایم تر رفتار کند. اگر موی بلند دارید، حتماً از رنگ موی آبرسان استفاده کنید.

دوره پیشنهادی: آموزش رنگ و مش مو با ارائه مدرک رسمی فنی حرفه ای

  • به جای این که به طور منظم هایلایت کنید، روش بالیاژ را انجام دهید. بالیاژ مو های شما را فقط از وسط به پایین هایلایت می کند. از آن جایی که ریشه مو کاملاً طبیعی باقی می ماند و مجبور نیستید که با آن ها کاری داشته باشید، در نتیجه موی شما طبیعی تر به نظر می رسد.
  • از ریلکسر های فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید. احتمالا این مواد به موهای شما آسیب برسانند، بنابراین نباید چند بار این کار را تکرار کنید.

5- مو های خود را در برابر عوامل مختلف مخصوصاً باد و خورشید محافظت کنید. هر دوی اینها عاملی برای شکنندگی و خشکی مو شما هستند.

اگر هوا گرم و آفتابی است، اسپری محافظت از مو در برابر اشعه فرابنفش را به مو های خود بزنید یا کلاه سر کنید. همچنین در فصل زمستان از کلاه های زمستانی استفاده کنید تا از خشکی موی شما جلوگیری شود.

  • از کرم نرم کننده قبل از شنا و کلاه شنا، هنگام آن استفاده کنید. تا موهایتان با کلر موجود در آب برخورد نکند و خشک نشود.
  • در فصل زمستان حتما از نرم کننده های غنی و آبرسان استفاده کنید. یک بار در هفته از یک نرم کننده عمیق برای آبرسانی بیشتر به مو های تان استفاده کنید.

6- با دقت موهای خود را شانه کنید. همیشه مو هایتان را از انتها شانه کنید و هرگز شانه کشیدن را از قسمت ریشه ها به سمت پایین، انجام ندهید.

همچنین مو های خود را زمانی که خیس هستند، شانه نکنید زیرا به راحتی باعث شکسته شدن و زبری مو شما می شود. به جای آن با استفاده از انگشت گره های مو خود را باز کنید.

زمانی که مو های خشک هستند، با استفاده از شانه دندانه پهن (برای مو های فر) شانه بزنید. که به توزیع روغن طبیعی مو کمک می کند. همچنین می توانید از اسپری یا کرم باز کننده گره برای شانه زنی راحت تر روی مو ها استفاده کنید.

حتما شما و اطرافیانتان هم تا به حال دچار مشکل خشکی مو شده اید. در چنین وضعیتی موها ظاهری نامناسب و نامطلوب دارند و فکرتان را حسابی درگیر خود می کنند .روش های مختلفی به منظور تقویت موها وجود دارد. و یکی از این روش ها هیدراته کردن موهای خشک می باشد. که روشی مناسب برای خشکی و آسیب دیدگی موها می باشد.

روش دوم: استفاده از ماسک و درمان ها

  • یک بار در هفته از درمان نرم کنندگی عمیق مو استفاده کنید. بعد از این که مو های خود را شستید، یک نرم کننده عمیق را انتخاب کنید و سپس آن را به مو های تان بزنید و مو ها را زیر کلاه حمام قرار دهید. ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل از شستن مو با نرم کننده، صبر کنید.
  • از یک اسپری ساده برای نرم کردن مو استفاده کنید. یک بطری اسپری را به اندازه دو سوم با آب و یک سوم نرم کننده پر کنید. سپس در بطری را ببندید، آن را تکان دهید تا مواد به طور کامل در یکدیگر ترکیب شوند و سپس این ترکیب را به مو های مرطوب خود اسپری کنید و از کرم نرم کننده استفاده کنید.
  • درمان با روغن گرم را یک راه حل سریع و آسان است. ۱ الی ۲ قاشق غذا خوری از یک روغن ( روغن نارگیل یا روغن زیتون ) را گرم و با شانه کشیدن به موهای تان اعمال کنید. سپس موی خود را با کلاه حمام بپوشانید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، روغن را از روی موهای تان شستشه و از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.
  • اگر موی خیلی ضخیم یا بلندی دارید، احتمالاً باید از روغن بیشتری استفاده کنید.
  •  برای این که ماسک تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، زیر آفتاب بنشینید یا از سشوار استفاده کنید زیرا گرما باعث می شود که روغن بیشتری به مو های تان جذب گردد.
  •  به جای این روش همچنین می توانید روغن ها را به موهای تان اعمال کنید و کلاه پلاستیکی حمام را سر کنید و روی آن سشوار را به روش مشابه استفاده کنید.

استفاده از ماسک روغن نارگیل و عسل

  •  از ماسک روغن نارگیل و عسل استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری عسل و روغن نارگیل را در ماکروویو قرار دهید، تا جایی که روغن نارگیل ذوب شود. آن را هم زده و با یکدیگر ترکیب کنید. سپس ماسک را به مو ها اعمال کرده و آن را شانه بزنید و یک کلاه پلاستیکی حمام را به سر کنید. ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت با استفاده از آب گرم و شامپو، مو های خود را شستشو دهید.
  •  می توانید به جای روغن نارگیل از روغن زیتون استفاده کنید.
  • عسل برای مو معجزه می کند، زیرا رطوبت و آب را داخل مو نگه می دارد.

تقویت و آبرسانی موها با استفاده از عسل و روغن و ماست

برای تقویت و آبرسانی مو ها از عسل، روغن و ماست استفاده کنید. یک کاسه کوچک بردارید، یک قاشق چای خوری، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم فنجان ماست یونانی را با یکدیگر ترکیب کنید.

سپس این ماسک را به مو های مرطوب خود بزنید و کلاه پلاستیکی حمام را سر کنید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت موهای خود را با آب گرم و شامپو شستشو دهید.

استفاده از ماسک تقویتی آووکادو برای موهای شکننده و خشک

اگر موی شکننده و خشک دارید، از ماسک تقویتی آووکادو و روغن استفاده کنید. آووکادوی رسیده را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.

برای تقویت بیشتر یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را به موی مرطوب بزنید و کلاه پلاستیکی حمام را به سر کنید. ۱۵ الی ۶۰ دقیقه صبر کنید و بعد از آن ماسک را بشویید.

استفاده از ماسک عسل و موز برای جلوگیری از شکنندگی موها

برای جلوگیری از شکنندگی و آبرسانی مو ها از ماسک عسل و موز استفاده کنید. یک عدد موز رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید.

صبر کنید تا اینکه ترکیب کمی نرم شود و هیچ اثری از سفتی موز باقی نماند. سپس این ترکیب را به مو هایتان بزنید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد کلاه حمام را سر کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید.

بعد از گذشت این مدت زمان ماسک را بشویید. موز داخل ماسک به بازیابی انعطاف پذیری مو ها و جلوگیری از شکنندگی مو کمک می کند.

روش سوم: مراقبت از سلامت مو

تقویت-و-آبرسانی-موها

  • می توانید استحکام و درخشندگی مو را از طریق خوردن مواد غذایی حاوی سیلیکا بازیابی کنید که یک ماده معدنی است و در مواد غذایی از جمله مارچوبه، فلفل دلمه ای، خیار، سیب زمینی و دیگر سبزیجات وجود دارد.
  • به اندازه کافی به بدن خود پروتئین و ویتامین برسانید. گوشت قرمز، تخم مرغ، ماست و لوبیا هم حاوی پروتئین هستند. ویتامین A, B, C, E و K هم برای سلامت مو بسیار مهم می باشند و در مواردی از جمله میوه، حبوبات، سبزیجات برگ دار و سبز یافت می شوند.
  • علاوه بر ویتامین ها باید اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بتاکاروتن، فولیک اسید، منیزیم و سولفور نیز در رژیم غذایی شما وجود دارد.
  • غذاهایی بخورید که حاوی اسید های چرب ضروری برای مبارزه با خشکی و شکنندگی مو می باشند. اسید های چرب ضروری در مواد غذایی از جمله ماهی هایی مثل ماهی سالمون، ساردین، تن ماهی، ماکرل و هرینگ یافت می شوند. همچنین این مواد غذایی در آووکادو، روغن زیتون، آجیل و بذر کتان نیز وجود دارند.
  •  تقریبا ۶ الی ۸ لیوان روزانه آب بنوشید. آب نه تنها برای سلامت بدن اهمیت دارد، بلکه برای سلامت مو هم بسیار مهم است. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، پوست و موی شما خشک خواهد شد.

توصیه متخصص

  • ماسک های نرم کننده ای را بر اساس نیاز موی خودتان انتخاب کنید. انواع مختلفی از ماسک‌ ها وجود دارند که می ‌توانید دقیقاً برای برآورده کردن نیاز مو های تان از آن ها استفاده کنید. مثلاً اگر به تازگی موی خود را رنگ کرده اید، می توانید از ماسکی استفاده کنید که موی شما را آبرسانی کنند و باعث شوند رنگ موهایتان ثابت شوند.
  • از موی خود مانند پوست تان مراقبت کنید. باید از موی خود با انتخاب پاک کننده، نرم کننده و ماسک های آبرسان و متناسب با نیاز های مخصوص موهایتان استفاده کنید. دقیقا همان کاری که برای پوست تان انجام می دهید.
  • یک درمان تخصصی برای آبرسانی عمیق مو امتحان کنید. اکثر سالن های آرایشی درمان های آبرسانی مو را پیشنهاد می ‌کنند که در این روش ها، یک ماسک روی مو قرار می گیرد و به آن گرما می دهند تا محصول بتواند به موی شما جذب شود. همچنین می توانید از همان سالن محصول را خریداری کنید و هر زمان که خواستید این درمان را در خانه انجام دهید.

چگونه برای مدت طولانی، بافت موی خود را هیدراته نگه داریم ؟

آیا احساس می کنید که مو های تان در فصل تابستان بافتی شبیه به پوشال پیدا می کند؟ آیا مو هایتان در فصل زمستان خیلی ایستا و وز می شود؟ اگر چنین است، احتمالا موی شما خیلی خشک و کم آب شده است. آبرسانی مو برای سالم نگه داشتن پوست سر حیاتی است؛ البته اگر می خواهید مشکلات مو را برطرف کنید.

درک آبرسانی مو

نوشیدن آب به تنهایی نمی تواند مو های شما را آبرسانی کند. آبرسانی مو نیازمند نوشیدن آب، رساندن آب به اندازه کافی به ریشه مو از طریق پروتئین، هومکتانت و رطوبت طبیعی در هوا است.

نگه داشتن محتوای کافی آب داخل مو، از خشکی و وزی و آسیب دیدگی آن جلوگیری می کند که انجام آن فقط از طریق آبرسان و مرطوب کننده ممکن نخواهد بود.

چرا مو نیاز به آبرسانی دارد + فواید

هر مویی که داشته باشید؛ اعم از موی نازک، موی ضخیم، موی زبر یا موی نرم؛ در هر صورت نیاز به آبرسانی دارید. موی خشک مشکلات دیگر از جمله شکنندگی، مو خوره، ریزش و از بین رفتن رنگ را ایجاد می‌ کند، زیرا ساقه مو تقریباً مرده است و نیاز به تقویت خارجی دارد.

در بعضی از موارد پوست سر شما هنگام دریافت نکردن روغن طبیعی به اندازه کافی و نگه نداشتن رطوبت داخل مو، خشک می شود.

سن، ژنتیک و دیگر وضعیت ها عاملی برای کاهش تولید چربی و خشکی مو هستند. برای مبارزه با این اتفاق موی شما نیاز به آبرسانی دارد.

گاهی اوقات ساختار مو به گونه ای است که رطوبت در ساقه مو به راحتی تبخیر می شود و آن را خشک می کند. هر ساقه مو در مرکز خود یک مغز دارد که داخلی ترین لایه محسوب می شود. لایه میانی را کورتکس می نامند که در اطراف مغز مو قرار گرفته است.

کورتکس قسمتی است که بافت، میزان فری ، انعطاف پذیری و شکل مو را تعیین می کند. اگر کوتیکول یا همان لایه خارجی کمی شل شود، رطوبت به راحتی از مو فرار می کند و در نتیجه مو های خشک، ضعیف و شکننده را به شما تحویل خواهد داد.

هر چه قدر که بیشتر مو ها را آبرسانی کنید، سالم تر می‌ مانند. زمانی که مو آبرسانی شده نگه داشته شود، ریزش مو کم تر می ‌شود و در نتیجه موی شما براق و شفاف می‌ گردد و موی قوی، ضخیم و سالمی خواهید داشت.

چگونه مو ها را آبرسانی کنیم؟

آبرسانی کردن موها به روش طبیعی

 از محصولات صحیح استفاده کنید

می توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی موادی برای آبرسانی و رطوبت دهی به مو ها هستند. روغن آووکادو، بادام، نارگیل و زیتون، آلوورا، شی باتر و گلیسیرین می ‌توانند به آبرسانی و رطوبت دهی مو ها کمک کنند.

حتما اطمینان حاصل کنید که نرم کننده های شما حاوی این مواد هستند تا بتوانند محتوای آب را داخل مو ها حفظ کنند.‌

 از شامپویی استفاده کنید که آبرسانی می کند

یک راه مناسب برای آبرسانی مو، استفاده از شامپوی آبرسان است که بدون از بین بردن روغن طبیعی مو ها، آن ها را تمیز می کند. فقط باید کمی آن را روی ساقه مو نگه دارید تا رطوبت از نرم کننده وارد مو شود.

روغن آرگان

روغن ها حاوی موادی هستند که به نرمی ساقه مو و جذب بیشتر روغن، برای آبرسانی و تقویت آن کمک می کنند. این روغن اعجاب انگیز و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب دیدگی مو جلوگیری می کنند.

همچنین ماده تشکیل دهنده بسیاری از شامپو ها، سرم های مو و نرم کننده ها می باشد. برای افزایش فواید آن می توانید چند قطره روغن آرگان را به مو های خود بزنید و رطوبت و لطافت را دوباره به مو ها برگردانید.

 روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از لیپید هایی است که لایه خارجی کوتیکول مو را نرم می کند. این روغن از طریق کورتکس و مغز ساقه مو جذب می شود و در نتیجه لطافت و رطوبت را به مو های شما هدیه می دهد. همچنین به کاهش وزی، خشکی و فری مو کمک می کند.

مطلب پیشنهادی: خواص روغن نارگیل برای پوست

 روغن بادام

روغن بادام حاوی ویتامین و پروتئین هایی است که ساقه مو را از طریق نزدیک ‌تر کردن سلول های کوتیکول به یکدیگر، تقویت می‌ کند.

همچنین به جلوگیری از شکنندگی مو کمک می کند. چند قطره روغن بادام را کف دست بریزید و آن را به مو ها بمالید یا اینکه آن را با دیگر ماسک های نرم کننده ترکیب کنید.

 از اسپری استفاده کنید

می ‌توانید اسپری مخصوص به موی خود را بسازید که ترکیبی از گلاب و آلوورا است. سپس هر روز آن را برای آبرسانی منظم روی مو های تمیز خود اسپری کنید.

همچنین می توانید آن را روی پوست سر استفاده کنید تا رشد سالم موی شما را افزایش دهد و ساقه های مو را در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند.

در استفاده از شامپو زیاده روی نکنید

اگر مکرراً مو های خود را شستشو دهید، احتمالاً بیشتر در معرض خشکی مو قرار بگیرید. شامپوی مخصوص موی خشک را استفاده کنید.

این شامپو ها حاوی هومکتانت مانند آلوورا یا روغن زردآلو هستند که رطوبت و آب را داخل مو ها نگه می دارند. از شامپو هایی که مخصوص موی خشک هستند، استفاده نکنید. شامپو های کرمی هم معمولاً برای موی خشک طراحی شده اند.

 نرم کننده را به شکل صحیح استفاده کنید.

هنگام استفاده از نرم کننده خسیس نباشید  زیرا قرار است مو های شما را آبرسانی کند. مو های خود را خیس کنید و سپس نرم کننده آبرسان را بدون هیچ شامپویی به مو های تان بزنید. یعنی حتماً نباید نرم کننده را بعد از شامپو استفاده کنید. با انجام چنین کاری مو های شما نرم می شود و پوست سر تان بعد از شستشو با آب تمیز تر می گردد.

  • با تغییر آب و هوا نرم کننده را نیز تغییر دهید. همچنین می توانید از انواع کرمی با مواد نرم کننده عمیق در فصل زمستان و مواد نرم کننده ملایم تر در فصل تابستان استفاده کنید.

 از ضد آفتاب استفاده کنید

حتماً باید اسپری یا سرم مویی را که مخصوص محافظت از مو در برابر اشعه فرابنفش خورشید هستند، استفاده کنید. همچنین می توانید کمی روغن ویتامین E (ضد آفتاب طبیعی)  را به مو های تان بزنید یا اگر قرار است شنا کنید، یا کلاه شنا به سر کنید، یا حتماً از آن استفاده کنید. اگر قرار است مدت زمان طولانی زیر نور آفتاب بمانید، حتما از کلاه و روسری استفاده کنید.

 مو های خود را با ماسک تقویت کنید

درمان های عمیق نرم کننده مو برای آبرسانی بسیار اثرگذار هستند. از تخم مرغ گرفته تا عسل، آووکادو، روغن زیتون و شیر دلمه شده که می توانید همه این ها را در آشپزخانه خود پیدا کنید و برای آبرسانی به مو های تان بزنید. این مواد را به شکل خمیر در بیاورید و سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی مو ها نگه دارید.

 استفاده از نشاسته آب برنج

زمانی که آب برنج را بعد از پختن می گیرید، می توانید مو های خود را با آن شستشو دهید تا ساقه های مو را تقویت کنید. آب برنج دارای یک ماده به نام اینوزیتول است که مو های شما را در قسمت مرکزی آبرسانی می ‌کند و آسیب ‌های آن را بازسازی می‌ کند. آب برنج را کل شب داخل یخچال قرار دهید و به صورت روزانه برای مو های آسیب دیده از آن استفاده کنید.

 از سرم مو و نرم کننده استفاده کنید

این دو روش آسیب دیدگی های ایجاد شده بر اساس درمان با مواد شیمیایی را بازیابی می کنند. نرم کننده ها را نیز می توانید روی مو های خیس و نیمه خشک بزنید.

چند وقت یکبار موی خود را آبرسانی کنم؟

در حالت ایده آل باید از ماسک یا درمان عمیق نرم کردن مو، حداقل یک بار در هفته استفاده کنید اما هر زمان که به مو های تان شامپو می زنید، حتماً سرم آبرسان یا نرم کننده آبرسان را برای رطوبت رسانی بیشتر روی مو هایتان به مدت چند دقیقه نگه دارید .

باید ها و نباید های آبرسانی مو

آبرسانی کردن موها

 بیشتر آب بنوشید.

نوشیدن آب نه تنها برای پوست مناسب است، بلکه کل بدن شما از فایده آن بهره مند می شود. در هوای گرم با نوشیدن آب بدن خود را از افزایش دمای بیش از حد محافظت کنید که اگر این دما به شدت بالا برود، خشکی مو های شما را در پی خواهد داشت.

 مو های خود را به شکل طبیعی خشک کنید

سشوار را فراموش کنید. فرقی ندارد که هوا چگونه است. فقط در شرایطی از سشوار استفاده کنید که قرار است به یک مراسم خاص بروید.

بعد از شستن مو ها آب اضافی آن را بگیرید و اجازه دهید که موی شما در معرض هوای آزاد خشک شود. همچنین می توانید از مدل مو های مخصوص موی نیمه خشک هم استفاده کنید و فر طبیعی مو های تان را نگه دارید.

 موهای خود را به شکل صحیح شانه بزنید.

مو های خود را هرگز هنگام خیس بودن شانه نزنید. بعد از این که نیمی از آن خشک شد، می ‌توانید سرم را به مو های تان اعمال کنید و بعد به آرامی از یک شانه بزرگ و دندانه پهن استفاده کنید تا گره خوردگی های مو را باز کنید.

 از استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی خودداری کنید

فرقی ندارد که این ماده شیمیایی، اسپری مو یا رنگ مو، صاف کننده یا حالت دهنده مو باشد. در هر صورت استفاده زیاد از این مواد شیمیایی موی شما را خشک می کند. از رنگ موی فاقد آمونیاک و محصولات فاقد مواد شیمیایی برای صاف کردن وزی مو استفاده کنید.

 موهای خود را از گرمای بیش از حد حفظ کنید.

اتو مو ، بابلیس و رول های گرمایشی و همچنین سشوار برای حالت دادن مو عامل اصلی خشکی و کم آبی هستند. می ‌توانید از محافظت کننده مو در برابر گرمای بالا استفاده کنید و از از بین رفتن آب طبیعی مو های تان جلوگیری کنید.

همچنین می توانید از محصولی استفاده کنید که از ساقه مو های شما در برابر گرمای زیاد محافظت کند و آن را قبل از استفاده از اتو مو و بابلیس، به مو های تان بزنید.

مقایسه رطوبت دهنده مو با هیدراته مو: تفاوت بین این دو چیست؟

 

رطوبت دهنده مو

 

 

هیدراته مو

 

 

رطوبت دهی مو لزوماً عاملی برای لطافت بیشتر لایه خارجی مو می‌ شود و آن را نرم می کند.

 

 

برای افزایش رطوبت در ساقه مو انجام می شود.

 

 

رطوبت دهنده های مو معمولاً حاوی مواد نرم کننده و روغن های حاوی آب هستند که رطوبت را داخل مو نگه میدارند.

 

 

محصولات هیدراته یا آبرسان مو، حاوی هومکتانت هایی مانند گلیسیرین هستند که می ‌توانند آب بیشتری را به مغز ساقه مو جذب کنند.

 

 

استفاده از رطوبت دهنده ها بعد از مواد هیدراته، راهی برای تضمین این است که آبرسانی موی شما مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.

 

 

هیدراته آب و دیگر مواد مغذی را به لایه های داخلی اضافه می کنند.

 

 

رطوبت دهی، مو ها را تقویت می کند.

 

 

موی فر نیاز به آبرسانی بیشتری نسبت به موی صاف دارد.

 

 

رطوبت دهنده های مو می توانند بر پایه آب یا روغن باشند.

 

 

دیگر هومکتانت های طبیعی که مو را آبرسانی می‌ کنند، شامل آب نارگیل، آلوورا و نارون کوهی هستند.

 

 

زمانی که از رطوبت دهنده مو استفاده می کنید، سطح شکنندگی آن کاسته می شود و رشد بهتری خواهد داشت.

 

 

محصولات هیدراته یا آبرسان ‌مو محتوای آب بیشتری دارند.

سخن آخر

عوامل زیادی هستند که موی شما را خشک می کنند. چیزی که مهم است، استفاده از محصولات صحیح آبرسان برای تقویت لایه های داخلی مو و هیدراته نگه داشتن آن است. از اقداماتی که موی شما را خشک می کند، دوری کنید که یک نکته بسیار بسیار مهم و حائز اهمیت است.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

نگهداري موهاي فر بسيار دشوار است و اگر به آن ها رسيدگي نشود حالت زيبايي ندارد، به همين دليل افرادي كه داراي موهاي حالت­ دار هستند علاقه زيادي به موهاي لخت دارند. براي از بين بردن فري مو حتما نبايد از مواد شيميايي استفاده كرد و يا هزينه ­ي زيادي پرداخت كرد؛ تنها چيزي كه مهم است دليل وزي موي شما مي­ باشد زيرا با دانستن آن مي­ توانيد از ماسك هاي خانگي هم استفاده كنيد و مشكل را حل كنيد. چيزي كه باعث وزي مو مي­ شود خشكي و آسيب­ هاي وارد شده به آن مي­ باشد. در مقاله “صاف كردن دائمي مو و کراتینه مو در منزل” به شما روش های صاف کردن مو در خانه را آموزش می دهیم .

همچنین آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان دوره های آموزش مراقبت و زیبایی مو شامل آموزش کراتینه مو ، آموزش رنگ مو و … را برگزار می کند.

صاف کردن مو خانگی

صافي با ماسك موهاي خانگي

اگر شما چند بار در هفته به حمام مي رويد و از شامپوهاي شيميايي استفاده مي­ كنيد چربي طبيعي سر خود را از بين برده و دچار وزي مو مي­ شويد. اگر شما تغذيه درستي داريد و آب به اندازه كافي مي­ نوشيد پس مي ­توانيد با خیال راحت به سراغ ماسك­ هاي خانگي بروید و به طور منظم روغن ­درمانی را انجام دهيد تا به موهاي سالم و صاف دست پيدا كنيد. خوشبختانه علاوه بر اين كه اين ماسك­ ها هزينه كمي دارند، عوارض كمتري هم نسبت به مواد شيميايي دارند اما با اين مزايا يك عيبي هم دارد آن هم اين كه در دراز مدت تاثير خود را مي­ گذارد و نیاز به صبر خواهد داشت.

اموزش کراتینه مو با مواد طبیعی

آموزش کراتینه مو خانگی با تخم­ مرغ

تخم ­مرغ يكي از مواد ضروري براي سلامت و براقي مو به شمار مي­ آيد زيرا هم زرده و هم سفيده آن سرشار از موادمغذي مانند پروتئين و ويتامين­ هاي ضروري و مواد معدني مي ­باشد؛ به همين دليل مي­تواند تمام نيازهاي پوست سر شما را تامين كند.

استفاده از تخم ­مرغ نه تنها براي رشد موها مفيد است بلكه گنجاندن آن در رژيم غذايي از ريزش مو نیز جلوگيري مي­كند؛ همچنين براي مشكلاتي از جمله خارش ­سر، شوره ­سر، پيشگيري از سفيدي زود رس ­مو، خشكي و موخوره موثر مي­ باشد. در ادامه ترکیب چندین ماسک مو با تخم مرغ را آموزش دهید.

ماسك تخم مرغ جز ساده ترين ماسك­ ها مي­ باشد. اگر شما هم مي­ خواهید موهايي پرپشت و سالم داشته باشيد بايد ٢ يا ٣ بار در هفته از اين ماسك استفاده كنيد تا نتيجه مطلوب را بدست آوريد.

مواد لازم:

  • يك يا دو عدد تخم مرغ
  • كاسه يا ظرف شيشه اي
  • يك چنگال
  • كلاه حمام یا رنگ

طرز تهيه:

ابتدا تخم مرغ را درون كاسه شيشه­ اي بشکنید و سپس با چنگال به خوبي هم بزنيد تا كف كند بعد از آن ماسك را روي سر ريخته و ماساژ دهید و پس از آن كه موها را به خوبي به ماسك آغشته كرديد، كلاه حمام را سرتان کنید و به مدت ٣٠ دقيقه تا يك ساعت صبر کنید در آخر به حمام رفته و با آب و شامپو موها را شستشو دهید.

صاف کردن مو با تخم مرغ

آرد برنج و تخم مرغ

زماني كه تخم­ مرغ با آرد برنج تركيب مي ­شود براي صاف كردن مو بسيار مفيد است. اين تركيب چربي سر را كاهش مي ­دهد زيرا منافذ باز پوستي را تنگ مي­كند، سرشار از ويتامين B است. و همچنين وزي مو را كاهش مي­ دهد و از شكنندگي مو جلوگيري می کند.

مواد لازم:

  • يك عدد سفيده تخم مرغ
  • ٣ قاشق آرد معادل ٤٥ گرم آرد
  • كاسه شيشه ­اي
  • قاشق

طرز تهيه:

ابتدا سفيده تخم مرغ و آرد را درون كاسه شيشه ­اي مخلوط کنید، وقتي آن دو به خوبي تركيب شدند؛ مو را به تركيب آغشته کرده و پس از آن مو را شانه بزنید و به مدت يك ساعت صبر کنید؛ در آخر با آب و شامپو شستشو دهید.

شير و تخم ­مرغ:

اين ماسك را بايد ماهي يكبار استفاده کنید.

مواد لازم:

  • يك يا دو عدد تخم مرغ
  • ١/٤ تا ١فنجان شير
  • آب يك عدد ليموترش
  • ٢ قاشق روغن زيتون
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق
  • كيسه پلاستيكي

طرز تهيه:

در ابتدا به اين نكته توجه كنيد كه اگر داراي موهاي خشك هستيد از زرده تخم مرغ و اگر داراي موهاي چرب هستيد از سفيده تخم­ مرغ و اگر داراي موهاي معمولي هستيد مي توانيد از كل تخم ­مرغ استفاده كنيد.

در مرحله اول تخم ­مرغ را در كاسه بشكونيد و خوب به هم بزنيد و سپس به ترتيب شير، روغن زيتون و آبليمو را اضافه كنيد و هم بزنيد تا خوب مخلوط شود. بعد از آن كل­مو را به ماسك آغشته كنيد و روي آن يك كيسه پلاستيكي بكشيد، ١٥ دقيقه صبر كنيد و سپس موهايتان را با آب و شامپو شستشو دهيد.

به این چند نکته توجه کنید:

  • سرتان را حتما با آب ولرم آبكشي كنيد.
  • از آبليمو به مقادير زياد استفاده نكنيد.

دوره کراتینه مو

تخم­ مرغ و روغن­ زيتون:

روغن ­زيتون خاصيت نرم ­كنندگي دارد و از ريزش مو جلوگيري مي­ كند؛ علاوه بر اين­ ها اين تركيب خوشبوكننده، ترميم ­كننده و پاك­ كننده باكتري­ ها نيز مي ­باشد.

مواد لازم:

  • يك يا دو عدد تخم مرغ
  • ٢ قاشق غذاخوري روغن زيتون
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق

نكته: اگر داراي موهاي خشك هستيد از زرده تخم­ مرغ استفاده كنيد زيرا حاوي چربي است و اگر داراي موهاي چرب هستيد از سفيده تخم­ مرغ استفاده كنيد زيرا چربي اضافه سر را از بين مي­ برد و مو را درخشان و نرم مي كند.

طرز تهيه:

ابتدا تخم­ مرغ را درون كاسه بشکنید و سپس به آن روغن­ زيتون اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا مخلوط يك دستي بدست آيد؛ بعد از آن موها را نم دار كرده و تركيب را روي مو اعمال کنید، به مدت ٢٠ دقيقه صبر كنيد و در آخر موهاي­تان را با آب سرد و شامپو شستشو دهيد.

در صورتی که میخواهید با کراتینه کردن موهای خود را صاف کنید مقاله کراتینه مو مزایا و معایب آن را بخوانید.

تخم­ مرغ و روغن بادام:

استفاده منظم از اين ماسك علاوه بر تقويت مو باعث افزايش حجم آن مي­شود زيرا حاوي اسيدهاي چرب مي­باشد. اين روغن بادام قابليت پاك كنندگي باكتري­ ها و قارچ­ هاي پوست سر را دارد. روغن موجود در اين ماسك به دليل منيزيمي كه دارد از ريزش مو جلوگيري کرده و همچنين براي بهبود عملكرد فوليكول هاي مو بسيار مفيد است و رشد مو را افزايش مي­دهد. ويژگي خوب ديگري كه دارد اين است كه مواد مورد نياز آن ارزان و در دسترس عموم مي­باشد .از اين ماسك بايد هفته اي يكبار استفاده شود.

مواد لازم:

  • يك يا دو عدد تخم مرغ
  • ١/٤فنجان روغن بادام معادل ٢٠عدد بادام
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق

طرز تهيه:

ابتدا تخم مرغ را درون كاسه شيشه ­اي بشكنيد سپس روغن بادام را به آن اضافه كنيد. (اگر از بادام خام استفاده مي­كنيد ابتدا بايد آن­ها را خيس كرده و سپس پوستشان را جدا كنيد و آن را حسابي بكوبيد) اين تركيب را كه به خوبي مخلوط كرديد روي موها اعمال کرده و به مدت ٤٠ دقيقه صبر كنيد و در آخر موها را با آب و شامپو شستشو دهيد.

شير

در بين ماسك­ هاي خانگي گفته شده اين ماسك نيز جز مغذي­ترين آن­ها مي­ باشد. شير حاوي پروتئين و ليپيد است كه در نرمي و درخشندگي مو موثر است. يكي ديگر از اجزاي مهم شير، كلسيم است كه از ريزش مو جلوگيري مي­كند علاوه بر اين ها شير توانايي افزايش توليد كراتين در موها را دارد. اين ماسك به دليل موادي كه دارد و طرز استفاده­ اش جز ساده ­ترين ماسك­ ها مي­باشد.

مواد لازم:

  • به مقدار مورد نياز شير

طرز تهيه:

اين ماسك را بايد ١٥ دقيقه قبل از حمام به موهاي خود اسپري كنيد و با دست ماساژ دهيد و موها را شانه بزنيد؛ پس از گذشت اين زمان موها را با آب و شامپو شستشو دهيد.

استفاده از شیر برای صاف کردن مو

شير، عسل و توت­ فرنگي

هر كدام از مواد تشكيل­ دهنده اين ماسك داراي خواص منحصر به فردي هستند كه با هم مي­ توانند تمامي آسيب­ هاي وارد شده به مو را ترميم كنند. عسل يك آبرسان طبيعي است و به دليل خاصيت ضدقارچي و ضدباكتريايي كه دارد پوست سر را لايه ­برداري مي­كند. توت­ فرنگي هم به دليل آنتي­ اكسيدان و ويتامين c كه دارد باعث درخشندگي مي­ شود و همچنين لايه بردار خوبي نیز است.

مواد لازم:

  • يك فنجان شير
  • به مقدار مورد نياز عسل
  • ٢ عدد توت فرنگي
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق
  • چنگال

طرز تهيه:

ابتدا توت­ فرنگي ­ها را با چنگال له كنيد سپس درون كاسه شيشه ­اي ريخته و با عسل و شير به خوبي مخلوط كنيد. زماني­ كه تركيب يك دستي پديد آمد آن را روي پوست سر بماليد و به مدت ٢٠دقيقه صبر كنيد و در آخر موهايتان را با آب سرد و شامپو شستشو دهيد.

ماسك عسل و شير

شير و عسل يك تركيب فوق­ العاده تقويتي است كه موها را لخت مي­كند عسل التهاب زخم­ هاي سر را كاهش خواهد داد. اين ماسك به افرادي كه داراي موهاي خشك هستند توصيه مي­ شود.

مواد لازم:

  • يك تا سه قاشق عسل
  • يك ليوان شير
  • كاسه شيشه اي

طرز تهيه:

در ابتدا عسل و شير را درون كاسه شيشه ­اي ريخته و به خوبي هم بزنيد سپس تركيب را روي موهاي خود ماليده و به مدت ١٥ دقيقه تا يك ساعت ماساژ دهيد، پس از گذشت اين زمان بايد موها را با آب گرم و شامپو شستو دهید.

عسل

عسل خواصی دارد که باعث ترميم موهاي آسيب ديده و نرمی مو مي­ شود و رشد آن ها را افزايش مي­ دهد، همچنین به دليل خاصيت آنتي­ اكسيداني كه دارد از سلامت موها محافظت خواهد کرد.

مواد لازم:

  • به مقدار مورد نياز عسل
  • كاسه شيشه اي
  • روغن نارگيل
  • روغن زيتون
  • آووكادو
  • تخم­ مرغ
  • شير
  • موز

طرز تهيه:

ابتدا بايد مقداري عسل را با هر يك از مواد دلخواه ای كه مي­ خواهيد از جمله روغن نارگيل، روغن زيتون، آووكادو، تخم مرغ، شير، موز و … تركيب كنيد و سپس روي موي سر خود بماليد و بعد از گذشت چند دقيقه با آب و شامپو شستشو دهید.

نكته: شما مي ­توانيد حتي با اضافه كردن عسل به شامپوی خود اثرات آن را بر روي موهاي­تان ببينيد. اگر با اين شامپو هفته­ اي ٢ بار سر خود را شستشو دهيد؛ پوست سرتان را به طور فوق­ العاده اي پاكسازي كرده ­ايد.

عسل-و-صافی-مو

موز، شيرلخته، عسل و روغن زيتون

موز مي­ تواند فوليكول­ هاي مو را ترميم كند و خشكي سر و موخوره را از بین ببرد. شما همچنین مي ­توانيد با تركيب چند ماده­ي ديگر به اين ماده كه خود داراي ويتامين هاي A،B،K است، خواص آن را افزايش دهيد و يك تركيب تقويتي درست كنيد. حال با تركيب اين ماده با موادي ديگر مانند عسل، روغن زيتون و شير پرچرب مي توانيد ماسكي را به­ دست آورید كه مو را لطيف تر، شكنندگي مو را كمتر و آن­ها را حجيم تر مي­ كند.

مواد لازم:

  • ١ يا ٢ عدد موز
  • به مقدار مورد نياز شير پرچرب
  • ٢ قاشق غذاخوري روغن زيتون
  • نصف قاشق غذاخوري عسل
  • كاسه شيشه اي
  • كلاه رنگ

طرز تهيه:

اول از همه موز را به كمك چنگال له كنيد سپس روغن زيتون، عسل و شير را به آن اضافه كنيد و خوب به هم بزنيد تا مخلوط يكدستي به شما بدهد. بعد از آن ماسك را روي موها بزنيد و آن را شانه بزنيد و سپس كلاه رنگ را روي آن قرار داده و پس از گذشت نيم ساعت يا ١٥ دقيقه به حمام رفته و موهاي­تان را با آب سرد و شامپو بشوييد. بايد هفته اي يكبار از این ماسک استفاده کنید تا تاثير مطلوب آن را ببینید.

ترکیب موز و عسل

زماني كه اين دو با يكديگر مخلوط مي شود هر كدام ويژگي­ هاي خود را حفظ كرده و وظيفه مشخصي را بر عهده دارند. براي مثال عسل رطوبت مو را حفظ و موها را آبرساني کرده همچنین وزي مو را از بین خواهد برد. موز موها را حجيم تر از قبل مي­كند، به همين دليل است كه اين ماسك براي افرادي كه تار موي نازكي دارند پيشنهاد مي­شود.

مواد لازم:

  • نصف قاشق غذاخوري عسل
  • يك عدد موز
  • كاسه شيشه اي
  • كلاه رنگ

طرز تهيه:

ابتدا موز را به خوبي له كنيد سپس عسل را به آن اضافه كنيد و به خوبي هم بزنيد تا مخلوط يكدستي عمل آيد؛ بعد از آن ماسك را روي موهاي خود قرار دهيد و كلاه رنگ را رويش بگذاريد و به مدت ٢٠ تا ٣٠ دقيقه صبر كنيد و پس از گذشت اين زمان موهاي خود را با آب سرد آبكشي كنيد و به حالت عادي شروع به شستن موهاي­تان كنيد.

ترکیب ليمو و عسل

ترکیب ليمو و عسل با داشتن خاصيت ضدباكتريايي و آنتي­اكسيدان نه تنها براي سلامت بدن مفيد است بلكه براي تقويت مو نيز به كار مي­رود. همانطور كه مي­دانيد عسل وظيفه آبرساني به مو را به عهده دارد. آبليمو نیز اسيدهاي چرب اضافي مو را از بين مي­ برد.

مواد لازم:

  • ١ تا ٢ قاشق غذاخوري آبليمو تازه
  • ١ تا ٢ قاشق غذاخوري عسل
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق

طرز تهيه:

ابتدا آب ليموهاي تازه را به اندازه دو قاشق غذاخوري بگيريد و در ظرف بريزيد و سپس دو قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد اين دو را به خوبي هم بزنيد تا مخلوط يك دستي پديد آيد، بعد از آن ماسك را روي موهاي خود قرار داده و به مدت ٢٠ دقيقه صبر كنيد و سپس با آب ولرم آبكشي كنيد.

ترکیب ماست و عسل

با مخلوط ماست و عسل مي­توانيد آسيب­ های مو را به حداقل برسانید. ماست داراي انواع ويتامين­هاي B مي باشد كه براي مو بسيار مفيد است و در رشد آن حائز اهميت است و همچنین خاصيت ضدباكتريايي دارد كه به عنوان لايه­ بردار عمل مي­كند. عسل نيز از سفيدي زودرس مو جلوگيري مي­كند.

مواد لازم:

  • ٢ قاشق غذاخوري عسل
  • نصف فنجان ماست
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق

طرز تهيه:

ابتدا عسل و ماست را درون كاسه ريخته و خوب به هم بزنيد تا تركيبي كرم مانند به شما بدهد و سپس از ريشه تا ساقه مو را به ماسك آغشته کرده و پس از آن كه تمام مو را با ماسك پوشانديد، شروع به ماساژ دادن مو كنيد. به مدت ١٥ تا ٢٠ دقيقه اين كار را ادامه دهيد و با آب ولرم شستشو دهید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

آووكادو

آووكادو براي افرادي كه داراي موهاي خشك و آسيب ديده هستند بسيار مفيد است زيرا بر خلاف نرم­ كننده­ هاي شيميايي كه سطح مو را مرطوب مي­ كنند اين ماده از عمق، مو را مرطوب مي­ كند و مانع از خشكي آن مي شود. آووكادو همچنین داراي اسيدهاي چرب است كه براي مو ضروري مي ­باشد. آووكادو سرشار از ويتامين­ ها از جمله E است كه خاصيت آنتي­ اكسيداني دارد و از مو در برابر راديكال­ هاي آزاد محافظت مي­كند.

مواد لازم:

  • ١ عدد آووكادو
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق
  • كيسه پلاستيكي

طرزتهيه:

ابتدا بايد پوست و هسته آووكادو را از هم جدا کنید و سپس قسمت گوشتي را به كمك قاشق له کنید، به طوري كه مخلوط صافي به ما بدهد پس از آن روي سر اعمال کرده و کلاه بپوشید و پس از 30 دقیقه با شامپو و آب ولرم شستشو دهید.

آواکادوو

ترکیب آووكادو و ماست

ماست داراي خواص نرم­ كنندگي است و انواع ويتامين مورد نياز مو را تامين مي­ كند. همچنين آووكادو با نفوذ به عمق مو آبرساني به مو را به خوبي انجام مي­ دهد.

مواد لازم :

  • نصف يك عدد آووكادو
  • ١ فنجان ماست
  • كلاه حمام یا رنگ
  • قاشق
  • كاسه شيشه اي

طرز تهيه:

ابتدا هسته و پوست آووكادو را جدا كنيد و قسمت گوشتي را به خوبي له كنيد و سپس ماست را به آن اضافه کرده و هم بزنيد تا مخلوط يكنواختي به شما بدهد و پس از آن موها را به ماسک به دست آمده آغشته كنيد و سرتان را با كلاه حمام به مدت ٢٠ دقيقه بپوشانيد. پس از گذشت اين زمان سرتان را با آب خنك و شامپو شستشو دهيد و پس از آن با يك حوله آب اضافه موها را بگیرید.

ترکیب آووكادو و روغن زيتون

روغن زيتون با چربي كه دارد مي­ تواند چربي­ هاي سر كه بر اثر مصرف زياد مواد شيميايي از بين رفته اند را بهبود بخشد.

مواد لازم:

  • ١ عدد آووكادو
  • ٢قاشق غذاخوري روغن زيتون
  • ٢ تا ٣ قطره روغن اسطوخدوس
  • كلاه حمام یا رنگ
  • كاسه شيشه اي
  • سشوار

طرز تهيه:

در ابتدا پوست و هسته آووكادو را جدا كرده و قسمت باقي مانده را له كنيد پس از آن باقي مواد را به آن اضافه كنيد و هم بزنيد تا مخلوطي يكنواخت به شما بدهد. سپس ماسك را روي موهاي خود بريزيد و ماساژ دهيد و با كلاه حمام سر خود را بپوشانيد و به مدت ١٥ دقيقه با سشوار به موها حرارت دهيد و ٣٠ دقيقه تا ٤٥ دقيقه بعد از آن صبر كنيد و در آخر موهايتان را با آب و شامپو شستشو دهيد و با حوله آب اضافي موهايتان را بگيريد. اين ماسك را هفته ای يكبار تکرار کنید.

ترکیب آووكادو، موز و روغن نارگیل

روغن نارگيل چربي­ هاي از بين رفته سر را بهبود مي­ بخشد.

مواد لازم:

  • ١ عدد موز
  • نصف يك عدد آووكادو
  • مقدار كمي روغن نارگيل
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق

طرز تهيه:

ابتدا پوست موز و آووكادو را جدا كنيد سپس به خوبي هر دو را با هم مخلوط كنيد پس از آن كمي روغن نارگيل اضافه كنيد و به خوبی هم بزنيد تا مخلوط يكدستي به شما بدهد. بعد از آن موها را به ماسك آغشته كنيد و به مدت ١٠ الي ١٥دقيقه صبر كنيد در آخر سر خود را با آب و شامپو شستشو دهيد.

روغن گرم شده

اگر موهای چربی ندارید، روغن درماني به شما پيشنهاد مي شود زيرا روغن ها سرشار از مواد مغذي، ويتامين ها و اسيدهاي چرب هستند كه مي­توانند مواد مورد نياز موهاي شما را تامين كنند.

برای انجام این روش درمانی بايد مراحل زير را انجام دهيد:

اول بايد چند قطره از روغن مورد نظر را روي كف دست بريزيد و دست هايتان را به يكديگر بماليد تا روغن گرم شود؛ از ساقه مو شروع كرده و تا بالا و نزدیک به ریشه موها ادامه دهید و هر گاه حس كرديد روغن كف دستتان تمام شده دوباره چند قطره بريزيد و گرمش كنيد و به موهاي خود اعمال کنید. اگر وقت نداريد كه مدت زمان زيادي روغن روي سرتان بماند مقداري روغن به سر انگشتانتان بزنيد و به كف سر بماليد و در آخر موهايتان را شانه بزنيد و با آب و شامپو شستشو دهيد.

روغن نارگيل

روغن نارگيل به دليل پروتئين­ هايي كه دارد باعث ضخيم شدن تارهاي مو مي­ شود و همچنين كار آبرساني به مو را انجام مي دهد. اين روغن مانع از ایجاد پوسته و شوره سر مي شود. براي آن كه بتوانيد نتيجه آن را روي موهاي خود ببينيد بايد یک شبانه روز روی موهای خود بگذارید سپس آبكشي كنيد. اين ماسك را بايد حداقل هفته ای يكبار تکرار کنید ؛ همچنين مي توانيد براي آن كه سريع تر جواب بگيريد از كمي آبليمو هم استفاده كنيد.

روغن كرچك

روغن كرچك نيز براي مو بسيار مفيد است زيرا مانع از شكنندگي موها مي شود و چربي مورد نياز پوست سر را تامين مي كند و در حالت دادن به موها بسيار تاثيرگذار است. اين روغن خاصيت ضد قارچي و ضد باكتريايي دارد كه روي سر به عنوان يك لايه بردار عمل مي­كند و پوست سر را از هرگونه آلودگي پاك مي كند و مانع از ورود هر گونه آلودگي خواهد شد. همچنین ماده بسيار مناسبي براي رطوبت سر است زيرا آبرسان بسيار قوي مي باشد و رشد موها را افزايش مي ­دهد و مانع از خشكي سر نیز خواهد شد.

روغن-درمانی-مو-صاف

روغن نارگيل ، نشاسته ذرت و آبليمو

اين تركيب همه ­ي ويتامين­ هاي مورد نياز مو را تامين مي­ كند و باعث صافي مو نیز خواهد شد.

مواد لازم:

  • ٤ قاشق غذاخوري آبليمو
  • يك فنجان روغن نارگيل
  • ٣-دو قاشق غذاخوري روغن زيتون
  • ٣ قاشق چاي خوري نشاسته ذرت
  • ظرف
  • قاشق
  • یک عدد كيسه پلاستيكي یا کلاه رنگ

طرز تهيه:

ابتدا تمامي مواد را درون ظرف ريخته و روي شعله ملايم قرار داده و با هم تركيب كنيد تا حالت خميري بدست آيد و سپس روي موي خود بماليد و رويش را بپوشانید. به مدت يك الي دو ساعت صبر كنيد سپس موها را با آب ولرم و شامپو آبكشي كنيد.

روغن گل ياسمن و روغن زيتون

روغن زيتون موها را براق و مرطوب مي­كند و وظيفه آبرساني به مو را بر عهده دارد تا مو سالم تر شود. همچنين گل ياسمن در صافي مو نقش به سزايي دارد؛ اين تركيب موهاي شما را سالم و صاف می کند.

مواد لازم:

  • ٢ قاشق غذاخوري روغن زيتون
  • ٥ تا ٦ قطره روغن گل ياسمن
  • كاسه شيشه ­اي
  • ٢ قاشق غذاخوري نرم كننده طبيعي

طرز تهيه:

نرم كننده، روغن زيتون و ياسمن را درون ظرف ريخته و با هم مخلوط كنيد و آن را بعد از شستن موها به سر بزنيد و ٢٠ دقيقه بگذاريد و سپس با آب و شامپو شستشو دهيد.

مقالات پیشنهادی : هیدرودرمی مو

 

روغن نارگيل و روغن زيتون

اين ماسك به افرادي كه داراي موهاي خشك و آسيب ديده هستند توصيه مي ­شود.

مواد لازم:

  • ٢ قاشق غذاخوري روغن نارگيل
  • يك قاشق غذاخوري روغن زيتون
  • كاسه شيشه ­اي

طرز تهيه:

ابتدا هر دو روغن را درون ظرف ريخته و با هم مخلوط کنید. سپس روي مو و پوست سرتان اعمال نمایید و به مدت ١٥ دقيقه صبر کنید و در انتها با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

ترکیب ويتامين E و روغن نارگيل

ويتامين E نه تنها براي سلامتي بدن مفيد است بلكه براي مو خاصيت هايي دارد كه يكي از اين خواص آنتي اكسيدان بودن آن است؛ اين ويتامين رشد مو را تحريك كرده و فوليكول­هاي آسيب ديده مو را بهبود مي­ بخشد. باعث ترمیم موخوره، كاهش سرعت پيري و سفيدي زود رس مو مي­ شود. روغن نارگيل چربي مورد نياز مو را ترميم مي كند و مانع از خشكي و وزي مو خواهد شد.

مواد لازم:

  • كپسول ويتامين E
  • كاسه شيشه ­اي
  • روغن نارگيل

طرز تهيه:

ابتدا كپسول ويتامين E را سوراخ كرده و مايع درون آن را با روغن نارگيل مخلوط كرده و محلول به دست امده را روي مو و پوست سر بزنيد و ماساژ دهيد و به مدت ٣٠دقيقه صبر كنيد، پس از گذشت اين زمان موهاي خود را با آب گرم و شامپو شستشو دهيد.

آبكشي مو با سودا

آبكشي موها با موادي كه داراي سودا مي­ باشند باعث از بين رفتن شوره و خارش سر مي ­شوند، موي سر را نرم و لطيف و چربي آن را کنترل خواهد کرد. سودا همچنین سلول­ هاي مرده كف سر را از بين مي برد و باعث رشد سلول هاي جديد خواهد شد. اين ماده هنگام استفاده از رنگ مو بسيار موثر است زيرا نقش يك فعال كننده را ايفا مي­كند. اين عمل زماني نتيجه دارد كه حداقل بین ٣ الي ٤ دفعه تكرار شود.

سودا با نمك

در اين تركيب به ١٠ قاشق غذاخوري نمك و ١قاشق غذاخوري سودا نياز داريم كه آن را با ٢٠٠ گرم آب مخلوط كنيم. سپس بر روي موها زده و به مدت ٢٠ دقيقه صبر کنید و در آخر با آب زياد يا جوشانده بابونه بشوييد.

سودا با كفير

در اين نوع ماسک، به ٥ قاشق غذاخوري سودا و ٢٠٠ گرم كفير نياز داريم وقتي كه اين تركيب بدست آمد، آن را ٢٠ دقيقه روي موهاي خود ماساژ دهید و در آخر با آب گرم و شامپو شستشو دهید.

سودا با شامپو

در اين تركيب به ٧ قاشق غذاخوري و ٥٠ ميلي ليتر شامپو و ١٠٠ گرم آب گرم نياز است تا با يكديگر مخلوط كرده و به مدت ٧ دقيقه روي موها اعمال نمایید و پس از آن با آب شستشو دهید.

مقاله پیشنهادی : ریباندینگ مو چیست ؟

سودا با آبليمو

ابتدا مقداري سودا را با آب مخلوط کنید و روي مو ها و پوست سرتان اعمال نمایید و پس از چند دقيقه با آبليمو و آب ولرم شستشو دهید.

اموزش کراتینه مو با مواد طبیعی

آلوئه ورا

اين گياه به قدري براي سلامت موها مفيد است كه موهاي آسيب ديده را همانند روز اول ترميم مي­ كند؛ براي اين ماسك بايد از ژل خالص آلوئه ورا استفاده كنيد. اين ژل چربي اضافي مو را از بين مي­برد و التيام دهنده التهاب سر است.

مواد لازم:

  • يك فنجان آلوئه ورا
  • يك قاشق غذاخوري روغن نارگيل
  • يك قاشق غذاخوري روغن زيتون
  • يك فنجان آب
  • بطری اسپری

طرز تهيه:

ابتدا آلوئه ورا و انواع روغن های مورد نظر را با يكديگر تركيب كنيد و در ظرف اسپري مانند بريزيد و سپس قبل از حمام به موهاي خود اسپري كنيد.

آلوئه ورا

جو و آلوئه ورا

جو دو در رشد موها بسيار موثر است و ويتامين ­ها و پروتئين هاي مورد نياز مو را تامين مي­كند؛ آلوئه ورا نیز رشد مو را تحريك مي­ كند. همچنین اين دو در كنار هم تاثير زيادي در صاف كردن مو دارند.

مواد لازم:

  • ٢ قاشق سوپ خوري جو (یا جو دوسر)
  • يك عدد آلوئه ورا
  • كاسه شيشه ­اي
  • قاشق

طرزتهيه:

ابتدا جو را با آلوئه ورا مخلوط كرده تا حالت خميري به دست آيد و سپس آن را روي موهاي خود را بماليد و ماساژ دهيد و ٢٠ دقيقه صبر كنيد و در آخر با آب سرد شستشو دهید.

سركه سيب و آب

يكي ديگر از تقويت كننده ­هاي خانگي براي مو تركيب سركه سيب و آب مي ­باشد. اين تركيب علاوه بر آن كه براي بدن نيز فوايدي دارد براي پوست و مو نيز همينطور است. اين تركيب مانع از ريزش مو مي شود. اين ماده خاصيت ضد باكتريايي دارد و به عنوان نرم كننده عمل مي­كند.

مواد لازم:

  • نصف فنجان سركه سيب
  • نصف فنجان آب ولرم
  • كاسه شيشه­ اي

طرز تهيه:

ابتدا سركه سيب و آب را با يكديگر مخلوط كرده و به شامپوي خود اضافه كنيد و زماني كه مو مرطوب است به موها بزنيد، سپس ١٢ دقيقه صبر كنيد و موهاي تان را ماساژ دهيد  و در آخر با آب شستشو دهيد.

اين ماسك را بايد دو يا سه بار در هفته استفده کنید تا شاهد نتیجه آن باشید.

شیرنارگیل و آبلیمو:

این ترکیب دارای خواصی است که عبارتند از: نرم کنندگی مو، استحکام آن و همچنین رشد مو؛ این فواید در کنار هم باعث به وجود آمدن موهای سالمی می­شود. این ماسک همچنین شوره سر را درمان می­کند.

مواد لازم:

  • یک فنجان شیر نارگیل
  • یک قاشق چای­خوری آبلیمو
  • کاسه شیشه ­ای

طرز تهیه:

یک فنجان شیر نارگیل را با آبلیمو درون کاسه شیشه ای مخلوط کرده و روی موها اعمال کرده و به مدت ٥ دقیقه ماساژ دهید، در آخر با آب ولرم و شامپو بشویید.

این ماسک را باید دو بار در هفته اعمال کنید تا نتایج خوبی به دست آورید.

كرفس:

كرفس سرشار از ويتامين A است كه باعث تقويت و افزايش رشد موها مي­شود. اين نوع درمان نوشيدني است به طوري كه اگر در هفته ٢ يا ٣ بار بنوشيد نه تنها به سلامت گوارش و بدن خود كمك كرديد بلكه باعث تقويت موهاي­تان نیز خواهد شد.

مواد لازم:

  • ١٠٠ گرم كرفس خام
  • دستگاه آبميوه گيری
  • ليوان

طرز تهيه:

قبل از هر كاري بايد كرفس ها را خوب پاك كرده و بشوييد و سپس آن ها را درون دستگاه آبميوه گيری ریخته و آبشان را بگيريد و درون ليوان پر کنید؛ در آخر نوشيدني به دست آمده را بنوشيد.

قرص آسپرين

قرص آسپرين به قدري براي موها مفيد است كه و آن­ها را پرپشت و زيبا مي­كند كه به آن قرص پرپشتي مو نيز مي­گويند. اين قرص علاوه بر اندازه موها در از بين رفتن شوره هاي سر نيز تاثيرگذار است.

اين روش داراي دو نوع مي باشد:

نوع اول

مواد لازم:

  • ٨ عدد قرص آسپرين
  • ٢-يك گالن آب گرم
  • كاسه شيشه­اي
  • قاشق
  • بطری اسپري

طرز تهيه:

قبل از هر كاري بايد ابتدا قرص هاي آسپرين را پودر كنيد و با آب گرمي كه داريد تركيب كنيد و درون ظرف اسپري مانند خود بريزيد و بعد از حمام كه موهايتان داراي رطوبت مي باشد­ روي سرتان بريزيد. این کار را هر شب انجام دهید.

صافی مو

نوع دوم

مواد لازم:

  • ٣ عدد قرص آسپرين
  • ٣ قاشق غذاخوري شامپو
  • يك كاسه شيشه­اي

طرز تهيه:

اول بايد آسپرين ها را پودر كنيد، سپس با شامپو مخلوط كنيد و به مدت ٥ دقيقه روي سر خود ماساژ دهيد و در آخر آبكشي كنيد.

اين نوع را بايد هر روز تکرار کنید.

جلبك دريايي

جلبك دريايي ساقه و ريشه مو را تقويت مي­كند و باعث رويش موهاي ريخته شده مي­شود. اين ماسك متناسب با هر نوع مويي مي­باشد. اين ماسك به دليل يد و سديم موجود ، موها را به خوبي تغذيه مي­كند،  حتي مي تواند پوست سر را به طور عميق لايه برداري كند و سموم را دفع كند كه باعث افزایش گردش خون در سر نیز خواهد شد.

مواد لازم:

  • مقداري جلبك خشك ­شده
  • آب گرم
  • كاسه شيشه­ اي
  • قاشق

طرز تهيه:

ابتدا بايد جلبك هاي خشك را با آب گرم مخلوط كنيد و به مدت يك ساعت به آن استراحت دهيد و پس از آن تركيب را روي موهاي خود ريخته و ٣٠ دقيقه صبر كنيد و سپس موهايتان را با آب ولرم بشوييد.

ماسك حنا

حنا به عنوان گياهي كه داراي هزاران خاصيت مي­باشد شناخته شده است؛ فوايد آن عبارتند از: حفظ سلامت پوست سر، متوقف كردن ريزش مو، افزايش رشد مو، رطوبت سازي مو و همچنين از بين بردن چربي اضافه موي سر.

مواد لازم:

  • نصف فنجان حنا
  • ١/٤ فنجان آب گرم
  • برس رنگ
  • كلاه حمام
  • كاسه شيشه اي

طرز تهيه:

ابتدا حنا و آب گرم را درون كاسه شيشه اي مخلوط كنيد تا يك تركيب غليظ به شما بدهد سپس به موهاي­تان اعمال کنید ، ماساژ دهيد و كلاه حمام را رويش قرار دهيد و در آخر به مدت دلخواه صبر كنيد و با آب و شامپو بشوييد.

گل سرشوي

گل سرشوي همانند خاك در دسترس قرار مي­گيرد، اين ماده سرشار از مواد معدني است و داراي انواع مختلفي مي باشد كه عبارتند از خاك سفيد، خاك سبز، خاك زرد هر كدام از اين ها داراي خواص متفاوتي هستند. براي مثال خاك سبز به عنوان نرم كننده و از بين برنده شپش استفاده مي شود؛ خاك زرد خاصيت درماني دارد. گل سرشوي نوعي از خاك سفيد است كه بوي بسيار مطبوعي دارد و ضرر كمتري نسبت به خاك هاي ديگر دارد. اين گل فوائدي نيز دارد، کمک به ترميم مو، تقويت كنندگي مو، از بین برنده چربي هاي اضافه مو و کمک به درخشان و براق تر شدن موها که همگی برای داشتن ظاهری زیبا و موهایی شالم لازم و کافی هستند.

مواد لازم:

  • ٢٠گرم گل سرشوي
  • مقداري آب
  • كاسه شيشه اي

طرز تهيه:

ابتدا بايد كم كم گل سرشوي را با آب مخلوط كنيد تا يك تركيب غليظ به شما بدهد پس از آن مخلوط را روي سر خود اعمال کرده و به مدت  ٢٠ الي ٣٠ دقيقه صبر كنيد و در آخر با آب گرم شستشو دهید.

ماءالشعير:

ماءالشعير جز موادي است كه به ترميم موهاي آسيب ديده می­پردازد و تار موها را محکم مي­ كند؛ همچنين اين ماده از ريزش مو جلوگيري کرده و آن­ها را ضخيم مي­ كند.

مواد لازم:

  • بطری اسپري
  • ٤ قاشق غذاخوري ماءالشعير
  • ١/٢فنجان آب

طرز تهيه:

ابتدا بايد ماءالشعير و آب را درون ظرف اسپري مانند بريزيد و به خوبي تكان دهيد پس از آن زماني كه موهاي خود را درون حمام شستيد آن را روي موهايتان اسپري كنيد و ماساژ دهيد پس از گذشت ٣ دقيقه با آب شستشو دهيد و با حوله موهاي خود را بپوشانيد.

موی صاف

سس مايونز

اين ماسك به شدن براي افرادي كه داراي موهاي خشك و شكننده اي هستند پيشنهاد مي شود. اين ماسك حاوي انواع روغن ها مي باشد كه براي تقويت مو بسيار موثر مي باشد. سس مايونز براي رطوبت سازي مو استفاده مي شود.اين ماسك از مو در برابر آفتاب محافظت مي كند و موها را صاف و عاري از هرگونه انگل و ميكروب مي كند.

مواد لازم:

  • مقداري سس مايونز
  • كاسه شيشه اي
  • قاشق
  • كلاه پلاستيكي

طرز تهيه:

ابتدا سس مايونز را درون كاسه شيشه ­اي ريخته و به خوبي به هم بزنيد تا يك ماده يكنواخت به شما بدهد و پس از آن را روي مو ها اعمال کنید و روي آن كلاه پلاستيكي قرار دهيد به مدت ٢٠ دقيقه صبر كنيد و در آخر موها را به خوبي بشوييد.

این ماسک را دو بار در ماه تکرار کنید.

نكات كلي در مورد صافي مو

  • تا ٧٢ ساعت بعد از کراتینه کردن، موهایتان را نشویید. علاوه بر حمام، در مكان­ هايی مانند استخر، سونا و جكوزي نیز نروید.
  • از سنجاق و كش سر استفاده نکنید و اين روند بايد تا ٧٢ ساعت ادامه يابد زيرا زماني كه موها را به طور دائم صاف مي­كنيم، به شدت شكننده مي­ شود به ­طوري كه حتي نبايد موها را پشت گوش قرار داد.
  • در روند شستشوي موي سرتان تغییر ایجاد کنید: سعي كنيد دفعات حمام رفتن خود را در هفته كاهش دهيد و به ٢ بار شستشو در هفته كفايت كنيد و حتماً از شامپويي كه بدون سولفات است براي شستن موها استفاده كنيد.
  • از انواع محصولات شيميايي مانند موس و ژل استفاده نکنید: زماني كه از كراتين استفاده مي­ كنيد، موهاي تان ترميم يافته و به راحتي حالت­ پذير مي­ شود به همين دليل نيازي به استفاده از محصولات شيميايي نداريد.
  • از اتو مو و حالت دهنده­ هاي مو استفاده نکنید: به هيچ عنوان پس از شستشو از وسايل حرارتي استفاده نكنيد.
  • در حين خواب نيز بايد مراقبت هايي را انجام دهيد: حتما هنگام خواب از يك بالشت ابريشمي يا ساتن استفاده كنيد زيرا اصطكاك را كاهش داده و مانع از شكنندگي موها مي­شود.
  • به موادي كه برای موهایتان استفاده می­کنید، دقت نمایید: بايد توجه خاصي به موادي كه براي صافي مو انتخاب مي­كنيد داشته باشيد زيرا اگر مواد مرغوبي نباشد خسارت­ هاي جبران ناپذيري را به موها وارد خواهد کرد.
  • از سرم مو به طور مداوم استفاده كنيد.
  • از آب سرد براي شستن موها استفاده كنيد.
  • موها را به مدت ٦ ماه رنگ و دكلره نكنيد.

منبع مقاله: HERZINDAGI



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

عارضه پوستی میلیا چیست؟

گاهی افراد در اطراف چشم، بالای گونه، کناره‌های بینی و به ندرت بر روی لب‌ها و بالاتنه یا دستگاه تناسلی خود برجستگی‌های گنبدی شکل کوچکی که به اندازه یک یا دو میلی‌متر هستند و رنگ سفید یا زردی دارند، می‌بینند که بر اثر تجمع کراتین زیر پوست ایجاد می‌شوند. این برآمدگی‌ها و لک‌های کوچک که به نام کیست‌های میلیوم یا لک‌های شیری شهرت دارند؛ اغلب به صورت خوشه‌ای و به تعداد زیاد ایجاد می‌شوند، به همین خاطر به آن‌ها عارضه پوستی میلیا نیز می‌گویند. میلیا ممکن است در قسمت‌های مختلف بدن افراد در هر سنی نمایان شود، اما در نوزادان بسیار شایع است و حدود 85 درصد آن‌ها هنگام تولد دچار این عارضه پوستی هستند.

آشنایی با انواع میلیا

انواع میلیا

عارضه پوستی میلیا را می‌توان بر اساس علت و سن مبتلایان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد و به همین خاطر ما در این قسمت از مقاله تصمیم داریم با معرفی انواع میلیا شما را با آن‌ها آشنا کنیم تا در صورت بروز آن بتوانید نوع آن را تشخیص داده و درمان مورد نیاز را آغاز کنید.

انواع میلیا بر اساس علت ایجاد آن‌ها:

نوع اولیه

در نوع اولیه، میلیا خود به خود و تنها به دلیل تجمع کراتین در زیر خارجی‌ترین لایه پوست و در اطراف غدد عرق یا ریشه مو ایجاد می‌شود که در اطراف چشم، بینی، گونه‌ها، پیشانی، دستگاه تناسلی یا سقف دهان نوزادان و بزرگسالان قابل مشاهده هستند.

نوع ثانویه

در نوع ثانویه نیز که به میلیا تروماتیک نیز معروف است؛ کیست میلیوم به دلیل تجمع کراتین بر زیر پوست ایجاد می‌شود اما تنها زمانی که قسمتی از پوست دچار سوختگی، جراحت، تاول و زخم شود، زیرا منافذ پوست مسدود شده و پوست سخت شده است و به همین خاطر سلول‌های مرده امکان آمدن به سطح پوست را ندارند.

میلیا مرتبط با داروها

برخی از لوازم‌های آرایشی و بهداشتی از انواع روغن‌های معدنی همچون پارافین مایع، هیدروکربور مایع، روغن پارافین، روغن هیدروکربور و لانونین تشکیل شده‌اند که احتمال بروز عارضه پوستی میلیا را افزایش می‌دهد، به همین خاطر گاهی داروها را نیز عامل ایجاد میلیا دانست.

میلیا ان پلاک

میلیا ان پلاک که نوع نادری از انواع میلیا به حساب می‌آید؛ اغلب همانند یک پچ یا یک لکه پهن و مسطح قسمت زیادی از پوست را در بر می‌گیرد. این نوع از عارضه پوستی میلیا که معمولا در پلک‌ها، پشت گوش‌ها، گونه و فک ایجاد می‌شود؛ با اختلالات پوستی ژنتیکی یا خودایمنی دیگری به نام پسودوگزانتوما الاستیکوم، لیکن پلان و لوپوس اریتماتوی دیسکوئید همراه است.

میلیا فوران‌کننده

این نوع میلیا نیز نادر است و در صورت، بازوها و بالاتنه ظاهر می‌شود به این صورت که چندین برجستگی بر روی پوست ایجاد می‌شود و پس از گذشت چند هفته یا چند ماه در همان ناحیه تعدادی دیگر نمایان می‌شود که با خارش همراه هستند.

چه عواملی باعث ایجاد میلیا می‌شوند؟

در پوست، مو و ناخن پروتئین‌های قوی به نام کراتین وجود دارد که استحکام سلول‌های آن‌ها را افزایش می‌دهد، اما این ماده مورد نیاز گاهی مشکل‌ساز می‌شود و زیبایی چهره افراد را به خطر می‌اندازد؛ به این صورت که با مرگ سلول‌های پوستی و ریزش آن‌ها به درون منافذ پوست، کراتین به مرور جمع شده و در منافذ یا لایه زیرین پوست به دام می‌افتد در نتیجه قسمت‌های مختلفی از صورت برجسته شده و  کیست‌های میلیوم تشکیل می‌شوند. عوامل گوناگونی باعث ایجاد عارضه پوستی میلیا در سطح پوست می‌شوند که تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد تا شما با دانستن آن‌ها؛ مراقبت‌های لازم را انجام داده و میزان اثرگذاری این عوامل را کاهش دهید.

  • سوختگی
  • بالا رفتن سن افراد
  • آسیب دراز مدت نور خورشید
  • استفاده طولانی از لوازم آرایشی و بهداشتی
  • زخم‌های تاول‌دار مانند زخم ناشی از پیچک سمی
  • از بین رفتن خاصیت ترمیم‌کنندگی و لایه‌برداری طبیعی پوست
  • استفاده از داروها و پمادهای خاص مانند پماد استروئیدی
  • استفاده از روش‌های بازسازی پوست مانند لیزر و درمابراسیون که پوست را می‌خراشند
  • تاول زدن پوست به دلیل بیماری‌های پوستی مانند بیماری پروانه‌ای، پمفیگوئید سیکاتریکال و پورفیریا کاتنه تاردا
  • اختلالات ژنتیکی و بیماری مادرزادی مانند پاکونیا مادرزادی، سندروم کارسینوم سلول بازال نووئید، سندروم گاردنر و سندروم بازکس-دوپر-کریستول

روش‌های درمان میلیا

برای عارضه‌های پوستی همچون میلیا که هیچگونه خارش و التهابی ندارد، درمانی نیاز نیست زیرا طی چند هفته تا چند ماه؛ خود به خود از بین رفته و پوست سالم و‌ شفاف می‌شود، با این حال راهکارهایی برای درمان آن‌ها وجود دارد که در این قسمت به تعدادی از رایج‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

درمان میلیا با روش‌های خانگی

درمان خانگی میلیا

درمان‌های خانگی زیادی برای درمان میلیا وجود دارد که هیچکدام تایید نشده‌اند؛ اما ما در این قسمت تعدادی از کم‌خطرترین آن‌ها را بیان می‌کنیم.

پیش از بیان درمان‌های خانگی باید گفت که هیچگاه با فشار سعی در تخلیه کیست‌های میلیوم نداشته باشید زیرا خطرآفرین است.

پاکسازی محل آسیب‌دیده

برای درمان عارضه پوستی میلیا بهتر است به صورت روزانه پوست صورت خود را با صابون‌های مخصوص پوست حساس شستشو دهید تا پوستتان تحریک نشود.

استفاده از ضدآفتاب

آفتاب‌سوختگی نیز می‌تواند باعث ایجاد و تشدید میلیا شود؛ بنابراین برای درمان آن‌ها بهتر است از ضدآفتاب‌هایی با SPF 50 استفاده شود که محافظت بالایی دارند و در طولانی مدت، از سطح زیادی از پوست مراقبت می‌کند.

باز کردن منافذ با بخار

بخور باعث باز شدن منافذ پوست و از بین رفتن عارضه پوستی میلیا می‌شود و به همین دلیل می‌توان هنگام حمام کردن آب داغ را باز کرد تا بخار ایجاد شود؛ البته ناگفته نماند که بهتر است دو یا سه بار در هفته انجام داد تا پوست تحریک نشود.

استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی

برای درمان میلیا می‌توان از یک داروی بدون نسخه مانند سالیسیلیک‌اسید، گلیکولیک‌اسید و دیفرین یا آداپالن استفاده کرد، زیرا همان لایه‌بردار عمل کرده و منافذ پوست را پاکسازی می‌کند و به مرور زمان میلیا را از بین می‌برد.

استفاده از پماد رتینوئید

پماد رتینوئید که حاوی ویتامین A است نیز با لایه‌برداری که انجام می‌دهد، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و مانع از ایجاد میلیا می‌شود. این نوع از پمادها همچنین باعث کوچک‌تر شدن کیست‌های بزرگ میلیوم شده تا درمان آن راحت‌تر باشد.

استفاده از گلاب یا عسل مانوکا

گلاب و عسل مانوکا خاصیت ضدالتهاب دارند و به همین خاطر زمانی که به پوست مالیده می‌شوند، عارضه پوستی میلیا موجود از بین می‌رود.

از دیگر درمان‌های خانگی می‌توان به استفاده از آلوئه‌ورا، مالیدن سیر، استفاده از ماسک شکر و آبلیمو و مالیدن روغن‌های نارگیل و کرچک اشاره کرد.

درمان‌های پزشکی میلیا

درمان های پزشکی میلیا

گاهی میلیای موجود در سطح پوست افزایش می‌یابد و اندازه آن بزرگ‌تر می‌شود؛ به گونه‌ای که با درمان‌های خانگی و به مرور زمان قابل درمان نیستند، در این زمان می‌توان از درمان‌های تخصصی استفاده کرد که ما در این قسمت تعدادی از بهترین آن‌ها را بیان می‌کنیم.

روش برداشتن بافت یا سقف‌زدایی (دبریدمان)

در این روش که روشی فوری است؛ پزشک با استفاده از یک سوزن یا تیغ استریل به نام لانست، یک منفذ کوچک ایجاد کرده و سپس با فشار دست میلیا را تخلیه می‌کند.

مینوسیکلین برای رفع عارضه پوستی میلیا

تنها آنتی‌بیوتیک و داروی خوراکی است که تاثیر زیادی بر روی درمان عارضه پوستی میلیا دارد.

کورتاژ

در این روش که نوعی عمل جراحی محسوب می‌شود، پزشک ناحیه مورد نظر را بی‌حس کرده و با باز کردن پوست، میلیا را تخلیه می‌کند و سپس با یک سیم گرم آن را می‌بندد.

سرمادرمانی یا کرایوتراپی

در این روش پزشک با استفاده از نیتروژن مایع، باعث انجماد میلیا می‌شود و به همین خاطر برای چند روزی محل درمان دچار تاول و تورم خواهد بود.

گرمادرمانی یا دیاترمی

در این روش با استفاده از گرمای شدید می‌توان باعث سست شدن و در نهایت از بین رفتن کیست میلیوم شد.

لیزر

در این روش پزشک با کمک اشعه‌های لیزر منفذ کوچکی از سطح پوست باز می‌کند تا امکان خروج میلیا وجود داشته باشد و از بین برود.

آیا میلیا با پماد و دارو درمان می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، پمادها و داروهایی هستند که میلیا را درمان کرده و آن را از بین می‌برند که ما در این قسمت تعدادی از موثرترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

داروهایی همچون مینوسیکلین که آنتی‌بیوتیک هستند و از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کنند، درمان میلیا را تسریع می‌بخشد.

داروهای دیگری همچون سالیسیلیک‌اسید، گلیکولیک‌اسید و دیفرین یا آداپالن نیز با لایه‌برداری که از سطح پوست می‌کنند، می‌توانند باعث از بین رفتن میلیا شوند.

همانطور که گفته شد؛ پماد رتینوئید نیز به دلیل آن که حاوی ویتامین A است به اعماق پوست نفوذ کرده و باعث پاکسازی منافذ پوست می‌شود به همین خاطر در درمان میلیا موثر است.

موثرترین روش درمان و از بین بردن میلیا

کرایوتراپی میلیا

موثرترین و بهترین روش برای درمان میلیا سرمادرمانی یا کرایوتراپی است؛ زیرا در این روش با کاهش دمایی که توسط نیتروژن مایع در محل درمان ایجاد می‌شود، میلیا برای همیشه از بین می‌رود و دیگر بر روی پوست نمایان نمی‌شود.

مراقبت‌های بعد از انجام کرایوتراپی میلیا

همانطور که گفته شد کرایوتراپی یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌های از بین برنده ضایعات پوستی همچون میلیا است که دوره بهبودی چندان پیچیده‌ای ندارد؛ اما ممکن است پس از انجام آن خطر ابتلا به عفونت، جای زخم، تغییرات رنگدانه‌ای و بی‌حسی افزایش یابد؛ بنابراین باید مراقبت‌هایی را پس از انجام کرایوتراپی در نظر گرفت تا احتمال رخ دادن آن‌ها کاهش یابد که در ادامه مقاله قصد داریم با بیان یک سری نکات شما را با مراقبت‌های پس از کرایوتراپی آشنا کنیم.

شستشوی زخم

یکی از مراقبت‌های لازم، پاکسازی محل کرایوتراپی است که برای انجام آن باید پس از اجازه دکتر به طور روزانه زخم خود را با آب گرم و صابون آنتی‌باکتریال و فاقد رایحه شستشو داد.

پانسمان زخم

پس از هر بار شستشو؛ باید محل درمان بانداژ شود تا زخم به طور کامل التیام یابد. برای پانسمان زخم بهتر است از یک بانداژ هیدرواکتیو استفاده کرد زیرا حاوی موادی است که سرعت بهبود زخم را تسریع کرده و از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ایجاد عفونت

زخم‌ها مستعد عفونت هستند برای جلوگیری از آن باید قبل از اعمال یک بانداژ جدید، مقدار کمی ژل پترولیوم را به محل اضافه کرد تا باکتری‌ها امکان رشد نداشته باشند.

عدم استفاده از لوازم آرایشی در محل درمان

پس از انجام کرایوتراپی تا حداقل 10 روز نباید از لوازم‌های آرایشی و بهداشتی مانند لوسیون‌ها و صابون‌های رایحه‌دار استفاده کرد.

جلوگیری از خونریزی

امکان خونریزی زخم‌های ناشی از عارضه پوستی میلیا تا بهبودی کاملشان وجود دارد و به همین دلیل زمانی که خونریزی رخ داد؛ باید یک گاز استریل را به مدت 15 دقیقه بر روی زخم فشار داد تا خونریزی متوقف شود، اگر متوقف نشد باید دوباره به مدت 15 دقیقه فشار داد.

مصرف به موقع داروهای تجویز شده

پس از انجام کرایوتراپی باید داروهای تجویز شده توسط پزشک مانند آنتی‌بیوتیک و مسکن را به موقع استفاده کرد تا زخم‌ها دچار عفونت نشوند.

مراجعه به پزشک

با مشاهده علائمی همچون تاول، ترشحات چرکی، تورم و درد باید به پزشک مراجعه کرد تا هر چه سریع‌تر آن را درمان کند و مانع از ایجاد عفونت شود.

چگونه از ایجاد عارضه پوستی میلیا جلوگیری کنیم؟

اگر بر روی پوست شما به طور مداوم میلیا ایجاد می‌شود و یا نگران ایجاد آن هستید؛ باید روش‌های جلوگیری از آن را پیش بگیرید.

لایه‌برداری و پاکسازی پوست

با آن که با لایه‌برداری مداوم و پاکسازی پوست امکان تحریک شدن پوست وجود دارد، اما اگر به طور اصولی انجام شود نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ بلکه با آمدن سلول‌های جدید به سطح پوست احتمال ایجاد میلیا کاهش می‌یابد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که از صابون‌ها و پاک‌کننده‌های بدون چربی برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید.

دوره پیشنهادی: دوره آموزش پاکسازی پوست با مدرک رسمی فنی حرفه ای

استفاده از مکمل‌های خوراکی

با مصرف مکمل‌های خوراکی مانند ویتامین E، ویتامین B3 یا نیاسین و ویتامین‌های گروه B می‌توانید باعث کلاژن‌سازی پوست شوید که در تولید سلولزهای جدید و جوانسازی پوست نقش بسزایی دارند.

استفاده از سرم

با بالا رفتن سن میزان کلاژن‌سازی و رطوبت پوست کاهش می‌یابد به همین خاطر با استفاده از انواع سرم‌های حاوی ویتامین A و ویتامین E می‌توان میزان رطوبت پوست را افزایش داد تا عارضه پوستی میلیا ایجاد نشود.

افراد مستعد میلیا از چه کرم‌هایی استفاده کنند؟

افرادی که مستعد میلیا هستند؛ نباید از لوازم آرایشی که چربی زیادی دارند استفاده کنند؛ زیرا به مرور زمان منافذ بازِ پوست را بسته و باعث تجمع کراتین بر زیر پوست می‌شوند.

این افراد باید در روتین پوستی خود به طور مداوم از پماد رتینوئید و ضدآفتاب استفاده کنند.

نتیجه‌گیری

اکنون که دانستید عارضه پوستی میلیا خطری ندارد و تنها زیبایی پوست شما را از بین می‌برد؛ برای شفافیت پوست خود روش‌های درمان و پیشگیری از ایجاد میلیا را پیش بگیرید تا هیچگاه شاهد ایجاد آن‌ها نباشید.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

سایه چشم

یکی از ابزارهای آرایش چشم در اصول و دوره های آموزش آرایشگری، سایه چشم است که بر روی پلک، زیر ابرو و پلک پائین به کار می رود، همچنین باعث درشت و کشیده تر شدن فرم چشم ها می شود. سایه در تناژ های رنگی مختلف موجود است که با توجه به رنگ پوست و سلیقه افراد انتخاب می شود. آشنایی با انواع سایه و اصول سایه زدن از همیت بالایی برخوردار است.
ما در این مقاله انواع سایه و نکات مختلف در خصوص آرایش چشم با سایه را به صورت تئوری آموزش خواهیم داد. اما در صورت یادگیری به صورت عملی میتوانبد با مراجعه به آموزشگاه آرایشگری زنانه هنر آموزان ثبت نام کنید و از دورهای آن بهره مند شوید. لازم به ذکر است که این دوره آموزشی جزو دوره آموزش آرایش و پیرایش بوده و همچنین در سرفصل های دوره آموزش آرایش صورت مورد بحث قرار می گیرد.

سایه چشم

 

سایه چشم چیست؟

یکی از لوازم آرایشی مورد استفاده برای روی پلک ها و زیر است. چروک اطراف چشم ها در پیری چهره تأثیر زیادی دارند. با استفاده از سایه چروک ها و پیری چشم پوشش داده می شوند. سایه در جذابیت و زیبایی چشم ها تأثیر فوق العاده ای دارد. اگر طرز استفاده از سایه را بدانید، می توانید به چشم ها عمق و بعد خاصی بدهید. با رعایت اصول سایه زدن، چشم ها درشت تر و جذاب تر شده و عیوب چشم ها پوشش داده می شود.

مواد تشکیل دهنده سایه های چشم

سایه یکی از لوازم آرایشی شیمیایی است. مواد تشکیل دهنده سایه بی خطر است. بهتر است در صورت وجود بیماری های چشمی و حساسیت به مواد آرایشی قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید. آن ها از سیلیکات منیزیم (talc)، خرده های سنگ طلق ، mica، sericite، magnesium stearate، رنگ‌دانه ها و مواد نگه‌دارنده تشکیل شده است.

انواع سایه چشم

سایه با توجه به کاربری های مختلف بصورت پودری، کرمی و مایع، مات و شاین در بازار موجود می باشد. برای داشتن آرایش چشم حرفه ای، توجه به نوع سایه ای که استفاده می کنید دارای حائز اهمیت است.

سایه مات

پایه و اساس یک آرایش زیبا و جذاب با انتخاب یک سایه مات شروع می شود. سایه مات درخششی ندارند و نور را منعکس نمی کنند و برای کانتورینگ مناسب هستند. به دلیل اینکه بر روی رنگ سایه هایی که بعد از آن استفاده می کنیم تاثیر نمی گذارد، به عنوان سایه پایه بسیار مناسب هستند.

سایه شاین

در بین چین و چروک های پوست چشم جمع نشده و ظاهری زیبا و جذاب تری به آن می دهد. همچنین از سایه های شاین برای برجسته کردن پلک استفاده می شود و رنگ های تیره تر آن برای آرایش تیره بسیار مناسب هستند.

انواع سایه چشم

سایه نیمه مات

این نوع بین سایه مات و شاین قرار دارد. این سایه مناسب افرادی است که نمی خواهند سایه ای خیلی براق داشته باشند و از طرفی تمایلی به استفاده از سایه مات هم ندارند. سایه نیمه مات نور را کمتر از سایه شاین منعکس می کند. از نوع کلاسیک، مناسب تمام سنین و پوست های مختلف می باشد.

سایه متالیک

برای داشتن ظاهری طبیعی، آرایشی موثر و دارای عمق استفاده از سایه متالیک پیشنهاد می شود. سایه های متالیک رنگ های نزدیک به فلز دارند همچون نقره ای، مسی، طلایی و… می باشد.

سایه پودری

این نوع سایه برای اشخاصی که تجربه کافی آرایشی ندارند، مناسب است. سایه های پودری یکی از رایج ترین انواع سایه های چشم است. این نوع سایه ها به شکل پالت های فشرده 2 یا 4 تایی و به شکل تک پیگمنت ساخته می شوند. سایه  پودری دارای انواع مات، اکلیلی و براق هستند. سایه های پودری مات برای آرایش روز، سایه ی اکلیلی برای آرایش های نمایشی، مهمانی و جشن ها مناسب است. سایه براق برای آرایش های شبانه مناسب است.

سایه چشم پودری

همچنین بخوانید : آشنایی با انواع مدل چشم

سایه کرمی

این نوع سایه ی چشم برای پوست های چرب مناسب نیست. این نوع سایه ها نسبت به سایه های دیگر براق تر می باشند. سایه های کرمی در ظرف های کاسه ای کوچک بسته بندی می شوند. می توانید چند رنگ سایه کرمی را باهم ترکیب کرده و یک رنگ سایه جذاب به وجود آورید. برای جلوگیری از ریخته شدن سایه هنگام آرایش، از قلم مویی که سر بزرگ دارد استفاده کنید.

انواع سایه چشم پودری کرمی مایع شل

سایه مایع

بسته بندی این نوع سایه های چشم، مانند بسته بندی برق لب و رژهای مایع است. این نوع سایه ها برای اشخاصی که تجربه ی کافی در آرایش چشم ندارند، مناسب است. سایه های چشم مایع به صورت تکی و در رنگ های متنوع عرضه می شوند. برای آرایش چشم با این نوع سایه ها باید از براش مخصوص استفاده کرد. به علت سریع خشک شدن این نوع سایه ها، برای کنترل بیشتر آرایش چشم بهتر است سرعت عمل داشته باشید.

سایه شل

این نوع سایه برای آرایش گران و اشخاص حرفه ای مناسب است. به علت از هم جدا بودن پودر سایه شل، استفاده از این نوع سایه سخت است. این نوع سایه برای پوست های خشک مناسب نیست. سایه شل چین و چروک بر روی پوست چشم ایجاد می کند. قبل از استفاده از سایه شل، ابتدا روی پلک چشم پرایمر بزنید. سپس سایه شل را با براش مخصوص به صورت ضربه ای روی پلک چشم بمالید. ابتدا می بایست براش را با آب یا اسپری آرایشی، قطره چشم یا میکسینگ مدیوم مرطوب کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع پرایمر صورت

سایه چشم مدادی

این مدل برای آرایش های ساده مناسب است. سایه مدادی تنوع رنگی زیادی دارد. مدت ماندگاری آن زیاد است.

سایه پخته شده

سایه ی چشم پخته شده، یکی از پرطرفدارترین مدل است. به علت ترکیب شدن راحت سایه های چشمی پخته شده، این نوع سایه ها برای آرایش های ترکیبی چشم مناسب می باشند. برای سایه های پررنگ می بایست قلمو را مرطوب و برای سایه های کم رنگ می بایست قلمو را خشک استفاده کنید.

اصول سایه زدن

سایه زدن اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در فرم چشم ( بزرگتر، کوچکتر و فاصله ) تاثیر به سزایی دارد.

آموزش زدن سایه چشم

اصول سایه زدن به صورت زیر می باشد:

  1. ابتدا از کرم بر روی پلک ها استفاده می شود تا روی پلک کاملا صاف و مرتب شود، از سایه تیره برای گوشه های خارجی پلک و از سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک استفاده می شود.
  2. اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم ها درشت و کشیده تر می شوند.
  3. پائین ابرو می توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود.
  4. همچنین در پلک پائینی می توان برای جذابیت بیشتر چشم ها از سایه استفاده نمود.
  5. رنگ های تیره مانند مشکی، سورمه ای و قهوه ای باعث بزرگ شدن عنبیه می شوند.
  6. رنگ های سبز، آبی، خاکستری و بنفش تیره برای چشم های قهوه ای بسیار جذاب هستند.
  7. رنگ های روشن مانند گلبهی، قهوه ای روشن و صورتی بهترین گزینه برای آموزش آرایش چشم لایت روزانه هستند.
  8. بهترین انتخاب برای چشم های سبز، رنگ های قهوه ای، سبز تیره و یاسی هستند.
  9. برای چشم های آبی نیز رنگ مشتقات رنگ نارنجی بسیار زیبا خواهند بود.

برای زیباتر شدن حتما بخوانید : آرایش ساده و روزانه

انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ پوست

انتخاب سایه چشم با توجه با رنگ پوست

رنگ سایه بهتر است متناسب با رنگ پوست افراد انتخاب شود تا به چشم ها جذابیت و جلوه خاصی بدهد. در این بخش رنگ هایی که متناسب با رنگ پوست افراد می باشد، پیشنهاد می شود.

پوست تیره: افرادی که پوست تیره ای دارند از سایه با تناژ روشن تری نسبت به رنگ پوست خود استفاده کنند، همچنین استفاده از سایه طلایی و نقره ای نیز به این افراد پیشنهاد می شود.

پوست گندمی: برای افرادی که رنگ پوست گندمی دارند هیچ گونه محدودیتی در استفاده از رنگ ها ندارند و می توانند با توجه رنگ مو و یا سلیقه خود از تناژ های رنگی مختلف استفاده کنند.

پوست روشن: برای افرادی که رنگ پوست روشنی دارند پیشنهاد می شود که از رنگ های تیره در گوشه خارجی پلک و از رنگ های روشن روی پلک و گوشه داخلی پلک استفاده نمایند.

آموزش آرایش سایه چشم ساده

برای داشتن چشم های زیبا و جذاب می بایست آرایش آن را اصولی انجام دهید. در ادامه نکات ضروری از ابتدا تا انتهای آرایش چشم با سایه را شرح خواهیم داد :

  1. ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب و سازگار با پوست خود خوب بشویید. پوست باید عاری از چربی و آرایش های قبلی باشد. برای داشتن آرایش زیبا بهتر است ابروهای خود را اصلاح کنید.
  2. با استفاده از براش تخت روی پلک پرایمر بزنید. استفاده از پرایمر ماندگاری سایه را بیشتر و آرایش را جذاب تر می کند.
  3. کل پلک را ابتدا یک سایه ساده و هم رنگ پوست خود بزنید. این مرحله زیرسازی نام دارد.
  4. سایه را از گوشه خارجی چشم شروع و تا قسمت داخلی ادامه دهید.
  5. گوشه خارجی چشم ها را سایه تیره بزنید. و برای گوشه داخلی بهتر است از سایه روشن استفاده کنید.
    بهتر است از رنگ تبره شروع و تا رنگ روشن امتداد داشته باشند.
  6. پس از اتمام کار، سایه را فید کنید. فید کردن سایه به معنی از بین بردن مرز دو رنگ است. برای فید کردن سایه ها بهتر است از براش سر گرد استفاده کنید. فید سایه را به صورت رفت و برگشت انجام دهید. با فید کردن سایه یکنواخت و یکدست می شود.
  7. برای زیر چشم ها از سایه ی هم رنگ گوشه ی چشم استفاده کرده و با براش سر گرد فید کنید.
  8. برای داخل چشم های درشت، از مداد مشکی و برای چشم های ریز از مداد سفید استفاده کنید.
  9. پس از اتمام سایه زدن چشم ها، از خط چشم و ریمل استفاده کنید.

حالا که اصول زدن سایه را یاد گرفتین میتوانید آموزش خودآرایی را هم به راحتی فرا بگیرید.

نکات مهم درباره استفاده از سایه چشم

برای داشتن آرایش چشم به وسیله سایه، زیبا به نکات زیر توجه داشته باشید.

برای استفاده از سایه نکات آرایشی بی شماری وجود دارد. در مورد انتخاب رنگ دقت بیشتری کنید شاید اغلب خانم ها تصور کنند که سایه آبی باعث می شود که چشمان آن ها رنگ آبی خود را بیشتر نشان دهد، اما بعضی از تم های آبی دقیقا نتیجه عکسی بر روی چشم ها می گذارند. به خاطر داشته باشید که رنگ های درهم نیز حالت پریشانی به چشمان شما می دهند و باعث می شوند تا چهره شما آنقدر ها هم که فکر می کردید زیبا به نظر نرسد.

سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آن ها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند. رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی، و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی بسیار جذابی را به چشمان شما هدیه می دهند.برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگ هایی با پیش زمینه تند تر استفاده کنید مثل: طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی وخاکستری. کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه کار ساده ای است.

نکات مهم برای خرید سایه چشم

انواع رنگ سایه چشم

آرایش چشم ها در زیبایی و جذابیت چهره تأثیر فوق العاده ای دارند. برای داشتن یک آرایش زیبا و متناسب با چهره ی خود، بهتر است از سایه های چشمی که متناسب با رنگ چشم، جنس و رنگ پوست تان هستند استفاده کنید. اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی با ارائه مشاوره خرید محصولات آرایشی، مشتری ها را برای خرید مناسب راهنمایی می کنند. در غیر اینصورت نکات مطلب زیر را رعایت کنید:

سایه را می بایست متناسب با رنگ لباس و پوست، رنگ و حالت چشم ها(بهتر است رنگ آن کمی تضاد ملایم داشته باشد. ) انتخاب کنید.
همیشه سایه های گران قیمت با کیفیت تر نیستند اما در اغلب موارد چنین فکری درست نیست زیرا در سایه های گران قیمت تر که عموما پودر مانند هستند رنگدانه هایی با کیفیت بهتر وجود دارند و اصولا این سایه ها بادوام تر و ماندگارتر می باشند.
قبل از خرید از تستر های آن استفاده کنید.

کلام آخر

در آرایش چشم، چه زمانی باید خط چشم بکشیم؟

در آرایش چشم برای واضح بودن خط چشمتان بهتر است ابتدا از سایه استفاده کنید، سپس خط چشم را بکشید.

برای چشم های رنگ قهوه ای چه رنگ سایه ای مناسب است؟

رنگ هایی مانند بنفش تیره ، آبی براق ، سبز زمردی و برنز طلایی باعث برجسته تر شدن آن ها می شود.

هنگام آرایش چشم از رنگ تیره به روشن شروع کنیم؟

همیشه از رنگ های روشن شروع کرده به رنگ های تیره بروید. در این صورت به راحتی می توانید سایه خود را فید کنید.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()